بزرگترین درز اطلاعاتی تاریخ گوگل

بزرگترین درز اطلاعاتی تاریخ گوگل اتفاق افتاد

اخیرا اسنادی از نحوه عملکرد الگوریتم‌های رتبه‌بندی سایت‌ها توسط گوگل فاش شده که متخصصان سئو از آن به‌عنوان بزرگترین درز اطلاعاتی تاریخ گوگل یاد می‌کنند.

افشای اسنادی از نحوه کار گوگل برای رده‌بندی سایت‌ها و نتایج جستجو، متخصصان سئو را به وجد آورده است؛ به نحوی که برخی این را مهم‌ترین و بزرگترین درز اطلاعاتی تاریخ این شرکت می‌دانند. طبق جدیدترین اخبار تکنولوژی، این اسناد را رند فیشکین از شرکت نرم‌افزاری SparkToro و عرفان عظیمی، یک متخصص ایرانی فعال در حوزه سئو به اشتراک گذاشته‌اند.

جزئیات بزرگترین درز اطلاعاتی تاریخ گوگل

اطلاعات فاش شده از گوگل که چیزی بیش از 2500 صفحه است، شامل مدارکی مستند از رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) می‌شود که به توضیح نحوه عملکرد عوامل موثر در تولید نتایج جستجو برای کارمندان گوگل اختصاص دارد. اگرچه این اسناد در مجموع به‌روز به‌نظر می‌رسند، اما گمان می‌رود حداقل بخشی از آن‌ها مربوط به سیستم‌های قدیمی‌تر باشند.

آن‌طور که شواهد امر حاکیست، گوگل این اسناد را به‌طور غیر عمدی در تاریخ 27 مارس سال جاری مقارن با 8 فروردین 1403 به‌طور عمومی در گیت‌هاب قرار داده و سپس در تاریخ 7 می یعنی 18 اردیبهشت 1403 آن‌ها را حذف کرده است. با وجود این مسئله، به‌دلیل این‌که اسناد مذکور در مدت انتشار در سرویس دیگری نیز ایندکس شده‌اند، حتی بعد از حذف نسخه گیت‌هاب، همچنان نسخه‌ای از آن‌ها در دسترس کاربران است.

بزرگترین درز اطلاعاتی تاریخ گوگل

اما این اسناد حاوی چه هستند؟ بررسی‌ها نشان می‌دهند که این اسناد، اطلاعات مهمی درباره عوامل موثر در رده‌بندی سایت‌ها و نتایج جستجو دارند. البته تاثیر هر عامل در نتیجه نهایی به‌طور دقیق مشخص نشده و قطعا کارشناسان سئو که همواره در تلاش برای تطبیق فعالیت‌های خود با الگوریتم‌های رده‌بندی گوگل هستند تا در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، از اطلاعات فاش‌شده استقبال خواهند کرد.

در این بین، اشاره به این مهم خالی از لطف نیست که یکی از عوامل موثر در رد‌ه‌بندی نتایج جستجو که در این اسناد به آن اشاره شده، NavBoost نام دارد و این‌طور که توضیحات مربوط به آن حاکیست، داده‌هایی مانند امتیازدهی به سوالات کاربران، کلیک روی ویدیوها و تصاویر، ویژگی‌های ویدیو و تصویر و موارد مشابه را در رده‌بندی در نظر می‌گیرد.

گفتنی است، آخرین بروزرسانی گوگل در بخش جستجو در ماه مارس 2024 مقارن با اسفند 1402 و فروردین 1403 انجام و هدف آن نمایش محتوای اصیل و سودمند به کاربران عنوان شد. با آپدیت اخیر، الگوریتم‌های رده‌بندی گوگل به‌نحوی کار می‌کنند تا تشخیص دهند محتوای منتشر شده توسط سایت‌ها با هدف ارائه اطلاعات مفید خلق شده یا صرفا برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید:
با ۱۸ مورد از مزایای تبلیغات گوگل ادز که کسی به شما نمی‌گوید آشنا شوید آپدیت اندروید ۱۵ با این قابلیت کارآمد، می‌تواند جان شما را نجات دهد هوش مصنوعی گوگل همیار جدید پلیس فتا است! گوگل با هوش مصنوعی، موتور جستجوی خود را متحول می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*