خریداران خودرو جدید بوگاتی

خریداران خودرو جدید بوگاتی، صاحب یک پمپ بنزین شخصی در منزل خود می‌شوند!

مدیرعامل بوگاتی، میت ریمک در گفتگویی از احتمال نصب پمپ بنزین شخصی برای خریداران خودرو جدید بوگاتی خبر داده است.

طبیعتا وقتی مشتریان یک شرکت خودروسازی حاضر باشند میلیون‌ها دلار برای خرید خودرو صرف کنند، آن شرکت قادر خواهد بود آپشن‌های جذاب، خاص و بسیار متنوعی به مشتریانش ارائه کند.

در همین خصوص و بر اساس آخرین اخبار خودرو، مت ریمک مدیرعامل شرکت سرشناس بوگاتی از ایده جالبی برای تاسیس پمپ بنزین خصوصی برای مشتریان خودرو جدید این شرکت گفته است.

تاسیس یک پمپ بنزین شخصی برای خریداران خودرو جدید بوگاتی

آقای ریمک می‌گوید با احداث یک پمپ بنزین خصوصی برای خریداران خودرو جدید بوگاتی، این افراد می‌توانند راحت‌تر سوخت‌گیری کنند و در صف‌های طولانی معطل نشوند.

مدیرعامل 36 ساله و اهل کرواسی بوگاتی همچنین می‌گوید که به باور او خودروهایی با پیشرانه درون‌سوز به این سادگی‌ها کنار نمی‌روند و آینده‌ای دراز خواهند داشت.

بوگاتی

البته ایده بوگاتی در واقع این است که در پمپ‌بنزین‌های خصوصی مشتریان بوگاتی، از سوخت‌های مصنوعی به‌جای سوخت‌های فسیلی استفاده شود. ریمک در همین خصوص در همایش آینده خودرو فایننشال تایمز در لندن گفته:

شما می‌توانید پمپ‌بنزین‌های زیبای بوگاتی را در منازل خریداران نصب کرده و از سوخت‌های مصنوعی استفاده کنید.

این اظهار نظر ریمک چندان هم عجیب نیست؛ چرا که پورشه به‌عنوان مالک 45 درصد از سهام بوگاتی در سال 2022 یک کارخانه بزرگ تولید سوخت مصنوعی در شیلی راه‌اندازی کرده است. این نوع سوخت که با انرژی باد تولید می‌شود سبب می‌شود تا پیشرانه‌های درون‌سوز پورشه تقریبا بدون تولید دی‌اکسیدکربن کار کنند.

پورشه در نظر دارد تولید سوخت مصنوعی در این کارخانه تا اواسط دهه میلادی جاری به 14.5 میلیون گالن و تا سال 2027 به 145 میلیون گالن برسد. البته که این ارقام در قیاس با میزان سوخت مورد استفاده حدود 1.4 میلیارد خودرو در سراسر دنیا مانند قطره‌ای در برابر اقیانوس است؛ اما پورشه بر این باور است که باید کار را از جایی آغاز کرد.

اگرچه مدیرعامل بوگاتی در اظهارات خود اشاره‌ای به ارتباط با پورشه و احتمال استفاده از سوخت‌های مصنوعی این شرکت در محصولات بوگاتی نکرده، اما واقعیت این است که این کار چندان دشوار نیست؛ چرا که اولا تیراژ سالانه خودروهای بوگاتی بسیار پایین است و دوما خریداران نیز به‌ندرت خودروی خود را می‌رانند.

بوگاتی

جدیدترین هایپرکار بوگاتی احتمالا در آینده نزدیک معرفی می‌شود و آن‌طور که شایعات حاکیست، این خودرو محصولی کاملا جدید محسوب می‌شود که هیچ قطعه‌ای از نورا یا شیرون در آن استفاده نشده است. مدیرعامل بوگاتی تاکید کرده که طراحی تکاملی خودروی جدید بوگاتی با برخی چیزهای به گفته او «دیوانه‌وار» در کابین ترکیب شده و کیفیت کابین را نیز بالاتر برده است.

مهم‌ترین اطلاعاتی که درباره ابرخودرو جدید بوگاتی داریم، پیشرانه 16 سیلندر جدید به کار رفته در آن است که به نظر می‌رسد با مشخصات ایده‌آل و طراحی آینده‌نگرانه خود قرار است تا چند سال در محصولات بوگاتی استفاده شود. در واقع در حال حاضر گمان می‌رود این پیشرانه حداقل تا بعد از سال 2035 مورد استفاده قرار بگیرد؛ سالی که قرار است قانون منع فروش خودروهای صفرکیلومتر آلاینده در اتحادیه اروپا اجرایی شود.

البته اگر گمان می‌کنید این پایان راه خودروهای احتراقی در اتحادیه اروپاست، ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که در حال حاضر مقاومت‌هایی علیه این قانون وجود دارد. مثلا آلمان با فشارهایی که به اتحادیه وارد کرده کوشیده تا خودروهایی با سوخت مصنوعی را از شمول این قانون خارج کند.

پیشرانه V16 و جدید بوگاتی

از سوی دیگر آلمانی‌ها شدیدا از برندهای تولید محدود حمایت می‌کنند تا به سرمایه‌گذاری خود در پیشرانه‌های درون‌سوز ادامه دهند. همچنین به‌گفته ریمک، عدم اقبال به نورا برقی حاکی از این است که مشتریان ثروتمند همچنان خودروهای درون‌سوز را به خودروهای برقی ارجحیت می‌بخشند.

در همین راستا باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که استون مارتین اخیرا اعلام کرده که قصد دارد از یک پیشرانه 12 سیلندر توئین توربو جدید با قدرت 824 اسب بخاری در ونکوئیش استفاده کند و این یعنی قرار نیست به این زودی‌ها پیشرانه‌های درون‌سوز پرحجم کنار گذاشته شوند.

در گجت نیوز بخوانید:
فروش سوزوکی جیمنی شروع شد + جزئیات کانسپت بی ام و اسکای تاپ معرفی شد؛ بازگشت خودروساز مونیخی به ریشه‌ها تویوتا به زودی با عرضه یک شاسی بلند اسپرت، طرفدرانش را شگفت‌زده خواهد کرد پیکاپ رم ۱۲۰۰ معرفی شد؛ چانگان هانتر با لوگوی رم آمریکایی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*