گوشی‌های پوکو F6 و F6 Pro

گوشی‌های پوکو F6 و F6 Pro با سخت‌افزار جذاب و قیمت عالی از راه رسیدند

شیائومی از دو گوشی پرچمدار خوش قیمت پوکو F6 و F6 Pro با امکاناتی نظیر چیپست قدرتمند کوالکام، دوربین قوی و شارژ فوق سریع رونمایی کرد.

شیائومی از گوشی‌های جدید پوکو F6 و پوکو F6 Pro خود رونمایی کرد که جانشینان مدل‌های محبوب پوکو F5 و F5 پرو به حساب می‌آیند. ما در مقاله‌ای به مقایسه گوشی گلکسی A54 سامسونگ با پوکو اف ۵ شیائومی پرداخته بودیم و بررسی کردیم که این میان‌رده چینی چقدر می‌تواند دلربا باشد. این گوشی‌های میان‌رده که در سال گذشته طرفداران زیادی را به خود جلب کرده بودند، به دلیل ارائه عملکرد و کیفیت نمایشگر فراتر از حد انتظار در کنار قیمتی مناسب، با استقبال خوبی مواجه شده بودند. حال شیائومی با معرفی سری اف ۶ به دنبال ارتقای نسل قبلی و رفع برخی از نقاط ضعف آن‌ها است.

گوشی پوکو F6

گوشی پوکو F6

قلب تپنده Poco F6، تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8s نسل 3 است که با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده و از جدیدترین هسته‌های Cortex-X4 و پردازنده گرافیکی Adreno 725 بهره می‌برد. این چیپست نوید عملکردی به مراتب بالاتر را در مقایسه با اسنپدراگون 7+ نسل 2 به کار رفته در پوکو F5 می‌دهد.

چیپست Poco F6

گوشی پوکو همچنان با پیکربندی پایه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود، اما امسال شیائومی با ارائه امکان ارتقا به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع LPDDR5X و UFS 4.0) به کاربران آزادی عمل بیشتری داده است.

در بخش نمایشگر، شاهد ارتقای قابل توجهی نسبت به F5 هستیم. پوکو F6 از یک پنل OLED با رزولوشن 1.5K (حدود 1200p پلاس) و اندازه 6.67 اینچ بهره می‌برد که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، پوشش 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3 و فناوری HDR دالبی ویژن را ارائه می‌دهد. این نمایشگر در حالت عادی تا 1200 نیت روشنایی دارد و در حالت حداکثر روشنایی به 2400 نیت می‌رسد. همچنین از تکنولوژی PWM با فرکانس 1920 هرتز برای کاهش نور فلیکر استفاده می‌کند.

نمایشگر گوشی پوکو F6

این محصول در زمینه مقاومت نیز ارتقا یافته و با استاندارد IP64 (در مقایسه با IP53 در F5) و استفاده از شیشه گوریلا ویکتوس (به جای GG5) در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم‌تر شده است.

با وجود اینکه دوربین جزو نقاط قوت نسل قبلی محسوب نمی‌شد، اما در F6 شاهد برخی ارتقاها هستیم. دوربین اصلی از حسگر 50 مگاپیکسلی سونی IMX882 با پیکسل‌های 0.7 میکرومتری (مشابه حسگر 64 مگاپیکسلی مدل قبلی) استفاده می‌کند و همچنان لرزشگیر اپتیکال (OIS) را ارائه می‌دهد. دوربین 8 مگاپیکسلی تقریباً مشابه مدل قبلی است، اما دوربین سلفی با ارتقا به حسگر 20 مگاپیکسلی (به جای 16 مگاپیکسل) عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.

گوشی پوکو F6

گوشی پوکو F6 مانند نسل قبلی از بلندگوهای استریو بهره می‌برد، اما متأسفانه جک 3.5 میلی‌متری هدفون از روی آن حذف شده است. از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی می‌توان به NFC و فرستنده مادون قرمز (IR Blaster) اشاره کرد. در حالی که F5 با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع 67 وات عملکرد قابل قبولی داشت، Poco F6 با ارائه سرعت شارژ سریع 90 واتی (هنوز به صورت سیمی) عملکرد بهتری را به ارمغان می‌آورد.

گوشی Poco F6 Pro

گوشی‌های پوکو F6 و F6 Pro

پوکو اف ۶ پرو مدل گران قیمت‌تر این خانواده است و در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود، F6، چندین مزیت کلیدی دارد. قلب تپنده Poco F6 Pro، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 است که با وجود نسل قبلی بودن در مقایسه با اسنپدراگون 8s به کار رفته در F6، به دلیل پردازنده گرافیکی بهتر و سرعت کلاک بالاتر، عملکرد پردازنده مرکزی آن همچنان رقابتی باقی می‌ماند. این ارتقای قابل توجهی در مقایسه با F5 پرو است که از اسنپدراگون 8+ نسل 1 استفاده می‌کرد.

پرچمدا اقتصادی پوکو در دو پیکربندی حافظه 12/256 گیگابایت و 12/512 گیگابایت عرضه می‌شود و برای بازارهای خاص، یک نسخه 1 ترابایتی با رم 16 گیگابایتی نیز در نظر گرفته شده است. این حافظه رم از نوع LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0 است.

نمایشگر پوکو F6 Pro

یکی دیگر از برتری‌های F6 Pro نسبت به پوکو F6، نمایشگر 6.67 اینچی با وضوح QHD پلاس و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. این نمایشگر روشنایی حداکثر 4000 نیت (در حالت روشنایی بالا 1200 نیت) و تکنولوژی کاهش نور PWM با فرکانس 3840 هرتز را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که این پنل از نوع 12 بیتی OLED خواهد بود.

شارژدهی گوشی پوکو F6 Pro

شیائومی امسال پیکربندی باتری گوشی‌های پوکو را دوباره ارزیابی کرده است. مدل پرو از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 120 واتی بهره می‌برد (شارژر هر دو مدل Poco به صورت پیش‌فرض داخل جعبه قرار دارد). این باتری تنها در 19 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود، اما متأسفانه قابلیت شارژ بی‌سیم از روی آن حذف شده است. این درحالیست که نسل قبلی از یک باتری بزرگ‌تر 5160 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی و شارژ بی‌سیم 30 واتی بهره می‌برد.

گوشی F6 Pro

اما در سمتی دیگر دوربین پوکو اف ۶ پرو نسبت به مدل سال گذشته ارتقای قابل قبولی داشته است، اما همچنان نمی‌توان آن را یک گوشی دوربین‌محور به حساب آورد. ماژول اصلی از یک حسگر 50 مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ‌تر 1.0 میکرومتری (بهبود یافته نسبت به 0.7 میکرومتری حسگر 64 مگاپیکسلی مدل قبل) و دیافراگم روشن‌تر f/1.6 (در مقایسه با f/1.8) به همراه لرزشگیر اپتیکال (OIS) بهره می‌برد. دوربین فوق عریض همچنان یک واحد 8 مگاپیکسلی پایه است و خبری از لنز تله‌فوتو نیست، دوربین سلفی نیز از یک حسگر 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

جمع‌بندی

گوشی‌های پوکو F6 و F6 Pro

دو گوشی Poco F6 و F6 پرو با ارائه تراشه قدرتمندتر، حافظه بیشتر، نمایشگر ارتقا یافته، مقاومت بالاتر و سرعت شارژ سریع‌تر، جانشینان شایسته‌ای برای F5 و F5 پرو به حساب می‌آیند. اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده قدرتمند با قیمتی مناسب هستید، این دو گزینه‌های بسیار مناسبی برای شما خواهند بود.

پیشینه خبر:
قیمت و مشخصات فنی سری پوکو اف ۶ یک سورپرایز جذاب خواهد بود طراحی جذاب گوشی پرچمدار پوکو F6 Pro را در این تصاویر ببینید بنچمارک‌ها، جزئیات تازه‌ای از گوشی پوکو F6 را فاش می‌کنند