سریال آخرین شاه

سریال آخرین شاه با موضوع محمدرضا شاه پهلوی توسط نتفلیکس ساخته می‌شود

نتفلیکس در اندیشه ساخت سریال جدیدی شبیه به سریال تاج (Crown) با نام آخرین شاه (The Last Shah) است که داستان آن، حدود 40 سال از تاریخ معاصر ایران و دوران محمدرضا شاه پهلوی را پوشش می‌دهد.

بنا بر جدیدترین اخبار سریال، نتفلیکس با توجه به موفقیت سریال The Crown که داستان آن به زندگی و زمانه ملکه ویکتوریا می‌پرداخت، قصد دارد سریال جدیدی با تمرکز بر دوران سلطنت محمدرضاه شاه پهلوی به نام آخرین شاه بسازد.

سریال آخرین شاه بر اساس دوران حکومت محمدرضا پهلوی ساخته می‌شود

نتفلیکس تایید کرده که قصد ساخت سریالی درباره دوران حکومت محمدرضا شاه پهلوی را دارد. این سریال با عنوان آخرین شاه، با الهام از سبک موفقیت‌آمیز نتفلیکس در سریال تاج ساخته خواهد شد.

در حال حاضر جزئیات دقیقی درباره داستان این سریال در دست نیست؛ اما به‌عنوان یک سریال تاریخی، گفته شده که داستان آخرین شاه شامل برخی از سرنوشت‌ساز‌ترین وقایع تاریخ معاصر ایران در طول 4 دهه از حکومت شاه دوم خاندان پهلوی خواهد بود.

سریال آخرین شاه

داستان سریال به‌طور خاص از اواخر جنگ جهانی دوم، یعنی زمان به قدرت رسیدن محمدرضا پهلوی آغاز می‌شود و تا انقلاب اسلامی سال 1357 و تسخیر سفارت آمریکا در تهران ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که موری رزمارین، نویسنده ارشد این پروژه، ضمن نوشتن قسمت پایلوت، تا پایان کار نیز در قامت نویسنده و بخشی از تیم کارگردانی و تهیه‌کنندگی در کنار دیگر عوامل حضور خواهد داشت.

همچنین بخوانید:
از فصل دوم سریال بازی مرکب چه می‌دانیم؛ زمان پخش، داستان و لیست بازیگران اگر طرفدار بازی مرکب هستید، این سریال جدید کره ای را به هیچ وجه از دست ندهید تریلر جدید فصل دوم سریال خاندان اژدها ترس و هیجان را به نمایش می‌گذارد این ۵ سریال جدید در ماه مه ۲۰۲۴ منتشر می‌شوند