لپ تاپ های جدید لنوو

لپ تاپ های جدید لنوو با پردازنده اسنپدراگونی و هوش مصنوعی اینجا هستند!

لپ تاپ های جدید لنوو از دو خانواده یوگا و تینک‌پد با طعم خوش هوش مصنوعی، پردازنده‌های اسنپدراگون و نمایشگرهای OLED از راه رسیدند.

علاقه‌مندان به لپ‌تاپ‌های قدرتمند و اخبار تکنولوژی، خبرهای خوبی در راه است! لنوو در روز دوشنبه از اضافه شدن دو لپ‌تاپ جدید مبتنی بر پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام به سبد محصولات خود خبر داد. این دو محصول جدید شامل یک مدل یوگا اسلیم و یک مدل تینک‌پد می‌شوند.

لپ تاپ لنوو یوگا اسلیم ۷ ایکس

لپ تاپ های جدید لنوو

اولین مدل، یوگا اسلیم 7 ایکس 14 نسل 9 است که روی نیازهای کاربران خلاق تمرکز دارد. این لپ‌تاپ به پردازنده اسنپدراگون X Elite مجهز شده و می‌تواند تا 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD M.2 را پشتیبانی کند. همچنین، سه پورت USB-C با قابلیت‌های Power Delivery و DisplayPort 1.4 و یک نمایشگر لمسی OLED با اندازه 14.5 اینچ برای آن در نظر گرفته شده است.

یوگا اسلیم 7x 14 نسل 9 تنها ۱.۱۳ کیلوگرم و ۱۲.۹ میلی‌متر ضخامت دارد و وب‌کم مادون قرمز 1080p آن از قابلیت Windows Hello پشتیبانی می‌کند. لنوو ادعا می‌کند که عمر باتری این لپ‌تاپ می‌تواند به چند روز برسد که در صورت صحت، می‌تواند رقیبی جدی برای مک بوک پرو به شمار رود.

لپ تاپ لنوو تینک پد T14s

لپ تاپ های جدید لنوو

اما مدل دوم از لپ تاپ های جدید لنوو، مدل تینک‌پد T14s نسل 6 است. همانطور که انتظار می‌رود، این محصول روی نیازهای کاربران حرفه‌ای متمرکز شده است. این لپ‌تاپ ضمن بهره‌مندی از همان پردازنده، حافظه و وب‌کم مدل یوگا، می‌تواند تا 64 گیگابایت رم را پشتیبانی کند. همچنین، سه گزینه برای نمایشگر 14 اینچی در نظر گرفته شده است: یک پنل IPS با حداکثر روشنایی 400 نیت، یک نمایشگر لمسی IPS، و یک پنل OLED با پوشش 100 درصدی از فضای رنگی DCI-P3 و البته روشنایی 400 نیت قابل انتخاب هستند.

لپ تاپ تینک‌پد T14s نسل 6 علاوه بر حسگر اثر انگشت، دو پورت USB-A، دو پورت USB4 Type-C، یک پورت HDMI 2.1 و یک جک هدفون، تقریباً با مدل یوگا هم‌وزن (۱.۲۲ کیلوگرم) است و ادعا می‌شود باتری آن نیز چند روز دوام می‌آورد. البته ضخامت این مدل با ۱۷ میلی‌متر کمی بیشتر از یوگا اسلیم است.

این اولین باری نیست که لنوو لپ‌تاپ ویندوزی مجهز به پردازنده اسنپدراگون عرضه می‌کند. در سال 2019، شاهد معرفی یوگا 5G (که در برخی بازارها با نام Flex 5G عرضه شد) بودیم که علاوه بر پردازنده اسنپدراگون 8cx، از قابلیت اتصال 5G نیز پشتیبانی می‌کرد.

لنوو در سال 2022 نیز تینک‌پد X13s مجهز به اسنپدراگون 8cx نسل 3 را معرفی کرد، اما در آن زمان مشکلات سازگاری نرم‌افزاری زیادی برای این دستگاه وجود داشت. شهرت ویندوز در زمینه شبیه‌سازی برنامه‌های x86 روی معماری Arm چندان درخشان نبود. همچنین گرمای زیاد دستگاه، تعداد کم پورت‌ها، قیمت بالا و عملکرد نه چندان چشمگیر در مقایسه با لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های اپل، اینتل و AMD، از دیگر نقاط ضعف این مدل به شمار می‌رفت.

لنوو قیمت اولیه مدل یوگا اسلیم 7x 14 نسل 9 را 1199 دلار و قیمت اولیه مدل تینک‌پد T14s نسل 6 را 1699 دلار اعلام کرده است. هر دو مدل از ماه ژوئن در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

در گجت نیوز بخوانید:
ظهور هوش مصنوعی در لپ تاپ Acer Swift 14 AI با پردازنده‌های کوالکام سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت با پردازنده‌های جدید اسنپدراگون از راه رسید سرفیس پرو جدید مایکروسافت با نمایشگر OLED و طعم خوش هوش مصنوعی رونمایی شد لنوو از لپ تاپ های جدید سری هوش مصنوعی Yuanqi برای گیمینگ و تولید محتوا رونمایی کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*