خرید 550 میلیون دلاری حق ثبت اختراع توسط فیس‌بوک از مایکروسافت

 

این معامله که حق ثبت ۶۵۰ اختراع را به انحصار فیس‌بوک در می‌آورد، می‌تواند بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا را در رقابت با شرکت یاهو یاری کند.

فیس‌بوک و مایکروسافت از انعقاد قراردادی با یکدیگر خبر داده‌اند که بر مبنای آن قرار است فیس‌بوک حق ثبت ۶۵۰ اختراع را به قیمت ۵۵۰ میلیون دلار از مایکروسافت خریداری کند.
این معامله در حالی صورت می‌گیرد که شرکت مایکروسافت چندی پیش تعداد قابل توجهی از حق ثبت‌های شرکت AOL را خریده بود.

به گزارش وب سایت Digitaltrends، این معامله که حق ثبت ۶۵۰ اختراع را به انحصار فیس‌بوک در می‌آورد، می‌تواند بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا را در رقابت با شرکت یاهو یاری کند. بخش زیادی از این حق ثبت‌ها به فناوری‌های ارتباطات آنلاین مربوط است، اما هنوز دقیقاً مشخص نیست که فیس‌بوک دقیقاً می‌خواهد حق ثبت چه اختراعاتی را از مایکروسافت خریداری کند.

شرکت مایکروسافت چندی پیش حق ثبت ۹۲۵ اختراع را از شرکت AOL خریده بود و حالا تصمیم گرفته است حق ثبت ۶۵۰ مورد از این اختراعات را به فیس‌بوک بفروشد و ۲۷۵ اختراع دیگر را در انحصار خود نگه دارد.

شرکت فیس‌بوک هم اکنون بر سر چندین حق ثبت با یاهو اختلافاتی دارد. یاهو ادعا کرده است که فیس‌بوک ۱۰ حق ثبت انحصاری این شرکت را نقض کرده است. فیس‌بوک نیز در مقابل ادعاهای مشابهی را مطرح کرده است و حالا طرفین ادعاهای یکدیگر را بی‌اساس می‌خوانند.

بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا در حالی دست به این معامله زده است که خود را برای اولین عرضه سهام عمومی‌اش در بورس نزدک آماده می‌کند. برخی از کارشناسان معتقدند ارزش سهام عمومی فیس‌بوک در این بورس مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.
هر چند فیس‌بوک به صورت رسمی زمان دقیق عرضه سهام خود در بورس نزدک را اعلام نکرده است، اما احتمال می‌رود این کار در ۱۷ مه سال جاری میلادی صورت گیرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*