سامسونگ اکانت

چرا تمام کاربران سامسونگ باید از سامسونگ اکانت استفاده کنند؟

در این مطلب قصد داریم به بررسی سامسونگ اکانت و مزایا و کاربردهای آن بپردازیم تا ببینیم چرا به کاربران سامسونگ توصیه می‌شود از Samsung Account استفاده کنند؟

شرکت‌های مختلف، اکانت‌ها یا حساب های کاربری را برای خود ایجاد کرده‌اند تا خدمات اختصاصی را به کاربرانشان ارائه کنند. به‌عنوان مثال برای استفاده از خدمات گوگل باید اکانت این شرکت را داشته باشید یا مثلا کاربران سیستم عامل ویندوز ۱۱ از حساب کاربری مایکروسافت استفاده می‌کنند یا کاربران محصولات اپل نیز مجبور به ساخت حساب کاربری اپل یا اپل آی دی هستند.

شرکت سامسونگ نیز خدمات اختصاصی متنوعی را از طریق سامسونگ اکانت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا کاربران به ایجاد حساب کاربری Samsung Account تشویق شوند. برنامه‌های مختلف و اختصاصی سامسونگ، فضای ابری Samsung Drive، ابزارهای شخصی‌سازی محیط کاربری مثل تم‌ها، تصاویر پس زمینه، آیکون‌ها و رینگتون‌ها، تنها بخشی از خدماتی هستند که کاربران گوشی های سامسونگ با ایجاد این حساب کاربری دریافت می‌کنند.

سامسونگ اکانت چیست؟

سامسونگ اکانت

اکانت سامسونگ، یک سرویس کاملا رایگان است که برای ایجاد آن به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیاز نخواهید داشت. شما با گذارندن چند مرحله ساده می‌توانید یک حساب کاربری رایگان در سامسونگ بسازید و از محصولات و خدمات و ویژگی‌های اختصاصی این شرکت بهره‌مند شوید. علاوه بر محصولات و ویژگی‌های اختصاصی ارائه شده در این سرویس، سامسونگ اکانت به شما کمک می‌کند تا فرایند همگام‌سازی داده‌های خود را در گوشی هوشمند، کامپیوتر و لپ تاپتان انجام دهید تا داده‌ها و اطلاعات خود را سازمان یافته‌تر کنید. حتی می‌توانید از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید و در صورت لزوم، آنها را بازیابی کنید.

چگونه اکانت سامسونگ بسازیم؟

در این بخش به شما آموزش می‌دهیم که خیلی ساده، مراحل ساخت حساب کاربری سامسونگ را انجام دهید:

ابتدا به منوی تنظیمات بروید و گزینه Samsung Account را انتخاب کنید.

سامسونگ اکانت

در این صفحه به انتها بروید و برای این که یک حساب کاربری بسازید روی گزینه Forget Password or Don’t Have an Account بزنید.

سامسونگ اکانت

در صفحه باز شده، گزینه Create Account را انتخاب کنید و سپس دو گزینه مربوط به مطالعه و تایید ضوابط و قوانین حفظ حریم خصوصی و حفظ داده‌ها را تایید نمایید. البته در اینجا چند گزینه دیگر برای رفع عیوب، ارائه محتواهای شخصی‌سازی شده، بهبود خدمات و مواردی از این دست نیز وجود دارند که اختیاری هستند. در نهایت باید برای تایید، گزینه I have read and agree to all of the above را لمس کنید و دکمه Agree را بزنید تا به مرحله بعد بروید.

سامسونگ اکانت

اکنون مرحله‌ای است که باید در آن، اطلاعات شخصی و هویتی خود را وارد کنید. آدرس ایمیل، رمز عبور، تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی، اطلاعاتی هستند که در اینجا از شما خواسته می‌شود و وارد کردن آنها الزامی است. توجه داشته باشید که رمز عبور انتخابی باید حداقل دارای 8 کاراکتر و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و علائم باشد. برای بخش آدرس ایمیل نیز می‌توانید همان جیمیلی را وارد کنید که گوشی شما از آن برای حساب گوگل استفاده می‌کند. در نهایت این را هم بگوییم که تاریخ تولد خود را نیز باید با تقویم میلادی وارد کنید. پس از این که تمام اطلاعات خواسته شده را وارد کردید، گزینه Create Account را بزنید.

سامسونگ اکانت

اکنون باید یک شماره تلفن را وارد کنید تا حساب کاربری شما به آن متصل شود. وارد کردن شماره تلفن اجباری است و از آن برای احراز هویت دو مرحله‌ای و بازیابی رمز عبور استفاده می‌شود. خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی برای ورود شماره موبایل‌های ایران نیز نخواهید داشت و خبری از تحریم و مسائلی از این دست نیست. ابتدا پیش شماره ایران که +۹۸ است را انتخاب کنید و سپس شماره موبایل خود را بدون ۰ وارد نمایید.

پس از ورود شماره تلفن، پیامک حاوی کد تایید به شماره وارد شده ارسال می‌شود که باید وارد پیامک شده و گزینه Verify را انتخاب کنید. در صورت تمایل می‌توانید گزینه Skip two-step Verification on this phone next time را نیز انتخاب کنید تا هر بار برای ورود به حساب کاربری خود نیازی به تایید پیامکی مجدد نداشته باشید.

در مرحله بعد نیز یک ایمیل حاوی لینک تایید به آدرس ایمیلی که وارد کرده بودید ارسال می‌شود که باید در منوی inbox ایمیل خود، ایمیل دریافت شده را پیدا کرده و در داخل آن، گزینه تایید را بزنید.

سامسونگ اکانت

به این ترتیب مراحل ساخت سامسونگ اکانت به پایان رسیده و حالا می‌توانید وارد آن شده و از امکانات متنوعی که در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید حساب کاربری سامسونگ خود را به حساب کاربری گوگل نیز متصل کنید. انجام این کار اجباری نیست، اما توصیه می‌کنیم آن را انجام دهید. برای این کار باید در منوی تنظیمات دستگاه خود روی نام اکانت سامسونگ که در ابتدای صفحه نمایش داده می‌شود، بزنید و در بخش  Profile Info، وارد قسمت Acoount you can sign in with شده و گزینه گوگل را روشن کنید. سپس باید با انتخاب گزینه Allow، اجازه دسترسی را بدهید تا این مرحله نیز با موفقیت به پایان برسد.

در پایان این بخش باید اشاره کنیم که شما می‌توانید از طریق وبسایت سامسونگ به نشانی https://account.samsung.com نیز اقدام به ساخت سامسونگ اکانت کنید؛ اما مراحل آن تفاوتی با مراحل گفته شده در بالا ندارد. ضمنا این را هم بدانید که شما می‌توانید چند حساب کاربری سامسونگ داشته باشید؛ اما محدودیتی که وجود دارد این است که برای هر آدرس ایمیل فقط یک اکانت سامسونگ می‌توانید بسازید و در واقع نمی‌توانید از یک ایمیل روی چند حساب کاربری Samsung بهره ببرید.

کاربردها و مزایای  Samsung Account

حالا که با حساب کاربری سامسونگ و نحوه ساخت آن آشنا شدید، بیایید ببینیم داشتن Samsung Account چه فواید و کاربردهایی برای کاربران سامسونگ دارد.

1. با داشتن اکانت سامسونگ، شما به فروشگاه برنامه گلکسی یا Galaxy Store دسترسی خواهید داشت. این فروشگاه برنامه، فضایی مشابه با گوگل پلی استور را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید در آن، برنامه‌ها و بازی‌های موجود را دانلود و نصب کنید.

سامسونگ اکانت

2. با برخورداری از این حساب کاربری، شما قادر خواهید بود داده‌ها و اطلاعات خود را بین دستگاه‌های مختلفی که دارای این حساب کاربری هستند، همگام‌سازی کنید.

3. یکی از قابلیت‌های ارائه شده با حساب کاربری سامسونگ، سرویس Find My Mobile است. شما می‌توانید گوشی خود را در این قابلیت ثبت کنید تا در صورت دزدیده شده یا گم شدن دستگاه موبایل خود، بتوانید آن را پیدا کنید. همچنین با این قابلیت قادر خواهید بود گوشی خود را از راه دور قفل کنید یا زنگ آن را به صدا دربیاورید. امکان پاک کردن اطلاعات و فایل‌های خصوصی از راه دور، از دیگر قابلیت‌هایی است که با این سرویس در اختیار شما قرار می‌گیرد و امنیت دستگاه و اطلاعات شما را افزایش می‌دهد.

سامسونگ اکانت

4. با قابلیت Family Story شما می‌توانید عکس‌ها و فایل‌ها را با اعضای یک گروه به اشتراک بگذارید. در این قابلیت، شما امکان ایجاد یک گروه با حداقل 20 عضو را خواهید داشت و سپس می‌توانید عکس‌ها را با اعضای این گروه به اشتراک بگذارید و حتی زمان اشتراک‌گذاری عکس‌ها را تنظیم کنید.

5. سامسونگ اکانت به شما اجازه می‌دهد تا داده‌ها، اطلاعات و تنظیمات را بین دستگاه‌های سامسونگ خود منتقل کنید. اگر چند دستگاه از محصولات سامسونگ را در اختیار دارید، با داشتن یک حساب کاربری سامسونگ روی این دستگاه‌ها می‌توانید داده‌های مختلف و تنظیمات را خیلی آسان و سریع بین آنها جابه‌جا کنید.

6. بکاپ گرفتن و بازیابی اطلاعات از دیگر قابلیت‌هایی است که با داشتن حساب کاربری سامسونگ از آن بهره‌مند می‌شوید. شما هر زمان که بخواهید می‌توانید از داده‌های مختلف خود بکاپ بگیرید و در صورت لزوم، مثلا وقتی گوشی خود را گم کرده‌اید یا مورد سرقت قرار گرفته‌اید یا وقتی اطلاعات گوشی شما حذف شده است، قادر خواهید بود به‌راحتی و به‌شکلی ایمن، داده‌های خود را بازیابی کنید. همچنین یک ماه فضای ابری سامسونگ برای ذخیره کردن نسخه بکاپ اطلاعات شما در اختیارتان قرار می‌گیرد.

سامسونگ اکانت

8. با داشتن یک اکانت سامسونگ می‌توانید تنظیمات دستگاه خود را سفارشی‌سازی، ذخیره و مدیریت کنید. مثلا شما از طریق وبسایت سامسونگ یا برنامه سامسونگ به‌صورت آنلاین می‌توانید رمز عبور را تغییر دهید، اطلاعات مختلف را بر اساس میل خود سفارشی‌سازی کنید و حساب کاربری خود را ایمن نگه دارید.

9. شما می‌توانید از حساب کاربری سامسونگ در بسیاری از برنامه‌های دیگر نیز استفاده کنید. خیلی از برنامه‌ها برای اشتراک کاربر از سامسونگ اکانت پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل نیازی نیست شما برای آنها حساب کاربری جداگانه بسازید و این امکان را دارید که از همان حساب کاربری سامسونگ برای عضویت و ورود به بسیاری از برنامه‌ها و سرویس‌ها استفاده کنید.

10. دسترسی به Galaxy Themes از جمله قابلیت‌های جذابی است که با داشتن سامسونگ اکانت در اختیارتان قرار می‌گیرد. در این بخش، شما می‌توانید انواع و اقسام تم‌ها، والپیپرها، رینگتون‌ها، آیکون‌ها، فونت‌ها و صفحه‌های قفل را دانلود و استفاده کنید و ویژگی‌های ظاهری رابط کاربری گوشی خود را مطابق میل و سلیقه‌تان، شخصی‌سازی کنید.

سامسونگ اکانت

11. این روزها Galaxy AI یا قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که در پرچمداران جدید سری گلکسی S24 ارائه می‌شود، سروصدای زیادی به پا کرده است. باید بدانید که برای استفاده از این سرویس و خدمات، لازم است حتما حساب کاربری سامسونگ داشته باشید.

12. پوشه امن یا Secure Folder، یک فضای مجزا از فضای اصلی گوشی است که می‌توانید اپلیکیشن‌های مورد نظر یا عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌های محرمانه و حساس خود را به‌صورت ایمن در آن نگهداری کنید.

13. اگر روی چند دستگاه خود، مثلا گوشی و لپ تاپ و تبلت، از یک حساب کاربری سامسونگ استفاده کنید، می‌توانید تماس‌ها، پیام‌ها و وظایف گوناگون را در یکی از دستگاه‌ها دریافت یا آغاز کنید و در دستگاه دیگری، ادامه دهید.

14. علاوه بر موارد گفته شده، با داشتن Samsung Account می‌توانید به برخی دیگر از خدمات اختصاصی و انحصاری سامسونگ، مثل Samsung Pass (برنامه مدیریت رمز عبور)، دستیار صوتی بیکسبی، Samsung Health  (برنامه سلامتی‌محور سامسونگ)، سامسونگ کلاود (فضای ابری برای ذخیره‌سازی داده‌ها) و SmartThings  (برنامه اتصال دستگاه‌های اینترنت اشیا) نیز دسترسی داشته باشید و از خدمات آنها استفاده کنید.

جمع بندی

سامسونگ اکانت

در پایان تاکید می‌کنیم که با توجه به کاربردها و مزایای فراوانی که داشتن حساب کاربری سامسونگ به‌همراه دارد، ساخت یک اکانت سامسونگ برای تمام کاربران محصولات این شرکت کره‌ای ضروری به‌نظر می‌رسد. برای ایجاد Samsung Account هیچ هزینه‌ای صرف نخواهید کرد و بدون هیچ دردسری و به‌راحتی می‌توانید این فرایند را انجام دهید. بنابراین اگر از محصولات سامسونگ استفاده می‌کنید و هنوز حساب کاربری سامسونگ خود را نساخته‌اید، توصیه می‌کنیم همین الان دست به کار شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مرکز ارتباط مشتریان شرکت سامسونگ به شماره تلفن 02142132 تماس بگیرید یا به این لینک مراجعه کنید.

همچنین بخوانید:
بررسی گوشی سامسونگ گلکسی آ 55 – Samsung Galaxy A55 بررسی ویدیویی گلکسی A35 ؛ زیر و بم جدیدترین گوشی میان‌رده سامسونگ آپدیت One UI 7 سامسونگ؛ از تغییرات جدید تا لیست گوشی‌های دریافت کننده آموزش ساخت اکانت سامسونگ برای تلویزیون در ۳ دقیقه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*