لپ تاپ Galaxy Book4 Edge

آشنایی با مشخصات و قابلیت‌های لپ تاپ Galaxy Book4 Edge سامسونگ

لپ تاپ Galaxy Book4 Edge به‌عنوان نسل جدید لپ تاپ های سامسونگ از هوش مصنوعی، طراحی جذاب و پردازنده قدرتمند بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و قابلیت‌های لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج آشنا می‌شویم.

سامسونگ از نسل جدید لپ تاپ های خود با برخورداری از هوش مصنوعی پرده برداشت. لپ تاپ های گلکسی بوک 4 اج – Galaxy Book4 Edge از قدرت پردازش عصبی (NPU) معادل 45 تریلیون عملیات ‌بر ثانیه (45 TOPS) و همچنین هوش‌ مصنوعی ترکیبی (Hybrid AI) بهره می‌برند که باعث تحول تجربه کار با لپ تاپ شده تا کاربران به قدرتمندترین اکوسیستم هوش مصنوعی با قابلیت اتصال بالا دسترسی پیدا کنند.

آشنایی با لپ تاپ Galaxy Book4 Edge سامسونگ

تی ام رو، مدیرعامل بخش تجربه موبایل (MX) شرکت سامسونگ عنوان کرد سری جدید گلکسی بوک 4 اج باعث گسترش چشم‌انداز ما از اتصال هوش مصنوعی می‌شود و شکاف بین دستگاه‌های همراه و کامپیوترهای شخصی را از بین می‌برد. همچنین این دستگاه، تجربیات هوش مصنوعی را عمومی کرده و باعث تغییر نحوه کارکرد روزانه افراد می‌شود.

این نسل جدید از کامپیوترهای شخصی از هوش مصنوعی بهره می‌برند و می‌توانند سطح جدیدی از عملکرد محاسباتی را به‌همراه داشته باشند. سامسونگ با رابط کاربری معتبر گلکسی خود و همچنین همکاری گسترده با رهبران این صنعت، توانسته راهکارهایی را در حوزه‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار در سطوح جهانی ارائه دهد.

ارتقای سطح در اتصال هوش مصنوعی

لپ تاپ Galaxy Book4 Edge با فناوری Galaxy AI، پشتیبانی از Wi-Fi 7 و اتصال سریع، یک تجربه اتصالی همه‌جانبه و گسترده را برای کاربران خود به‌همراه دارد. علاوه بر این، این دستگاه به‌شکل خاص امکان استفاده از پردازش روی دستگاه و مبتنی بر فضای ابری را نیز فراهم می‌سازد. کاربران با این ترکیب می‌توانند حتی در حالت آفلاین هم از ویژگی‌های هوش مصنوعی استفاده کرده و داده‌های خود را با امنیت بیشتری حفظ کنند. هوش مصنوعی داخلی (on-device) این دستگاه باعث شده که پردازنده هوشمند Snapdragon در طول زمان از کاربران بیاموزد که نتیجه آن افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی تجربیات هوش مصنوعی برای کاربران خواهد بود.

لپ تاپ Galaxy Book4 Edge

لپ تاپ Galaxy Book4 Edge یک Copilot+ PC محسوب می‌شود که باعث تغییر نحوه تعامل کاربران با دستگاه‌های خود شده و امکانی را فراهم می‌کند تا با استفاده از زبان ساده و روزمره بتوانند سازنده و خلاق‌تر شوند.

کاربران با متصل کردن گوشی هوشمند خود به لپ تاپ Galaxy Book4 Edge می‌توانند به کمک برنامه Link to Windows و ویژگی‌های Galaxy AI به یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و همه‌جانبه‌تر دسترسی داشته باشند. ضمن این‌که قابلیت Mirror Circle نیز امکانی را فراهم می‌کند تا کاربران روی لپ تاپ، آسان‌تر از قبل با گوگل جستجو کنند و نتایج جستجو را به‌شکل مستقیم در فایل‌های کاری خود قرار دهند. سری لپ تاپ Galaxy Book4 Edge از قابلیت‌های محبوب کاربران مانند Chat Assist و Live Translate نیز بهره می‌برند.

لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج به برنامه Copilot ویندوز مایکروسافت نیز مجهز شده تا کاربران به ترکیبی عالی از هوش مصنوعی روی دستگاه مبتنی بر ابر دسترسی داشته باشند. کاربران با دستورات صوتی Copilot در گوشی های هوشمند خود می‌توانند از کارهای روزمره مانند تنظیم زنگ هشدار (Alarm)، بازیابی مخاطبین، ارسال پیام و سایر موارد استفاده کنند. برنامه Copilot به‌شکل هوشمند با ارائه پیشنهادات مراحل بعدی در فعالیت‌های کاربران باعث افزایش بهره‌وری خواهد شد.

انجام کامل‌تر و سریع‌تر کارها

سری لپ تاپ گلکسی اج بوک 4 سامسونگ به سخت افزارهای با کیفیت و نرم افزارهای پیشرفته مجهز شده تا تجربه‌های برتری را به کاربران ارائه دهد. سامسونگ از ابتدا این سری از لپ تاپ های خود را برای هوش مصنوعی طراحی کرده تا به‌عنوان نسل بعدی کامپیوترهای بر پایه هوش مصنوعی بتوانند ابزارها و امکانات هوشمند مختلفی را به کاربران ارائه دهند و مفهوم «کار بیشتر، تلاش کمتر» را تحقق بخشند.

لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج سامسونگ از پردازنده Snapdragon X Elite بهره می‌برد. این پردازنده با برخورداری از قدرت پردازش عصبی 45 تریلیون عملیات ‌بر ثانیه (45 TOPS) می‌تواند در شتاب‌دهی قابلیت‌های هوش مصنوعی و کلیه فعالیت‌ها، یک عملکرد خارق‌العاده را داشته باشد. این پردازنده که به‌عنوان سریع‌ترین و قدرتمندترین پردازنده Snapdragon در لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود باعث بهبود مداوم هوش مصنوعی خواهد شد تا تجربه‌ای بی‌وقفه و یکپارچه را ارائه دهد.

کاربران با استفاده از Recall می‌توانند فرایند جستجوی اسناد، ایمیل‌ها یا صفحات وب که امری زمان‌بر و دشوار است را انجام دهند. کاربران با این قابلیت می‌توانند فقط با تصویف نشانه‌هایی که به یاد دارند، به‌آسانی به نتیجه مورد نظر خود برسند. همچنین این لپ تاپ، امکان جستجو در یک خط زمانی را نیز فراهم می‌کند تا بتوان به‌آسانی محتوای مورد نظر را پیدا کرد.

با توجه به این‌که محیط‌های کاربری امروزه به ترکیبی از حضوری و غیرحضوری تبدیل شده است، تماس‌های ویدیویی نیز یک امر رایج محسوب می‌شود. از این رو کاربران گلکسی بوک 4 اج می‌توانند در هنگام مکالمه، تمامی موانع زبانی برای ارتباط با همکاران، دوستان و خانواده را در سطوح بین‌المللی از بین ببرند؛ چرا که قابلیت Live Captions می‌تواند زیرنویس‌های دقیقی را به‌شکل لحظه‌ای به کاربران ارائه کند. این قابلیت می‌تواند صرف نظر از این‌که کاربران با چه نوع اپلیکیشنی در حال مکالمه هستند، به‌شکل لحظه‌ای گفتگو را در قالب زیرنویس انگلیسی به آنها نشان دهد.

پردازنده Snapdragon X Elite باعث شده تا سرعت پردازش هوش مصنوعی در Galaxy Book4 Edge به 4 برابر افزایش پیدا کند و جریان‌های کاری نیز جامع‌تر از قبل ایجاد شود. کاربران می‌توانند به‌آسانی میان برنامه‌ها و دستورات حرکت کرده و با کلید ویژه هوش مصنوعی دستگاه به قابلیت‌های هوشمند آن دسترسی پیدا کنند. ضمن این‌که باتری این لپ تاپ به‌مدت یک روز کامل پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود. باتری لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج می‌تواند تا 22 ساعت ویدیو پخش کند. ضمن این‌که برای باتری‌های این لپ تاپ از فناوری شارژ سریع (Super-Fast Charging) نیز استفاده شده است.

خلاقیت بی‌نهایت، همیشه و همه‌جا

لپ تاپ Galaxy Book4 Edge به Cocreator مجهز شده تا جریان‌های خلاقانه را متحول سازد. این برنامه به کمک هوش مصنوعی قادر به تبدیل طرح‌ها و متن‌ها به هنری‌ها زیبا است. کاربران پس از این‌که دستورات متنی را وارد کردند، می‌توانند طراحی‌های کاملا جدیدی را به‌وجود آورند.

لپ تاپ Galaxy Book4 Edge

Windows Studio یک ابزار دیگر لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج است که کاربران می‌توانند با افکت‌های مختلف در تماس‌های ویدیویی خلاق ظاهر شوند. کاربران با این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی قادر خواهند بود فیلترها و افکت‌های متنوعی را در پس‌زمینه تصاویر خود قرار دهند. برنامه Windows Studio باعث می‌شود تا کنفرانس‌های ویدیویی سرگرم‌کننده‌تر برگزار شوند. ضمن این‌که این ابزار، قابلیت‌هایی چون فوکوس صدا، تار کردن پس‌زمینه و تماس چشمی را نیز به‌همراه دارد.

لپ تاپ Galaxy Book4 Edge

سامسونگ با طراحی بسیار نازک و سبک این دستگاه باعث شده تا کاربران در هر زمان و مکان بتوانند از آن استفاده کنند. این لپ تاپ از نرخ تازه‌سازی تطبیقی (Adaptive Refresh Rate) تا 120 هرتز بهره می‌برد و نمایشگر آن نیز استانداردهای رنگ و روشنایی سینمایی را به‌همراه دارد.

اوج امنیت با همراهی سامسونگ Knox و مایکروسافت

سامسونگ با استفاده از پلتفرم امنیتی چندلایه و قدرتمند سامسونگ ناکس (Samsung Knox) خود از اطلاعات حیاتی روی لپ تاپ های سری گلکسی بوک 4 اج محافظت می‌کند. این پلتفرم برای این‌که از آسیب‌پذیری داده‌های مهم داخل دستگاه جلوگیری کند، به راهکارهایی نظیر سخت‌افزار امن، شناسایی تهدیدات به‌صورت لحظه‌ای و سیستم حفاظت مشارکتی مجهز شده است. این لپ تاپ با برخورداری از هسته امن مایکروسافت می‌تواند بالاترین سطح حفاظت از ویندوز 11 را به کاربران ارائه دهد.

لپ تاپ Galaxy Book4 Edge

از آنجایی که این لپ تاپ جدید سامسونگ از هوش مصنوعی روی دستگاه بهره می‌برد، Galaxy Ai و Copilot+ می‌توانند عملکردهای درخواستی را بدون این‌که اطلاعات را به فضای امری آپلود کنند، مورد پردازش قرار دهند. در نتیجه، این فرایند باعث حفظ حریم خصوصی کاربران خواهد شد. در برنامه Recall نیز اسکرین‌شات‌های کاربران به‌شکل داخلی در لپ تاپ ذخیره می‌شوند و کاربران می‌توانند از گزینه‌های حذف، تنظیم و فیلتر کردن محتوا استفاده کنند.

علاوه بر این، این دستگاه برای قابلیت‌هایی که نیازمند پردازش ابری هوش مصنوعی هستند نیز مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی مایکروسافت را در نظر گرفته است تا برای همیشه، اطلاعات کاربران حفظ شود. تنظیمات حریم خصوصی دستگاه نیز به‌خوبی تعهد سامسونگ به حمایت از حق انتخاب کاربر برای حافظت از دستگاه و هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

گامی به سوی آینده کسب‌وکارها

کسب‌وکارها با امنیت پیشرفته سامسونگ ناکس می‌توانند به کمک گلکسی بوک 4 اج از قابلیت‌های هوش مصنوعی در سازمان‌های خود استفاده کنند که نتیجه آن برداشتن گام‌های بزرگ برای رسیدن به اهداف خود خواهد بود. کسب و کارها در حال حاضر می‌توانند به‌آسانی و با حداکثر امنیت، تمامی عملکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی را به کاربران خود ارائه دهند که باعث آسان‌تر شدن کارها خواهد شد.

برای مثال، کارمندان قادرند از طریق زبان طبیعی، به‌سرعت اسناد مهم و فایل‌های مرتبط با کار فعلی را پیدا کنند. استفاده از ترجمه زیرنویس زنده (Live Captions) در تماس‌های ویدیویی نیز باعث از بین رفتن موانع زبانی در هنگام ارتباط با همکاران خواهد شد.

لپ تاپ Galaxy Book4 Edge

همچنین کاربران از دستیار شخصی نیز می‌توانند برای انجام کارهایی چون برقراری تماس، ارسال پیام و ارتباط با افراد دیگر در هر کجا و بدون اتلاف وقت استفاده کنند. به‌طور کلی این قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی باعث افزایش بهره‌وری و عملکردهای مولتی‌تسکینگ خواهد شد.

تاریخ عرضه به بازار

سامسونگ قصد دارد از تاریخ 18 ژوئن 2024 (برابر با سه شنبه 29 خرداد 1403) سری لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج را در دو مدل با ابعاد 14 و 16 اینچی به بازارهای مختلفی چون آمریکا، بریتانیا، اسپانیا، کره جنوبی، ایتالیا، آلمان و فرانسه عرضه کند. این سری از لپ تاپ های سامسونگ به روکش ارتقا پیدا کرده و باکیفیت مجهز شدند تا ظاهری براق و پریمیوم داشته باشند. سامسونگ در ساخت این روکش خارجی از مواد بازیافتی همچون پلاستیک، شیشه و آلومینیوم استفاده کرده است.

علاقه‌مندان با مراجعه به وب‌سایت رسمی سامسونگ به آدرس https://www.samsung.com/galaxy-book می‌توانند به اطلاعات بیشتری در مورد لپ تاپ های سری گلکسی بوک 4 اج دسترسی پیدا کنند.

مشخصات فنی سری لپ تاپ های Galaxy Book4 Edge

نسخه 14 اینچینسخه 16 اینچی
ابعاد312.3 x 223.8 x 10.9 میلی‌متر355.4 x 250.4 x 12.3 میلی‌متر
* دقت اعداد ممکن است نسبت به اندازه‌گیری‌های مورد استفاده متفاوت باشد.
وزن1.16 کیلوگرم1.55  کیلوگرم
* وزن محصول ممکن است نسبت به بازار هدف متفاوت باشد.
سیستم عاملWindows 11 Home
*نسخه سیستم عامل و زمان در دسترس بودن آن ممکن است نسبت به مدل یا بازار هدف متفاوت باشد.
صفحه نمایش14 اینچ**، AMOLED 3K (2880×1800) با نسبت تصویر 10:16، روشنایی 500 نیت (HDR)*، نرخ به‌روزرسانی تصویر متغیر (VRR) تا 120 هرتز، پوشش حجم رنگ 120 درصد (DCI-P3)، لمس همزمان 10 نقطه‌ای16 اینچ*، AMOLED 3K (2880×1800) با نسبت تصویر 10:16، روشنایی 500 نیت (HDR)*، نرخ به‌روزرسانی تصویر متغیر (VRR) تا 120 هرتز، پوشش حجم رنگ 120 درصد (DCI-P3)، لمس همزمان 10 نقطه‌ای
* روشنایی 400 نیت (معمولی)، روشنایی 500 نیت (مخصوص محتوای HDR)

** ابعاد صفحه نمایش بدون در نظر گرفتن گوشه‌های گرد به صورت مورب در حالت مستطیل کامل اندازه‌گیری می‌شود. محدوده قابل مشاهده واقعی، به دلیل وجود گوشه‌های گرد کمتر است.

پردازنده*Snapdragon® X Elite X1E-80-100Snapdragon® X Elite X1E-84-100

Snapdragon® X Elite X1E-80-100

* مشخصات فنی ممکن است نسبت به مدل و / یا بازار هدف متفاوت باشد.
NPUQualcomm® Hexagon™ NPUQualcomm® Hexagon™ NPU
گرافیک*Qualcomm® Adreno™ GPUQualcomm® Adreno™ GPU
* مشخصات فنی ممکن است نسبت به مدل و / یا بازار هدف متفاوت باشد.
شبکه*Wi-Fi 7 / Wi-Fi 6E (Korea)
* سرعت واقعی ممکن است نسبت به بازار هدف، اپراتور مخابراتی و محیط کاربر متفاوت باشد. در دسترس بودن Wi-Fi 7 ممکن است به دلیل نسخه سیستم عامل، بازار هدف، مکان، شرایط شبکه و سایر عوامل متفاوت باشد. نیازمند روترهای شبکه بی‌سیم Wi-Fi 7 است که به صورت جداگانه فروخته می‌شوند.
رنگآبی کبود (Sapphire Blue)
حافظه رم*16 گیگابایت
* در دسترس بودن ممکن است نسبت به مدل متفاوت باشد.
حافظه ذخیره‌سازی512 گیگابایت / یک ترابایت
* در دسترس بودن ظرفیت حافظه ممکن است نسبت به مدل و / یا بازار هدف متفاوت باشد.

* در دسترس بودن فضای ذخیره‌سازی واقعی ممکن است نسبت به نرم‌افزار از پیش نصب شده، بازار هدف، اندازه فایل و فرمت آن متفاوت باشد.

دوربین2MP (1080p FHD)
میکروفون و اسپیکرDual Microphones / Quad Speaker (Woofer Max 4W x 2, Tweeter Max 2.7W x 2), Dolby Atmos®Dual Microphones / Quad Speaker (Woofer Max 5W x 2, Tweeter Max 2W x 2), Dolby Atmos®
کیبورد*کیبورد Pro (نور پس زمینه)کیبورد Pro با کلید عددی (نور پس زمینه)
* چیدمان صفحه کلید ممکن است نسبت به بازار هدف متفاوت باشد.
باتری*55.9 وات ساعت (ظرفیت اسمی)61.8 وات ساعت (ظرفیت اسمی)
* ظرفیت اسمی باتری، تحت شرایط آزمایشگاهی شخص ثالث تست می‌شود. ظرفیت اسمی، مقدار متوسط نوسانات ظرفیت باتری در بین نمونه‌های مختلف تست شده تحت استاندارد IEC 61960 است. عمر واقعی باتری ممکن است نسبت به عوامل مختلفی از قبیل: محیط شبکه، الگوی مصرف و سایر عوامل متفاوت باشد.* ظرفیت اسمی باتری، تحت شرایط آزمایشگاهی شخص ثالث تست می‌شود. ظرفیت اسمی، مقدار متوسط نوسانات ظرفیت باتری در بین نمونه‌های مختلف تست شده تحت استاندارد IEC 61960 است. عمر واقعی باتری ممکن است نسبت به عوامل مختلفی از قبیل: محیط شبکه، الگوی مصرف و سایر عوامل متفاوت باشد.
شارژدهی*آداپتور 65 وات USB Type-C
* شارژر و کابل داده همراه دستگاه از نوع USB Type-C هستند.
درگاه‌ها*2 x USB4.0, HDMI 2.1 (Supports 4K@60Hz), Headphone out/Mic-in Combo2 x USB4.0, USB 3.2, HDMI 2.1 (Supports 4K@60Hz), Micro SD, Headphone out/Mic-in Combo
* * سرعت واقعی USB ممکن است نسبت به محیط کاربر متفاوت باشد.
همچنین بخوانید:
لپ تاپ های سری گلکسی بوک ۴ سامسونگ با تلفیقی از هوش مصنوعی و قدرت معرفی شدند قابلیت جدید اتصال هوشمند با همکاری سامسونگ و مایکروسافت به گلکسی بوک ۴ آمد لپ تاپ گلکسی بوک ۳ گو 5G سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون و ویندوز ۱۱ معرفی شد معرفی چشم انداز Galaxy AI سامسونگ در جریان کنگره جهانی موبایل 2024
این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*