پهپاد های گاوچران

پهپاد ها جای سگ‌ گله را می‌گیرند و گاوچران می‌شوند

مهندسان در جدیدترین نوآوری خود موفق شدند تا با استفاده از پهپادها، گله گاوها را هدایت کنند و این یعنی در آینده به‌جای سگ‌ گله پهپاد های گاوچران خواهیم داشت.

پهپادها در حال حاضر به‌طور گسترده در صنایع مختلفی مانند نظامی، عکاسی و نظارت بر محیط زیست استفاده می‌شوند. در همین راستا، شرکت SkyKelpie مستقر در کوئینزلند، در جریان نمایشگاه Beef 2024 استرالیا از جدیدترین پروژه خود رونمایی کرد که در آن از پهپادها برای گاوچرانی و گله‌داری استفاده می‌شود.

این پروژه شامل یک ایستگاه ارتباطی است که پهپاد قبل از شروع عملیات خود، در آنجا برنامه‌ریزی شده و دیگر نیازی به کنترل لحظه‌ای آن وجود ندارد. این شرکت در ویدیو تبلیغاتی خود نشان می‌دهد که چگونه این پهپاد کوچک می‌تواند مجموعه‌ بزرگی از گاوها را به محل تعیین‌شده هدایت کند. شرکت SkyKelpie هدف خود را از طراحی چنین پهپادهایی را در ارائه ابزارهایی برای کنترل مزایای تکنولوژی‌های مدرن مانند پهپادها به اقشاری همانند دام‌داران اعلام کرده است.

اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا با نحوه کار این پهپاد گاوچران بیشتر آشنا شوید، در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

پهپاد های گاوچران در شغل سگ گله!

در پشت ایده پهپاد های گاوچران، مزرعه‌داری به‌نام لوک چاپلین از شمال غربی کوئینزلند قرار دارد. او با حمایت سازمان‌های مختلف و وزارت کشاورزی و شیلات کوئینزلند، استفاده از پهپادها را برای اهداف مختلف کشاورزی از سال 2017 آزمایش کرده است.

لوک چاپلین در سال 2022 شرکت SkyKelpie تاسیس کرد تا بتواند آزمایشات مختلف استفاده از پهپادها را در سطوح کیفی بالاتر انجام داده و بتواند با یک محصول فوق‌العاده، به سال‌ها تحقیق خود پایان بدهد.

طبق گفته مدیران شرکت SkyKelpie، در حال حاضر بسیاری از چراگاه‌ها برای گاوچرانی از پهپادها استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد که این استفاده، به فناوری جدیدتری تبدیل شده است.

چنین استفاده‌های خاصی از پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین فرصت‌های جدیدی را برای مدیریت ساده‌تر و مقرون‌به‌صرفه دام‌ها را ایجاد می‌کند. در ایستگاه ارتباطی این پهپاد نیز جدیدترین تکنولوژی‌های روز به‌کار رفته تا هیچ‌گونه مشکلی در زمینه ارتباط اپراتور و پهپاد وجود نداشته باشد.

فعالیت‌های تکمیلی شرکت SkyKelpie

شرکت SkyKelpie علاوه‌بر طراحی و ساخت پهپاد های گاوچران، ماژول‌های آموزشی مختلف را نیز ارائه می‌کند که جنبه‌های ضروری مربوط به نگهداری از حیوانات از جمله رفتار و نحوه برقراری ارتباط با آنها را پوشش می‌دهد.پهپاد های گاوچران

در ادامه این ماژول‌های آموزشی مواردی در خصوص مهارت‌های خلبانی مانند پرواز دقیق و آگاهی از فضای اطراف نیز ارائه داده می‌شود. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها با طی کردن ماژول‌های آموزشی مختلف مانند غرایز گله‌داری و تکنیک‌های شروع تماس با دام را یاد می‌گیرند تا بتوانند به‌طور موثر حیوانات را هدایت کرده و از پهپادها برای جمع کردن آنها در قسمت‌های مشخص‌شده استفاده کنند.

در این دوره‌ها همچنین به تکنیک‌های تطبیق گونه‌ها و آموزش حیوانات برای پاسخ آرام به هدایت پهپادها پرداخته می‌شود.

امکانات و قیمت پهپاد های گاوچران شرکت SkyKelpie

این شرکت مجموعه پهپادهای DJI را با هدف گاوچرانی طراحی کرده که مدل ابتدایی آن، Air 3 حدودا 2500 دلار قیمت دارد.پهپاد های گاوچران

دوربین‌هایی با وضوح بالا و کنترل‌های پیشرفته پرواز باعث می‌شوند تا کار با این پهپادها ایمن‌تر، ساده‌تر و دقیق‌تر باشد. نسخه فوق‌پیشرفته این پهپادها که با نام Mavic 3T شناخته می‌‎شود، با دوربین‌های حرارتی و زوم پیشرفته آن هیچ حیوانی از دید آن نمی‌تواند پنهان شود. چنین امکاناتی باعث شده تا پهپاد Mavic 3T نیز حدودا 9000 دلار قیمت داشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد سال ۲۰۲۴ رکورد سرعت پهپاد در جهان شکسته شد پهپاد DJI مویک 3M با قابلیت تصویربرداری چند طیفی به بازار آمد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*