بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران

بهترین کامیونت های بازار ایران را بشناسید

اگر قصد خرید کامیونت دارید، لازم است بدانید این خودروهای باری چه ویژگی‌هایی دارند و کدام شرکت‌ها بهترین نوع کامیونت را تولید می‌کنند؛ با معرفی بهترین کامیونت های موجود در بازار ایران همراه ما باشید.

کامیونت وسیله نقلیه‌ای از نوع لجستیک است که با نام مینی تراک یا لایت تراک هم شناخته می‌شود. در واقع کامیونت نوعی وسیله باری است که از لحاظ سایز و گنجایش بار، از پیکاپ‌ها بزرگ‌تر و از خاور کوچک‌تر است. طول خودروهایی که کامیونت لقب می‌گیرند در حالت بیشینه به ۳ متر می‌رسد. در اصطلاح عامیانه به کامیونت مینی خاور، خاور اتاق کوچک، مینی بار و مینی کامیون نیز گفته می‌شود.

تناژ بارگیری کامیونت‌ها حدودا بازه یک و نیم تن تا ۱۲ تن را شامل می‌شود. این خودروها دارای یک اتاق کوچک بدون محل استراحت (تیپ‌های دارای محل استراحت، برای مصارف داخل ایران ساخته شده‌اند) با ۴ تا ۶ تایر در دو محور می‌باشند. این خودروها معمولا از نوع چهار چرخ متحرک یا دو دیفرانسل هستند و قوای تولیدی موتور بین تمامی چرخ‌ها توزیع می‌شود. کامیونت‌ها نخستین بار در کشور ژاپن و پس از جنگ جهانی دوم با نام کیتارا به تولید رسیدند. در آن زمان ژاپنی‌ها برای کارهای خدماتی و بازرگانی خود، به وسیله‌ای نیاز داشتند که اندازه یک خودرو ون کارایی داشته باشد.

بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران

معرفی بهترین کامیونت های موجود در بازار ایران

در این مطلب از گجت نیوز به معرفی بهترین کامیونت های موجود در بازار ایران با توجه به کاربرد (صنعتی، شهری، تره‌بار، خدمات روستایی و…) می‌پردازیم.

انواع کامیونت از نظر شرکت سازنده:

اگر صفحه اخبار خودرو را دنبال کرده باشید، می‌دانید که شرکت‌های متعددی در داخل کشور کامیونت‌ها را مونتاژ یا تولید می‌کنند؛ اما نام برخی از آن‌ها با توجه به کیفیت محصول و سطح خدماتی که ارائه کرده‌اند، در بازار شناخته شده‌‌تر است. بعضا افراد کامیونت الوند، کامیونت کاویان، کامیونت جک و کامیونت آمیکو را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. اما برای تامین نیاز حمل و نقل کشور، 9 شرکت هستند که به‌طور گسترده کامیونت تولید می‌کنند.

  • کامیونت زامیاد
  • کامیونت کاویان
  • کامیونت بنز
  • کامیونت الوند
  • کامیونت جک
  • کامیونت آمیکو
  • نت هیوندا
  • کامیونت بادسان
  • کامیونت ایسوزو

کامیونت‌ها علاوه بر تفاوت در شرکت سازنده، از لحاظ نوع باربری و کاربرد نیز دارای تفاوت هستند. در واقع به‌دلیل تنوع در کاربرد‌ها و نیازهای مختلف حمل و نقل، کامیونت‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. حتی بسیاری از رانندگان به‌دلیل سهولت کاربری، قسمت بارکش کامیونت‌ها را با توجه به نیاز خود، شخصی‌سازی می‌کنند.

انواع کامیونت با توجه به کاربرد در موارد زیر دسته‌بندی می‌شوند:

کامیونت باری (مسقف و رو باز): بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران برای مصرف شهری و بین شهری از نوع باری هستند. این کامیونت‌ها با توجه به نوع باری که حمل می‌کنند به دو دسته مسقف (دارای بدنه یکپارچه برای حمل کالاهای حساس و غیر مقاوم در برابر تغییرات جوی نظیر کالاهای الکتریکی، برخی مواد غذایی و…) و کامیونت روباز (این کامیونت‌ها دارای محفظه بار بدون سقف هستند و مناسب جابه‌جایی اقلامی هستند که به تنفس نیاز دارند و نسبت به شرایط آب و هوایی حساس نیستند نظیر: آجر، مصالح ساختمانی، ابزار آلات صنعتی و …) تقسیم می‌شوند.

بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران

کامیونت یخچالی: کامیونت‌های یخچالی مجهز به سیستم سرمایشی و یخچال هستند، وجود چنین قابلیتی این کامیونت‌ها را برای حمل مواد فاسدشدنی نظیر گوشت، لبنیات، دارو، میوه و سبزیجات مناسب کرده است. این کامیونت‌ها توانایی تنظیم دمای محفظه بار را دارند و با خنک‌کاری فضا، مانع فاسد شدن محموله می‌شوند.

بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران

کامیونت تانکر: بهترین کامیونت های موجود در بازار ایران برای حمل مواد مایع، کامیونت‌های تانکر هستند. فضای بار این کامیونت‌ها با توجه به نوع مایع مورد نظر برای حمل با استانداردهای خاصی تولید می‌شوند. به‌عنوان مثال تانکرهای حمل سوخت ضریب ایمنی بالاتری برای جلوگیری از اشتعال دارند. لایه درونی کامیونت‌های تانکر حمل شیر از جنس موادی است که با شیر واکنش ندهد و باعث تغییر ماهیت شیمیایی شیر نشود. حمل آب، گازوئیل و فاضلاب از طریق کامیونت‌های تانکر صورت می‌پذیرد.

بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران

کامیونت کمپرسی: کامیونت‌های کمپرسی به جک هیدرولیک تخلیه کننده قسمت بار مجهز شده‌اند تا محموله را تخلیه کنند. این کامیونت‌ها برای حمل شن، ماسه، خاک و… مناسب هستند.

بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران

کامیونت ویژه: بهترین نوع کامیونت موجود در ایران، کامیونت‌های ویژه هستند که در سه نوع کامیونت جرثقیل‌دار، کامیونت حمل خودرو و کامیونت آتش‌نشانی تقسیم می‌شوند.

بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران

کامیونت‌های شهری و نیمه‌سنگین: کامیونت‌های شهری نیمه‌سنگین علاوه بر توانایی حمل مقدار قابل توجه‌ای بار، قابلیت مانور بالایی در مسیرهای شهری دارند تا مانع ایجاد ترافیک در مسیرهای شهری شوند.

کامیونت یا مینی تراک چی بخریم؟

بعد از گذشت حدود ۲۰ سال از استفاده گسترده از کامیونت‌هایی نظیر خاور و نسخه‌های درجه ۲ وارداتی، حالا شاهد حضور کامیونت‌های استاندارد و مدرن خارجی در مسیر ترانزیت کشور هستیم.

با وجود محدودیت‌ها و هزینه گزاف واردات کامیونت‌های اروپایی و آمریکایی، تنها کامیونت‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای در بازار ایران حضور دارند و خبری از کامیونت‌های باکیفیتی چون بنز در بازار ایران نیست.

ایسوزو، یکی از بهترین کامیونت های موجود در بازار ایران

ایسوزو یکی از برندهای ژاپنی نام‌آشنا در بازار داخلی محسوب می‌شود که از لحاظ امکانات و ایمنی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در واقع کامیونت های ایسوزو از لحاظ دوام و توان پیشرانه همچون خودروهای تویوتا در سگمنت سواری عمل ‌می‌کنند.

کامیونت های ایسوزو در سه تناژ 5، 6 و 8 تنی در بازار کشور برای خرید در دسترس هستند. هر سه تناژ این خودرو از لحاظ مشخصات فنی و امکانات مشابه هم هستند و تنها گنجایش محفظه بار بین این کامیونت‌ها تفاوت قیمتی ایجاد کرده است. کامیونت های ایسوزو مینی و 6 تنی دارای محفظه بار مناسب حمل میوه و تره‌بار هستند.

بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران

کامیونت‌ها وسایل نقلیه باری هستند که مهم‌ترین ملاک خریداران برای تهیه این خودروها، دوام بالای اتومبیل است، از این رو کامیونت های ایسوزو بهترین نمونه موجود در بازار کشور محسوب می‌شوند. کامیونت‌ های ایسوزو به‌دلیل کیفیت بالای قطعات و مونتاژ مثال‌زدنی، استهلاک بسیار پایینی دارند و بعد از استفاده چندین ساله هم مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید. از سوی دیگر کیفیت بالای قطعات، مانع مونتاژ و تولید قطعات مصرفی این خودروها در داخل کشور شده؛ در نتیجه هزینه نگهداری محصولات ایسوزو به نسبت سایر کامیونت های موجود در بازار، مقداری بیشتر است.

نام کامیونتکامیونت ایسوزو 5 تنکامیونت ایسوزو ۶ تنکامیونت ایسوزو ۸ تن
طول۴۷۸۰ میلی‌متر۶۶۳۵ میلی‌متر۶۶۳۵ میلی‌متر
عرض۷۰۰ میلی‌متر۲۱۱۵ میلی‌متر۲۱۱۵ میلی‌متر
استاندارد آلایندگییورو ۴یورو ۴ DPDیورو ۴ DPD
قدرت موتور۱۵۰ اسب‌بخار۱۵۰ اسب‌بخار۱۵۰ اسب‌بخار
گشتاور۲۳۰ نیوتن‌متر۴۰۲ نیوتن‌متر۴۲۷ نیوتن‌متر
عملکرد ترمزASR ،EBD ،ABS
گیربکسMYY-۶S ۶ دنده دستی
نوع فرمانساچمه گردان هیدرولیکیساچمه گردان هیدرولیکیساچمه گردان هیدرولیکی

کامیونت های فاو، چینی اما باکیفیت

مهم‌ترین رقیب کامیونت های ایسوزو در بازار داخلی کشور را می‌توان محصولات برند فاو دانست که یک کمپانی چینی است. کامیونت های فاو در دو ظرفیت 6 و 8 تنی به بازار کشور وارد شده‌اند. این کامیونت‌ها دارای سه تیپ کمپرسی، تک دیفرانسیل و جفت دیفرانسیل هستند. وجه تمایز و برگ برنده کامیونت های فاو، باک با گنجایش بالای آن‌ها است. کامیونت های فاو دارای یک باک 600 لیتری از جنس آلومینیوم هستند که دغدغه رانندگان برای کمبود سوخت در مسافت‌های طولانی را برطرف کرده است. معضل مصرف سوخت برای خودروهای باری به قدری است که حتی در داخل کشور هم کامیونت‌های برقی نظیر کامیونت L2 ev شایان دیزل در دستور ساخت قرار گرفته‌اند.

کامیونت فاو

کامیونت های فاو از لحاظ پیشرانه هم حرفای زیادی برای گفتن دارند. این خودروها دارای یک موتور ۶ سیلندر 16 سوپاپ هستند که در مقایسه با رقبا، به‌ویژه محصولات چینی، دارای قدرت و عملکرد بهتری هستند.

 نام کامیونتکامیونت فاو  6 تن تایگرکامیونت فاو  ۸ تن
طول۶۸۱۰ میلی‌متر۷۸۷۵ میلی‌متر
عرض۲۰۸۰ میلی‌متر۲۰۸۰ میلی‌متر
استاندارد آلایندگییورو ۵
قدرت موتور۱۴۰ اسب‌بخار۱۴۰ اسب‌بخار
گشتاور۲۳۰ نیوتن متر۴۰۲ نیوتن متر
گیربکس۶ دنده دستی WLY ZF آلمان
نوع ترمزدو مدار بادی مستقل
نوع فرمانساچمه گردان هیدرولیکیساچمه گردان هیدرولیکی

شیلر، یکی از بهترین کامیونت های موجود در بازار ایران

در 10 سال گذشته محصولات برند شیلر رکورد بیشترین فروش کامیونت در بازار ایران را داشته‌اند. متقاضیان خرید کامیونت، به‌دلیل استهلاک پایین، پیشرانه قدرتمند و تحت لیسانس ایسوزو بودن به این برند کامیونت‌سازی، چراغ سبز نشان می‌دهند. کامیونت های برند شیلر توسط گروه بهمن دیزل در دو تناژ 6 و 8 تنی راهی بازار کشور می‌شوند.

بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران

البته این گروه خودروسازی در اقدامی جالب و متناسب‌سازی  با حمل و نقل کشور، دست به تغییر کابین این کامیونت‌ها زده و با ایجاد محلی برای استراحت، این کامیونت‌ها را شوفر پسند کرده است.

 نام کامیونتکامیونت شیلر ۶ تن
طول۶۶۶۰ میلی‌متر
عرض۲۱۳۷ میلی‌متر
استاندارد آلایندگییورو ۵ + eev
قدرت موتور۱۵۵ اسب‌بخار
گشتاور۴۹۱ نیوتن‌متر
گیربکس۶+۱ سرعته دستی ساخت WLY
نوع ترمزعقب و جلو از نوع دیسکی
نوع فرمانساچمه گردان هیدرولیکی

فوسو، رقیب ژاپنی ایسوزو

کامیونت های فوسو که تحت لیسانس میتسوبیشی تولید می‌شوند، از لحاظ دوام و کیفیت ساخت قابل رقابت با محصولات ایسوزو هستند. فوسو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان وسایل نقلیه سنگین، اتوبوس، کامیون و کامیونت در جهان شناخته می‌شود.

کامیونت فوسو

کامیونت های برند فوسو توسط گروه خودروسازی بهمن در تناژهای 5.6، 6 و 8 تنی به بازار کشور عرضه و با استقبال گسترده‌ای همراه شده‌اند. محصولات این برند جزو بهترین کامیونت های موجود در بازار ایران هستند.

نام کامیونتکامیونت فوسو  5.6 تنکامیونت فوسو 6 تنکامیونت فوسو ۸ تن
طول۴۶۳۵ میلی‌متر۷۸۷۵ میلی‌متر۷۲۲۵ میلی‌متر
عرض۱۸۷۶ میلی‌متر۲۰۸۰ میلی‌متر۲۰۰۰ میلی‌متر
استاندارد آلایندگییورو ۷
قدرت موتور۱۵۰ اسب‌بخار۱۵۰ اسب‌بخار۱۵۰ اسب‌بخار
گشتاور۳۷۰ نیوتن‌متر۴۰۲ نیوتن‌متر۳۷۰ نیوتن‌متر
گیربکسمکانیکی ۵ سرعته
نوع ترمزدیسکی، هیدرولیکی دو مداره مجهز به ABS + EBD + ESP
نوع فرمانساچمه گردان هیدرولیکیساچمه گردان هیدرولیکیساچمه گردان هیدرولیکی

آمیکو (AMICO)، بهترین کامیونت بارکش معدنی ایرانی

کمپانی ارس خودرو دیزل (آمیکو) یکی از خودروسازان داخلی کشور محسوب می‌شود که در زمینه تولید کامیونت، با توانایی حرکت در مسیرهای صعب‌العبور فعالیت می‌کند. وجه تمایز این کامیونت‌ها که آن‌ها را برای حمل بارهای معدنی مناسب کرده، قفل دیفرانسیل اتومات مکانیکی است که در هیچ‌ یک از کامیونت‌های نام برده شده در این مطلب وجود ندارد. این ویژگی به‌قدری خاص و کارآمد است که تنها کمپانی‌های فورد و شورلت از آن استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر به‌دلیل وجود قطعات یدک و تعمیرکار ماهر، محصولات آمیکو را می‌توان بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران از لحاظ هزینه‌ نگهداری دانست.

کامیونت آمیکو

جالب است بدانید که کامیونت های آمیکو، اولین مینی تراک‌های ایرانی هستند که اجازه صادرات به اتحادیه اروپا را دریافت کرده‌اند.

نام کامیونتکامیونت آمیکو M۲۶۳۱
طول۷۵۵۰ میلی‌متر
عرض۲۴۹۰ میلی‌متر
استاندارد آلایندگییورو ۵
قدرت موتور۳۳۶ اسب‌بخار
گشتاور۱۳۵۰ نیوتن‌متر
گیربکسسنکرونیزه هیدرولیک به کمک هوای فشرده ۱۰ دنده ( ۱ + ۹ )
نوع ترمزهوای فشرده بر کاسه چرخ‌ها به‌صورت دوبل + ABS
نوع فرمانساچمه گردان هیدرولیکی

مینی تراک‌های جک سری N

احتمالا با نام کمپانی جک به‌دلیل تولید سدان‌ها و کراس اوورهای شهری آشنا هستید. کمپانی جک علاوه بر تولید خودروهای شهری، دستی هم در تولید اتومبیل‌های باری دارد. محصولات برند جک در عین حال که جزو ارزان‌ترین کامیونت های بازار داخلی محسوب می‌شوند، از کیفیت معقولی بهره می‌برند. کامیونت های برند جک همانند سایر خودروهای این شرکت، در داخل ایران تولید و توسط نمایندگی‌ها به بازار عرضه می‌شوند.

بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران

این کامیونت در دو تیپ 5 و 9 تنی تولید می‌شود که نسخه 9 تنی بیشتر برای باربری محصولات کشاورزی مناسب است.

اما چرا کامیونت های جک در بازار ایران محبوب هستند؟ ایران کشور گسترده‌ای است و معمولا بارها از استانی به استان دیگر جابه‌جا می‌شوند. این موضوع سبب شده تا رانندگان، کامیونت‌هایی که دارای سیستم تعلیق و کابین جادار هستند را بیشتر بپسندند. سیستم تعلیق مناسب، مانع ضربه به اتاق راننده شده و در مسافت‌های طولانی، تجربه بهتری از رانندگی را رقم می‌زند.

نام کامیونتکامیونت جک سری N۶۰
طول۶۹۹۰  میلی‌متر
عرض۲۱۱۶  میلی‌متر
استاندارد آلایندگییورو ۵+eev
قدرت موتور۱۵۴ اسب‌بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن‌متر
گیربکس۶+۱ سرعته دستی ساخت جک
نوع ترمزعقب کاسه‌ای و جلو دیسکی
نوع فرمانساچمه گردان هیدرولیکی

کامیونت دیما، تحت لیسانس برند جک

کامیونت دیما یکی از محصولات شرکت مایان دیزل است که تحت لیسانس برند جک تولید و به بازار عرضه می‌شود. در واقع حق امتیاز تولید این خودرو با شرکت جک است. به همین دلیل فعالان بازار، کامیونت دیما را از برند جک می‌دانند. این کامیونت در تناژ 6 و 9 تنی برای بازار ایران ساخته شد که نمونه 9 تنی آن دارای اتاق تخت‌دار است. این ویژگی باعث می‌شود که نسخه 9 تن برای حمل بار در مسافت‌های طولانی انتخابی مناسب باشد.

کامیونت دیما

از معایب این کامیونت می‌توان به تفاوت ساختارش با جک سری N اشاره کرد. این تفاوت ساختار سبب شده تا قطعات یدک این دو اتومبیل برای یکدیگر قابل استفاده نباشند. از آنجایی که هر دوی این خودروها چندان در بازار داخلی شناخته‌شده نیستند، معمولا به‌سختی قطعات مصرفی و مکانیک ماهر برای این کامیونت‌ها پیدا می‌شود.

نام کامیونتکامیونت دیما ۶ تن
طول۶۹۰۰ میلی‌متر
عرض۲۰۱۸ میلی‌متر
استاندارد آلایندگییورو ۷ + eev
قدرت موتور۱۵۱ اسب‌بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن‌متر
گیربکسMD۶ ۷ دنده
نوع ترمزESC + ABS + ASR/TC
نوع فرمانساچمه گردان هیدرولیکی

کامیونت های هیوندای، تناسب قیمت و کیفیت

یکی از بهترین کامیونت های موجود در بازار ایران، توسط برند هیوندای کره جنوبی تولید می‌شود. حدودا 20 سال می‌شود که محصولات برند هیوندای در زمینه حمل بار در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. تجارب رانندگان ایرانی در طول این مدت نشان می‌دهد که خودروهای باری این برند، توانایی رقابت با کامیونت‌هایی نظیر ایسوزو و فوسو را ندارند، اما تناسب مناسبی بین قیمت و کیفیت این مینی تراک‌ها وجود دارد.

کامیونت هیوندای

در بازار داخلی کشور تنها یک کامیونت از برند هیوندای حضور دارد که توانایی حمل 6 تن بار را داراست. برخی از ویژگی‌های برجسته این خودرو شامل گیربکس دنده دستی 5 سرعته، سیستم ترمز ABS و EBD، قابلیت توربوشارژ و کلاچ تک صفحه‌ای با عملکرد هیدروپنوماتیک است.

اگرچه تنها یک تیپ از کامیونت های هیوندای در بازار کشور وجود دارد؛ اما انواع متفاوت محفظه بار، سبب ایجاد تنوع بالای کاربری این محصولات شده است؛ به‌گونه‌ای که از این خودروها می‌توان برای باربری فلزی، چوبی، یخچالی، زباله‌سوز و زباله پرس‌کن، تانکر آب و خودرو آتش‌نشانی استفاده کرد.

یکی از مشکلات اصلی کامیونت های هیوندای به توربو بودن موتور آن‌ها برمی‌گردد. در خودروهای سواری اگر کیفیت بنزین مطلوب نباشد، موتور خودرو ناک می‌زند و استهلاک و دمای آن بالا می‌رود؛ اما این عیب در خودروهای باری به‌طرز شدیدتری نمود پیدا می‌کند؛ چرا که از این کامیونت‌ها برای مسافت‌های طولانی و فشار باری زیاد استفاده می‌شود.

نام کامیونتکامیونت هیوندای HD۶۵
طول۶۵۱۵ میلی‌متر
عرض۲۲۷۰ میلی‌متر
استاندارد آلایندگییورو ۴
قدرت موتور۱۴۰ اسب‌بخار
گشتاور۳۸۰ نیوتن متر
گیربکسM۰۳۵S۳ ۶ دنده‌ای
نوع ترمزترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای
نوع فرمانساچمه گردان هیدرولیکی

کامیونت فورس، کامیونتی چینی سازگار شده با مصرف داخلی

از سال 1400، گروه بهمن دیزل مینی تراکی با نام فورس را برای عرضه در بازار داخلی معرفی کرد. این کامیونت که اصالتا محصولی چینی هستند توسط مهندسان گروه بهمن برای مصارف باری داخلی سازگار شده‌اند. مهم‌ترین تغییر اعمال شده روی این خودرو را می‌توان اضافه شدن تخت خواب به کابین آن دانست. پلتفرم این خودرو به قدری برای نمونه‌های 6 و 8 تنی مناسب ارزیابی شده که بهمن دیزل نمونه 12 تنی کامیون فورس را برای عرضه به بازار آماده می‌کند.

کامیونت فورس

کامیونت های فورس یکی از گزینه‌های نام‌آشنای بازار ایران محسوب می‌شوند که چون زمان کمی از عرضه این محصولات به بازار کشور می‌گذرد، نمی‌توان به‌طور دقیق در خصوص کیفیت این کامیونت‌ها اظهار نظر کرد. یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌‌های این کامیونت، قیمت قابل رقابت کامیونت فورس در بورس کالا است.

نام کامیونتکامیونت فورس ۵.۸ تن
طول۷۷۸۱  میلی‌متر
عرض۲۲۷۱  میلی‌متر
استاندارد آلایندگییورو ۵
قدرت موتور۱۵۵ اسب‌بخار
گشتاور۴۹۱ نیوتن‌متر
گیربکسدستی – WLY/۶G
نوع ترمزسیستم ترمز ضد قفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی به منظور ایجاد تعادل در سطح لغزنده (EBD+ ABS)
نوع فرمانساچمه گردان هیدرولیکی

الوند، پر تیراژترین کامیونت بازار ایران

بهترین کامیونت‌ های موجود در بازار ایران

الوند، نام فارسی کامیونت فوتون در داخل کشور است. فوتون یک شرکت چینی است که از سال 1996 فعالیت خود را برای ساخت کامیونت‌های باری شروع کرد و به‌دلیل رعایت قواعد خودروسازی به سرعت در سراسر جهان و به‌خصوص کشورهای کمتر توسعه یافته، بر سر زبان‌ها افتاد. اگرچه کامیونت‌های این برند توانایی رقابت با خودروهای اروپایی، ژاپنی و کره‌ای را ندارند، اما به سبب امکانات و دوامی که ارائه می‌کنند به نسبت قیمت، ارزش خرید بالایی پیدا کرده‌اند. در واقع با مقایسه قیمت و عملکرد کامیونت‌های فوتون با دیگر رقبا، باید این‌گونه گفت که هنگام خرید مینی تراک فوتون، هر چقدر پول بدهی، آش می‌خوری! تیراژ بالای محصولات فوتون سبب شده تا این خودروها با کمترین سود ممکن راهی بازار شوند.

کامیونت الوند یکی از تولیدات شرکت سایپا دیزل است که در دو نسخه 6 و 8 تن راهی بازار می‌شود. کامیونت الوند به‌خاطر موتور باکیفیت، طراحی به نسبت زیبا و تجهیزات کاربردی، پس از عرضه در بازار داخلی کشور به سرعت توانست جایگاه خود را در بازار پیدا و به تثبیت برساند؛ به‌گونه‌ای که هم‌اکنون بیشترین تقاضا برای خرید کامیونت، مربوط به الوند است.

کامیونت الوند 6 تن در دو مدل بدون تخت خواب و خواب‌دار طراحی شده است. مدل خواب‌دار آن علاوه بر تخت استراحت دارای موقعیت یاب GPS است. مدل 6 تن بدون خواب این کامیونت را می‌توان در کاربری‌هایی نظیر یخچال، زباله‌کش، حمل تره بار، حمل محصولات کشاورزی، تانکر آب و… مورد استفاده قرار داد.

نام کامیونتکامیونت الوند ۶ تن
طول۶۷۲۵ میلی‌متر
عرض۲۰۵۰ میلی‌متر
استاندارد آلایندگییورو ۵
قدرت موتور۱۴۵ اسب‌بخار
گشتاور۴۵۰ نیوتن‌متر
گیربکسZF۶S۵۰۰ ۷ دنده
نوع ترمزESC + ABS + ASR/TC
نوع فرمانساچمه گردان هیدرولیکی
در گجت نیوز بخوانید:
کنورث سوپرتراک ۲ معرفی شد؛ نسل جدید کامیون ها که انگار از فضا آمده است تریلی جدید ولوو با تکنولوژی رانندگی خودکار فوق‌ پیشرفته از راه رسید؛ آغاز انقلاب در عرصه باربری مشخصات فنی و امکانات رسمی کامیونت بنزینی فورس F38 بهمن دیزل + کاتالوگ کامیون کشنده دانگ فنگ GX سایپا دیزل به‌زودی در ایران