سدان فردا ۵۱۱

فروش سدان فردا ۵۱۱ از سر گرفته شد + مشخصات فنی و امکانات

گروه خودروسازی فردا موتورز پس از یک وقفه کوتاه قصد دارد تا به‌زودی طرح فروش خودرو سدان فردا ۵۱۱ را آغاز کند.

فردا ۵۱۱ که با نام اف ام سی 511 (FMC) نیز شناخته می‌شود، اولین سدان مونتاژی این شرکت محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۰ به خط تولید فردا موتورز راه پیدا کرد. حال این صنایع خودروسازی قصد دارد تا با ایجاد بستری منسجم در عرضه محصولات خود، این سدان پرفروش را با تیراژ بالاتری به مشتریان عرضه کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به بررسی مشخصات فنی و امکانات فردا ۵۱۱ می‌پردازیم.

طراحی ظاهری سدان فردا ۵۱۱؛ ارزان ترین محصول فردا موتورز

سدان فردا ۵۱۱

این سدان خانوادگی در سگمنت B پلاس قرار می‌گیرد و از طراحی پویا و مدرنی بهره می‌برد. خطوط کشیده جلوی این خودرو یادآور طراحی خودروهای اصیل آسیای شرقی است و ظاهری جذاب به چهره آن اعطا کرده است. ادامه خطوط کشیده در بدنه و رینگ‌های اسپرت، این جذابیت ظاهری را تکمیل می‌کنند. کشیدگی طراحی در چراغ‌های خودرو نیز دیده می‌شود. این المان‌ها، ظاهری مدرن و اسپرت به سدان فردا ۵۱۱ بخشیده‌اند. به مواردی که مطرح شد باید خروجی مخفی اگزوز و تزئینات کرومی نمای عقب را هم افزود تا تصویر کاملی از طراحی این خودرو را نمایش دهیم. طراحی نامتقارن داخلی هم این محصول را کمی متفاوت‌تر از آنچه در خودروهای داخل بازار به آن عادت کرده‌ایم، نشان می‌دهد. از نظر ابعاد، این خودرو تا حدود زیادی به کی ام سی ایگل کرمان موتور شباهت دارد.

مشخصات فنی FMC 511

در بخش فنی، این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۶ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد. انتقال قدرت موتور FMC511 توسط یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک دو کلاچه از نوع تر (WDCT) انجام می‌شود. استفاده از این نوع گیربکس، هم عملکردی سریع به خودرو می‌بخشد و هم باعث بهینه‌تر شدن مصرف سوخت می‌شود. هرچند ظرفیت مخزن سوخت این خودرو ۴۰ لیتر است، اما مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، آن را در دسته خودروهایی با مصرف سوخت بهینه و مقرون‌به‌صرفه قرار می‌دهد.

همچنین توان و گشتاور اعلام شده با توجه به ابعاد و وزن فردا ۵۱۱ کاملا مناسب است و به‌راحتی می‌تواند پا به پای سایر خودروهای این کلاس حرکت کند. FMC 511، استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد و فردا موتورز در انتخاب این خودرو دغدغه‌های محیط زیستی و هوای پاک را نیز در نظر داشته است.

امکانات رفاهی و ایمنی سدان فردا 511

سدان فردا ۵۱۱، امکانات قابل قبولی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد و با توجه به این‌که این خودرو در کلاس سدان‌های خانوادگی قرار دارد، سطح آپشن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سانروف برقی قابل تنظیم، دوربین دنده عقب، خطوط راهنمای پارک، آینه‌های جانبی برقی، سیستم مدیریت پیمایش، چراغ بدرقه، اتولایت، سنسور پایش فشار باد تایر (TPMS)، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، اتصال بلوتوث، قابلیت نمایش صفحه تلفن ‌همراه روی نمایشگر خودرو، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و سنسور نمایش دمای خارج خودرو اشاره کرد.

نمای داخل سدان فردا ۵۱۱

سدان فردا موتورز در تست‌های تصادف توانسته ۵ ستاره ایمنی CNCAP را دریافت کند و از ایمن‌ترین خودروهای بازار ایران به‌شمار می‌رود. جهت تأمین ایمنی مسافران در این خودرو، امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) و ترمز ضد قفل (ABS) تعبیه شده است. این سیستم‌های تعبیه شده در فردا 511 به راننده امکان می‌دهد در شرایط سخت، به‌راحتی خودرو را تحت کنترل خود داشته باشد و از میزان تصادفات و اتفاقاتی که منجر به خسارت‌های جانی و مالی می‌شود، کاسته شود. همچنین قفل مرکزی و قفل خودکار درها هنگام حرکت و ایزوفیکس صندلی کودک از ویژگی‌های ایمنی تکمیل کننده این خودرو محسوب می‌شوند که با توجه به سطح قیمتی آن، معقول تلقی می‌شود.

در پایان دعوت می‌کنیم تا مطلب مقایسه فردا 511 با تارا اتومات V2 به‌عنوان یکی از جدی‌ترین رقبای داخلی این خودرو را در گجت نیوز مطالعه نمایید.

کاتالوگ محصول

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
سانگ یانگ کوراندو جدید به سامانه خودروهای وارداتی آمد تاریخ عرضه دنا جوانان ایران خودرو به بازار + قیمت و مشخصات فنی مقایسه بک X3 Pro با ام وی ام X22 Pro و پژو 207

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*