تبلیغات گوگل

افزایش ترافیک سایت با استفاده از کلمات کلیدی برند رقیب در تبلیغات گوگل!

یکی از به‌صرفه‌ترین و بهترین روش های تبلیغ کسب و کارها، تبلیغ در گوگل است. وقتی شما عبارتی را در گوگل جستجو میکنید با دو دسته از نتایج روبه‌رو می‌شوید. یک دسته که به دلیل سئو خوب در نتایج بالاتر قرار دارند و به آن‌ها نتایج ارگانیک می‌گویند و دسته دوم نتایجی که با تبلیغ در گوگل و پرداخت هزینه وارد این نتایج شده‌اند. این مقاله برای آشنایی با نحوه تبلیغ در گوگل نیست و در واقع میخواهیم یک روش نسبتا شیطنت آمیز را به شما توضیح دهیم که برخی از برندها در تبلیغات گوگل خود از آن استفاده می‌کنند تا ترافیک رقیبشان را تصاحب کنند.

اجازه دهید خیلی کوتاه و مختصر شما را با ساز و کار تبلیغات گوگل آشنا کنم. در این پلتفرم شما مشخص می‌کنید که دوست دارید وبسایت شما در نتایج سرچ کدام کلمات کلیدی به کاربران نمایش داده شود. به این صورت که شما کلمات کلیدی مد نظرتان را مشخص می‌کنید و به‌ازای آن‌ها هزینه‌ای را به گوگل پیشنهاد می‌کنید. گوگل هم متناسب با قیمت گذاری شما، تبلیغ را در گوگل نمایش می‌دهد و شما به این شکل ترافیک سایت خود را افزایش می‌دهید. حالا روش شیطنت آمیز برای تبلیغ در گوگل و تصاحب ترافیک رقبا چیست؟ این‌که شما از کلمات کلیدی مخصوص آن ها در تبلیغات خودتان استفاده کنید! همین ابتدا باید بگویم این روش که برخی آن را استراتژی تسخیر مینامند چندان پسندیده نیست و شاید برخی حتی آن را غیرحرفه‌ای بدانند. اگر می‌خواهید یک رقابت سالم داشته باشید بهتر است دست به چنین کاری نزنید و به جای این کار با مشورت آژانس های تبلیغاتی مثل جیمکس ادز که خدمات تبلیغ در گوگل ارائه می‌کنند، یک تبلیغات درست و اصولی انجام دهید. با این حال ما برایتان توضیح میدهیم تا اگر به هر طریقی درگیر چنین شرایطی شدید، بدانید که اوضاع از چه قرار است.

استفاده از کلمه کلیدی برند رقیب

کلمات کلیدی را به دو دسته تقسیم می‌کنیم:

  • کلمات کلیدی برند: کلمه های کلیدی مربوط به برند یعنی همان عباراتی که در آن‌ها اسم شرکت یا سازمان ذکر شده باشد. برای مثال: آیفون اپل
  • کلمات کلیدی غیربرند: کلماتی که کاملا همگانی هستند و اشاره‌ای به یک برند خاص ندارند. برای مثال: دوربین حرفه‌ای

برای تبلیغ در گوگل به شکل اصولی، ما از کلمات کلیدی مربوط به محصول و خدماتی که قصد ارائه و فروش آن‌ها را داریم در کمپین‌ها استفاده می‌کنیم. اگر بخواهید از استراتژی تسخیر استفاده کنید و به نوعی مشتریان رقیبتان را در میانه راه منحرف کنید و به سمت خودتان بکشانید، باید کلمات کلیدی برند رقیب را به کیووردهای اد گروپ های خود اضافه کنید. در این صورت وقتی یک مشتری برند رقیب را سرچ می‌کند، با لینک تبلیغ شما مواجه می‌شود.

دقت داشته باشید که بدون مجوز، استفاده از اسم برندها در متن تبلیغ می‌تواند باعث ساسپند شدن اکانت یا دیس اپرو شدن آن شود.

تبلیغات گوگل

مزایای تصاحب ترافیک گوگل ادز

با وجود پسندیده نبودن این روش، دلایل مختلفی برای استفاده از این استراتژی وجود دارد.

  • اگر شما برند کوچک و تازه‌ای باشید، با این روش می‌توانید از نام برندهای بزرگ‌تر استفاده کنید و بیشتر دیده شوید. با این حال پیشنهاد ما این است که به‌جای گرفتن ترافیک رقبا، روی برندینگ خود کار کنید و ترافیکتان را به شکل حرفه‌ای و اصولی افزایش دهید.
  • شما با این روش علاوه بر مشتریان خودتان، یک جامعه بزرگ‌تر که شامل مشتریان رقیبتان می‌شود را نیز هدف می‌گیرید. به این ترتیب می‌توانید مشتریان جدید جذب کنید و نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید.
  • از این ترفند می‌توان به‌عنوان یک اقدام متقابل استفاده کرد! اگر یکی از رقبای شما با کلمه کلیدی برندتان در گوگل تبلیغ می‌کند، شما می‌توانید همین کار را با کلمات برند او انجام دهید تا به نوعی این اقدام او را خنثی کنید.

مشکلات تبلیغ در گوگل با کلمات کلیدی رقبا

همان‌طور که گفتیم، گرفتن ترافیک سایت رقبا با استفاده کلمات کلیدی برندشان می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود. وقتی می‌خواهید از این استراتژی استفاده کنید با چالش‌هایی روبه‌رو هستید که باید از آن‌ها آگاه باشید.

  • وقتی از اسم برند دیگری استفاده می‌کنید، قانع کردن مخاطبان که روی تبلیغ شما کلیک کنند سخت است. چون با وجود به‌کارگیری اسم برند، کاربر همچنان می‌داند که شما برند دیگری هستید.
  • هزینه این نوع تبلیغ‌ها چندان به‌صرفه نیست. چون گوگل هم می‌داند که این کلمه در واقع برای برند دیگری است و امتیاز کیفی تبلیغ شما نسبت به برند اصلی کمتر است و گوگل شما را در اولویت اول قرار نمی‌دهد.
  • اگر از این ترفند شیطنت‌آمیز استفاده کنید و از نام برند رقیب که خیلی شناخته شده است استفاده کنید، حتما از نتیجه خوب و خوشحالی زیاد بال درمی‌آورید! ولی فراموش نکنید همان‌طور که شما توانستید ترافیک سایت رقیب را بدزدید، او هم می‌تواند همین کار را با نام برند شما بکند! پس منتظر تلافی رقبایتان باشید.

تبلیغات گوگل

از کلمه کلیدی برند رقیب در تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

استفاده از اسم برند رقبا می‌تواند آغاز کننده یک جنگ تبلیغاتی باشد. چطور؟ شما از اسم برند رقیب استفاده می‌کنید و مشخصات رقیبتان در برابر این موضوع ساکت نمی‌نشیند! و این فرایند یک چرخه بی‌انتها را آغاز می‌کند که هم شما و هم رقیبتان تلاش می‌کنید تا ترافیک سایت رقیب را تسخیر کنید! اگر هم فکر می‌کنید که در ابتدای شروع کارتان می‌توانید از این روش استفاده کنید تا رشد کنید و کسی کاری به کارتان ندارد، شاید حق با شما باشد اما این کار باعث می‌شود از همان ابتدا یک تصویر غیرحرفه‌ای از برندتان در ذهن دیگران ایجاد کنید.

پس خیر! از این استراتژی استفاده نکنید. به منظور افزایش فروش و خرید ورودی گوگل به شکل اصولی می‌توانید از جیمکس ادز کمک بگیرید. با تبلیغ در گوگل و تبلیغ در یوتیوب، فروش خود را چند برابر کنید و آگاهی از برندتان را نیز بهبود ببخشید. روش‌های به ظاهر نتیجه‌بخش که سریع و بی‌زحمت شما را به سود برسانند، معمولا عواقبی دارند که شاید ارزشش را نداشته باشد! فراموش نکنید باد آورده را باد می‌برد. پس با تدوین استراتژی‌های قیمت گذاری مناسب و مدیریت کمپین‌ها به‌شکلی اصولی در کنار صبر، به بهترین نتیجه از تبلیغات گوگل خود برسید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*