بازار خودرو ایران

گزارش وضعیت بازار خودرو ایران در 8 خرداد 1403؛ ریزش قیمت در بازاری که مشتری ندارد

آخرین وضعیت بازار خودرو ایران در روز 8 خرداد 1403 حاکی از رکود معاملات و ریزش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ وطنی است.

طبق آخرین اخبار خودرو و بر حسب گزارش‌های واصله از بازار آزاد خرید و فروش اتومبیل در کشور، به‌نظر می‌رسد کاهش قیمت محصولات تولید داخل که از ابتدای هفته جاری آغاز شده بود، همچنان نیز در سراشیبی ملایم قرار دارد و باز هم شاهد افت قیمت خودرو به‌همراه رکود ادامه‌دار آن هستیم.

بازار خودرو ایران در رکود مطلق

بازار خودرو ایران

پس از اعلام قیمت خودروهای داخلی در اوایل هفته جاری، دوباره شاهد ریزش قیمت‌ها در ۲۴ ساعت گذشته بودیم و برخی از محصولات گروه ایران خودرو و سایپا با افت معامله و قیمت از 1 الی 10 میلیون تومان همراه بوده‌اند. بدین ترتیب پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۳۵ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۳۱۸ میلیون تومان به فروش می‌رود.

همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۲۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به کانال ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX-L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان به فروش رفت.

در این میان، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش یک میلیون تومانی، ۶۳۴ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۷۳۸ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU5P مدل ۱۴۰۳ کاهش ۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و 1 میلیارد و ۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۳ میلیون تومان ریزش داشت و ۶۵۲ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۸۲۸ میلیون تومان رسید. پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ اما با کاهش یک میلیون تومانی، ۸۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۲۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ نیز با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۷۶۵ میلیون تومان رسیده است. آخرین گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهند در طول ۲۴ ساعت گذشته دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با کاهش ۱۰ میلیون تومانی 1 میلیارد و ۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است. دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، 1 میلیارد و ۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود. رانا پلاس مدل ۱۴۰۳ در طول ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۶۴۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با قیمت ۵۸۰ میلیون تومان به فروش رفت و در نهایت سمند سورن پلاس EF7 دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با نرخ ۷۷۰ میلیون تومان فروخته شد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
دور جدید عرضه خودروهای وارداتی آغاز شد + اسامی خودروها و قیمت انتشار آمار عجیب و غریب ثبت نام خرید خودروهای برقی تاریخ عرضه دنا جوانان ایران خودرو به بازار + قیمت و مشخصات فنی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*