۰ تا ۱۰۰ تغییر فونت در گوشی‌های شیائومی

اگر به تازگی یک گوشی جدید خریداری کرده‌اید یا از فونت پیش‌فرض گوشی شیائومی خود خسته شده‌اید، ما در ادامه این مطلب ساده‌ترین روش تغییر فونت در گوشی شیائومی را با شما به اشتراک می‌گذاریم؛ با این آموزش همراه گجت نیوز باشید.

در دهه اخیر، کمپانی شیائومی با عرضه دستگاه‌های هوشمند اقتصادی محبوبیت فراوانی در بین مردم پیدا کرد. البته این دستگاه‌های هوشمند در کنار مقرون به صرفه بودن از قابلیت‌های کاربردی منحصر به فردی برخوردار هستند و با استفاده از تنظیمات شیائومی، می‌توانید موارد بیشماری مانند فونت را در گوشی خود تغییر دهید.

مراحل تغییر فونت گوشی شیائومی در یک نگاه:

  • ابتدا وارد تنظیمات (Settings) گوشی شیائومی خود شوید.
  • در کادر جستجو عبارت «region» یا «منطقه/کشور» را تایپ کنید. همچنین می‌توانید صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و وارد قسمت «تنظیمات پیشرفته» (Additional Settings) شوید. سپس در بخش «region» کشور «هند» (India) را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا انتخاب شود.
  • اکنون می‌توانید برنامه «تم‌ها» (Themes) را باز کنید و فونت مناسب خود را پیدا کنید.
  • در صورتی که برنامه «تم‌ها» را پیدا نمی‌کنید، از بخش تنظیمات وارد آن شوید.
  • وارد تنظیمات (Settings) گوشی شیائومی خود شوید.
  • صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و وارد بخش «تم‌ها» (Themes) شوید.
  • روی گزینه «فونت‌ها» (Fonts) در نوار پایین صفحه کلیک کنید.
  • اسم فونت مورد نظر خود را در کادر جستجو که در بالای صفحه قرار دارد تایپ کنید تا نتیجه به شما نشان داده شود.
  • در صورتی که فونت خاصی مدنظر ندارید، کمی در لیست فونت‌ها بگردید و فونتی که مطابق سلیقه‌تان است را پیدا کنید.
  • پس از پیدا کردن فونت، روی گزینه «دانلود» (Download) کلیک کنید تا دانلود فونت آغاز شود.
  • پس از اتمام دانلود، روی گزینه «اعمال کردن» (Apply) کلیک کنید و گزینه «ری‌استارت» (Reboot) را انتخاب کنید.
  • گوشی برای اعمال فونت ری‌استارت خواهد شد و پس از روشن شدن، فونت جدید را خواهید دید.
  • در صورتی که زبان گوشی خود را روی فارسی قرار داده‌اید، در کادر جستجو بخش فونت‌ها عبارت «Farsi» را وارد کنید تا نتایج مرتبط مانند فونت نستعلیق به شما نشان داده شود.
در صورتی که این روش برای تغییر فونت شیائومی کارساز نبود، می‌توانید سراغ ادامه این مطلب رفته و از دیگر روش‌های موجود استفاده کنید. یادتان باشد شما در کنار تغییر فونت، می‌توانید از روش تبدیل ایموجی آیفون در شیائومی استفاده کنید.

نحوه تغییر فونت از طریق برنامه تم‌ها

خوشبختانه شرکت شیائومی با ارائه برنامه تم‌ها «Themes» کاربرانش را از دانلود و نصب برنامه‌های شخص ثالث بی‌نیاز کرده است. کاربران به راحتی می‌توانند وارد برنامه تم‌ها شوند و از فونت‌های جدید و جذاب روی گوشی خود استفاده کنند.

تغییر فونت شیائومی

البته باید این نکته را بدانید که به دلیل برخی از تحریم‌ها باید منطقه خود را روی کشور هند قرار دهید تا بتوانید از تمام قابلیت‌های برنامه تم‌ها استفاده کنید؛ برای تغییر منطقه خود بهتر است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • ابتدا وارد تنظیمات settings گوشی شیائومی خود شوید.
  • سپس در کادر جستو جو عبارت region یا منطقه/ کشور را تایپ کنید. ( همچنین می‌توانید صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید، وارد قسمت تنظیمات پیشرفته additional settings شوید. سپس در بخش region کشور هند India را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا انتخاب شود.)
  • اکنون می‌توانید برنامه تم‌ها را باز کنید و فونت مناسب خود را پیدا کنید.

پس از اتمام مراحل بالا، وارد برنامه تم‌ها شوید؛ در صورتی که آن را در بین دیگر نرم افزارهای خود پیدا نمی‌کنید از بخش تنظیمات وارد آن شوید.

  1. ابتدا وارد تنظیمات settings گوشی شیائومی شود.
  2. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید.
  3. وارد بخش themes شوید.
  4. روی گزینه فونت‌ها fonts در نوار پایین صفحه کلیک کنید.
  5. اکنون می‌توانید اسم فونت مورد نظر خود را در کادر جستو جو که در بالای صفحه قرار دارد تایپ کنید تا نتیجه به شما نشان داده شود.
  6. در صورتی که فونت خاصی مدنظر ندارید می‌توانید کمی در لیست فونت‌ها بچرخید و فونتی که مطابق سلیقه‌اتان است را پیدا کنید.
  7. پس از پیدا کردن فونت روی گزینه دانلود download کلیک کنید تا دانلود فونت آغاز شود. پس از اتمام دانلود روی گزینه اعمال کردن apply کلیک کنید؛ در این بخش گزینه ری استارت reboot را انتخاب کنید.
  8. گوشی برای اعمال فونت ری استارت خواهد شد؛ پس از روشن شدن گوشی می‌توانید فونت اعمال شده روی گوشی خود را ببینید و از این تغییر جذاب لذت ببرید.
  9. در صورتی که زبان گوشی خود را روی فارسی قرار داده‌اید بهتر است که از فونت‌های متنوع فارسی استفاده نمایید؛ برای این کار تنها باید در کادر جستوجو بخش فونت‌ها عبارت farsi ا وارد کنید تا نتایج مرتبط از قبیل فونت نستعلیق به شما نشان داده شود.

به همین راحتی با چند کلیک ساده می‌توانید حس تازگی را به گوشی خود برگردانید. اما این تنها قابلیتی نیست که بخش فونت‌ها به کاربران ارائه می‌دهد!

کاربران به راحتی می‌توانند به کمک بخش فونت، ایموجی‌های گوشی شیائومی خود را به ایموجی‌های آیفون، سامسونگ و گوگل تغییر دهند. البته باید این نکته را بدانید که تنها یک گزینه را می‌توانید تغییر دهید، در صورتی که ایموجی‌های خود را تغییر دهید دیگر قادر به تعویض فونت دستگاه نخواهید بود.

برای پیدا کردن ایموجی در بخش فونت‌ها، تنها باید کلمه emojis را در کادر جستجو تایپ کنید؛ سپس نتایج مرتبط برای شما به نمایش گذاشته خواهند شد. پس از مشاهده ایموجی مورد نظر روی گزینه دانلود کلیک کنید؛ پس از اتمام مراحل دانلود روی گزینه اعمال کردن ضربه بزنید و reboot را انتخاب کنید.

تغییر اندازه فونت در شیائومی

در صورتی که اندازه فونت دستگاه با چشم شما سازگاری ندارد و برای شما آزاردهنده شده، می‌توانید با چند کلیک اندازه فونت را تغییر دهید. برای تغییر اندازه فونت نیازی به دانلود برنامه‌های شخص ثالث ندارید؛ چرا که شیائومی قابلبت تغییر اندازه فونت را در گوشی‌هایش اعمال کرده است:

عوض کردن فونت شیائومی

  • ابتدا وارد بخش تنظیمات Settings گوشی شیائومی خود شوید.
  • سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کرده و وارد بخش display شوید.
  • گزینه‌ی font size and style را انتخاب کنید. در این بخش باید اندازه فونت را بسته به نیاز خود کوچک یا بزرگ، برجسته bold یا نازک کنید.

نحوه تغییر فونت با برنامه zfont

با وجود این که گوشی‌های شیائومی با داشتن برنامه تم‌ها از دانلود دیگر برنامه‌های تغییر فونت بی‌نیاز هستند اما ممکن است، کاربران نتوانند فونت مورد نظر خود را در بخش فونت‌ها پیدا کنند. به همین خاطر کاربران می‌توانند از برنامه شخصثالث zfont که از تنوع زیادی برای فونت و ایموجی برخودار است استفاده نمایند. برای استفاده از این برنامه مراحل زیر را مو به مو طی کنید:

عوض کردن فونت شیائومی
برنامه زی فونت قابلیت‌های بیشماری را به شما می‌دهد و ویژگی‌هایش به تغییر فونت محدود نمی‌شود
  • ابتدا وارد برنامه گوگل پلی استور google play store شوید.
  • سپس عبارت zfont را در کادر جستجوی بالای صفحه تایپ کنید.
  • پس از پیدا شدن برنامه روی گزینه دانلود download کلیک کنید.
  • اکنون وارد برنامه zfont شوید و مجوزها و دسترسی‌های لازم ا به برنامه بدهید.
  • از نوار پایین صفحه وارد بخش فونت‌ها یا ایموجی‌ها شوید و فونت مورد نظر خود را در دنیای متنوع فونت‌های zfont پیدا کنید.
  • روی گزینه دانلود در کنار فونت یا ایموجی ضربه بزنید؛ پس از اتمام مراحل دانلود روی گزینه اعمال apply کلیک کنید.
  • ادامه مراحل را طبق دستورات برنامه انجام دهید تا فونت مورد نظر روی گوشی هوشمند شیائومی شما اعمال شود.
  • در صورتی که حس کردید عملکرد دستگاه شما کند شده است، بهتر است که برنامه zfont  را حذف کنید.

برای دانلود فونت‌های متنوع می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه نمایید و فایل نصبی آن را که به صورت یک فایل زیپ یا rar است دانلود نمایید. سپس در فایل منیجر گوشی فایل زیپ را استخراج کرده و روی گزینه اعمال کردن apply ضربه بزنید.

در صورتی که قصد دارید فونت گوشی شیائومی خود را به حالت پیش فرض برگردانید، مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید:

  1. وارد برنامه تم‌ها themes شوید.
  2. سپس روی گزینه profile  در نوارد پایین صفحه ضربه بزنید.
  3. وارد بخش فونت‌ها fonts شوید و روی گزینه پیش‌فرض default کلیک کنید.
  4. پس از چند لحظه فونت دستگاه شما به فونت پیش فرض دستگاه بازگردانی می‌شود.

سخن پایانی

با انجام مراحل بالا، به راحتی می‌توانید فونت گوشی شیائومی خود را تغییر داده و از ظاهر جدید دستگاه خود لذت ببرید. برنامه تم‌ها (Themes) شیائومی امکانات گسترده‌ای برای شخصی‌سازی ارائه می‌دهد و شما را از نصب برنامه‌های جانبی بی‌نیاز می‌کند. در صورت نیاز به تغییر بیشتر، برنامه zFont نیز گزینه مناسبی است. تغییر فونت و حتی ایموجی‌های دستگاه، تجربه کاربری شما را بهبود می‌بخشد و می‌تواند حس تازگی و جذابیت بیشتری به گوشی شما ببخشد. با این تغییرات ساده، گوشی شیائومی شما مطابق با سلیقه شخصی‌تان خواهد بود. امیدواریم این راهنما برای شما مفید بوده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*