خرید خودروهای برقی

انتشار آمار عجیب و غریب ثبت نام خرید خودروهای برقی

طبق اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت کشور، آمار ثبت نام کنندگان اولین دور خرید خودروهای برقی، بی‌سابقه و تعجب‌برانگیز بوده است.

بر اساس آخرین اخبار خودرو، اولین دور ثبت نام خرید خودرو در سامانه فروش خودروهای برقی که از روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه لغایت ۵ خرداد ماه سال جاری در جریان بود، ظاهرا با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم همراه بوده و طبق اعلام مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، تعداد ثبت نام های انجام شده حدود ۱۴ برابر بیشتر از ظرفیت عرضه این خودروها بوده است.

در اولین دوره سامانه فروش خودروهای برقی، محصولاتی چون هوندا E-NS1، آئودی Q5 E-Tron، فولکس واگن ID۴، هونگچی E-QM5، لونا GRE، جک E50A، سینوگلد و… عرضه شدند.

استقبال بالای مردم از طرح ثبت نام خرید خودروهای برقی

به‌گفته رئیس سازمان توسعه تجارت کشور، بیش از 140 هزار نفر تا روز چهارشنبه گذشته برای ثبت نام خودروهای برقی، حساب خود را وکالتی کرده‌اند. تعداد خودروهای عرضه شده در سامانه خودروهای برقی نیز حدود 10 هزار عدد اعلام شده است که شامل تعداد دستگاهی است که به کشور یا بندرها وارد شده یا برای ورود به کشور بارگیری شده‌اند.

خرید خودروهای برقی

تا روز دوشنبه، 10 هزار نفر از این لیست ثبت نام انتخاب و الباقی لیست، ابطال و از این صف خارج خواهند شد؛ این بدان معناست که بر خلاف سامانه خودروهای بنزینی، تمامی ثبت نامی‌ها در یک لیست قرار نخواهند گرفت و تنها 10 هزار خودرو اختصاص داده خواهد شد و مابقی ثبت نامی‌ها ابطال می‌شوند. قیمت گذاری خودروهای برقی خارج از سامانه نیز قابل انجام شدن است؛ اما طبق هماهنگی‌های انجام شده، شرکت‌ها برای عرضه خود ترجیح می‌دهند خودروهای خود را در سامانه مذکور عرضه کنند. طبق قانون، اگر یک خودرو 3 بار در سامانه عرضه شود و دیگر درخواستی برای آن نباشد، به شرکت واردکننده اجازه داده می‌شود تا خودرو را در خارج از سامانه عرضه کند.

ضیغمی در مورد آمار کل واردات خودرو به کشور نیز گفت تا به حال 22 هزار دستگاه خودرو به خاک کشور وارد شده که از این تعداد، 13 هزار خودرو ترخیص شده است. با هماهنگی‌های انجام شده، روند ترخیص و البته شماره گذاری خودروهای وارداتی سرعت گرفته و به‌زودی شاهد عرضه باقی خودروها در بازار خواهیم بود.

همچنین مهدی ضیغمی در مورد مشکلات تخصیص ارز برای واردات خودرو اظهار کرد این مشکلات حل شده و از پنج‌شنبه گذشته، تخصیص ارز مجددا آغاز شده است. وی همچنین در مورد مشکلات ثبت سفارش خودروهای کره ای بیان کرد هنوز شرایط برای ثبت سفارش‌های جدید خودروهای کره‌ای برطرف نشده و فعلا واردات خودروهای کره ای متوقف است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
دو خودرو برقی تویوتا bZ3 و bZ4X توسط شرکت برساوش به ایران وارد می‌شود هاوال H6 هیبرید به سامانه خودروهای وارداتی آمد قیمت حواله خودروهای برقی میلیاردی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*