کاربران متصل به اینترنت ماهواره ای استارلینک

آمار کاربران متصل به اینترنت ماهواره ای استارلینک منتشر شد

شرکت اسپیس ایکس با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس، جدیدترین آمار کاربران متصل به اینترنت ماهواره ای استارلینک را منتشر کرد.

شرکت اسپیس ایکس به‌عنوان یکی از شرکت های ایلان ماسک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس، مشتمل بر ویدیویی کوتاه از فرآیند تنظیم دیش‌های ماهواره‌ای استارلینک، از رسیدن شمار کاربران سرویس اینترنت ماهواره ای این شرکت به 3 میلیون نفر در 100 کشور جهان خبر داده است.

شمار کاربران اینترنت ماهواره ای استارلینک به 3 میلیون نفر رسید

بعد از انتشار پست اسپیس ایکس، شخص ایلان ماسک نیز با انتشار پیامی با تشکر از مشتریان سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک، به تیم اسپیس ایکس بابت رسیدن به این دستاورد تبریک گفت.

طی سالیان گذشته، شرکت اسپیس ایکس با سرعت زیادی مشغول توسعه سرویس اینترنت ماهواره ای خود موسوم به استارلینک بوده است.

هدف اصلی استارلینک از همان آغازین روزهای فعالیتش، رساندن اتصال اینترنتی پرسرعت به مناطق فاقد خدمات اینترنتی اعلام شده بود؛ اما امروزه کاربران عادی در مناطق تحت پوشش نیز می‌توانند از این سرویس به‌جای دیگر شیوه‌های متداول اتصال اینترنتی استفاده کنند.

ماهواره‌های استارلینک

اسپیس ایکس که نخستین گروه از ماهواره‌های خود شامل 60 ماهواره را در ماه می سال 2019 در مدار پایین زمین قرار داد، امروزه در حدود 6000 ماهواره کوچک در مدار زمین دارد.

استقرار نخستین مجموعه ماهواره‌های استارلینک، امکان راه‌اندازی سرویس بتا در اکتبر 2020 را فراهم کرد. این مسئله باعث شد استارلینک تا فوریه سال 2021 به حدود 10 هزار کاربر در سراسر جهان برسد. در دسامبر 2022 نیز اسپیس ایکس اعلام کرد که شمار مشترکان سرویس اینترنت ماهواره ای این شرکت با رسیدن به یک میلیون نفر، نقطه عطف مهمی را رقم زده است. حال نیز شاهد رسیدن این رقم به سه میلیون نفر در سراسر جهان هستیم.

گفتنی است هزینه استفاده از خدمات استارلینک برای مشتریان مسکونی، در حال حاضر از 120 دلار در ماه برای اینترنت نامحدود آغاز می‌شود. ماهواره های استارلینک امروزه نه فقط در ارتباط اینترنتی بین مشترکان در مناطق مسکونی و تجاری نقش دارند، بلکه در خطوط هوایی و کشتیرانی نیز برای برقراری ارتباط افراد حین سفرهای هوایی و آبی کاربرد دارند.

بیشتر بخوانید:
ایلان ماسک قیمت اینترنت ماهواره ای استرلینک را دو برابر کرد! ایلان ماسک برای همیشه توییتر را نابود کرد گزارش جدید اسپید تست از وضعیت سرعت اینترنت ایران در اردیبهشت ۱۴۰۳ معافیت تحریمی ارائه خدمات اینترنتی به مردم ایران به قانون تبدیل شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*