کانسپت بی ام و اسکای تاپ

کانسپت بی ام و اسکای تاپ معرفی شد؛ بازگشت خودروساز مونیخی به ریشه‌ها

بی ام و کانسپت اسکای تاپ را به نمایش گذاشت. Skytop یک کوپه کانورتیبل جذاب به سبک و سیاق خودروهای قدیمی‌تر BMW با موتور 8 سیلندر قدرتمند است.

بی ام و مدتی قبل از کانسپت نیو کلاس ایکس پرده‌برداری کرد؛ یک شاسی بلند تمام برقی آینده‌گرایانه که این خودروساز مطرح آلمانی به دنبال این است در آینده نه چندان دور به خیابان‌ها بیاورد. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که مونیخی‌ها از یک کانسپت متفاوت با عنوان «بی ام و کانسپت اسکای تاپ» (BMW Concept Skytop) رونمایی کرده‌اند. اسکای تاپ یک خودرو کوپه با چهره تهاجمی و سقف کانورتیبل است که احتمالاً می‌تواند دل طرفداران پر و پا قرص ساخته‌های بی ام و را به دست بیاورد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی BMW Skytop

اسکای تاپ در طراحی نمای بیرونی شباهت‌های زیادی به بی ام و Z8، محصول اوایل دهه 2000 دارد. این را می‌توان در چراغ‌های باریک عقب و فرم پوزه کوسه‌ای ناحیه جلو دید. از طرفی دیگر، الهاماتی از سدان بی ام و 503 از اواخر دهه 50 میلادی به چشم می‌خورند که از جمله می‌توان به چراغ‌های جلو کوچک، شکل کاپوت و طراحی مسطح قسمت عقب اشاره کرد.

نمای بیرونی کانسپت بی ام و اسکای تاپ به بی ام و سری 8 هم بی‌شباهت نیست. در واقع، این‌طور به نظر می‌رسد که طراحان این شرکت با بازطراحی سری 8 این کانسپت جدید را ساخته‌اند. این شباهت در فرم بدنه و اجزای نمای جلو از جمله سپر و چراغ‌ها آشکار است و حتی علاوه بر این، اسکای تاپ از همان پیشرانه خودرو M8 کامپتیشن بهره می‌برد.

آنچه جذابیت خاصی به این کانسپت نسبت به خیلی از کانسپت‌ها یا حتی محصولات تولیدی دیگر بی ام و می‌بخشد، وفاداری آن به همان سبک طراحی محبوب قدیمی‌تر این شرکت آلمانی است. در حالی که خیلی از علاقه‌مندان به دنیای خودرو یا حتی طرفداران بی ام و به سبک جدید طراحی آن انتقاد وارد می‌کنند، این کانسپت هم زبان طراحی و چهره آشنای خودروهای بی ام و را حفظ کرده و هم آن را از جهاتی هماهنگ با زبان طراحی آینده‌گرایانه جدید مونیخی‌ها کرده است.

مشخصات فنی کانسپت بی ام و اسکای تاپ

نمای عقب کانسپت بی ام و اسکای تاپ

گرچه مشخص شده است که این خودرو مفهومی زیر کاپوت خود همان 4.4 لیتری 8 سیلندر 617 اسب بخاری M8 کامپتیشن را دارد، سایر مشخصات فنی یا جزئیات بیشتر درباره عملکرد آن در دسترس نیست. با وجود این، می‌توان حدس زد که بی ام و همان گیربکس اتوماتیک 8 سرعته M8 و سیستم دو دیفرانسیل یا چهار چرخ محرک را برای این کوپه کانورتیبل در نظر گرفته باشد.

کابین خودرو مفهومی کانورتیبل بی ام و

فضای داخلی BMW Skytop هم مثل نمای بیرونی این خودرو مفهومی، آماده تولید به نظر می‌رسد. همچنین کابین این خودرو نشان می‌دهد که شباهت‌ها به سری 8 در نمای بیرونی آن بیراه نبود؛ از آنجا که طراحی داشبورد عملاً با سری 8 یکسان است و صفحه آمپر تمام دیجیتال، نمایشگر لمسی مولتی مدیا، کنسول مرکزی و دسته دنده هم از این قاعده پیروی می‌کنند. همچنین سقف دو بخشی این خودرو کروک بی ام و به‌صورت دستی جدا می‌شود و قابل جاگذاری در صندوق است.

وضعیت تولید کانسپت اسکای تاپ BMW

کانسپت بی ام و اسکای تاپ به شکلی طراحی و توسعه داده شده است که می‌تواند در همین مقطع بدون تاخیر وارد خط تولید شود. با این حال، چون در حال حاضر سری 8 کوپه و کانورتیبل در خط تولید بی ام و قرار دارند، بعید به نظر می‌رسد که این کانسپت در قالب یک خودرو مستقل به مرحله تولید برسد. در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود صرفاً المان‌هایی از نمای بیرونی آن در فیس لیفت یا نسل جدید سری 8 و حتی محصولات دیگر BMW استفاده شود.

در گجت نیوز بخوانید:
بی ام و i4 مدل 2025 فیس لیفت با چهره و امکانات جدید رسماً معرفی شد بی ام و سری ۴ گرن کوپه فیس لیفت رونمایی شد؛ طراحی جدید و پیشرانه قدرتمندتر از قبل سریع ترین بی ام و تاریخ متولد شد؛ به BMW M240i کوپه تیون شده سلام کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*