قابلیت اندروید 15

آپدیت اندروید 15 با این قابلیت کارآمد، می‌تواند جان شما را نجات دهد

به‌زودی گوگل آپدیت اندروید 15 را برای طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها عرضه خواهد کرد. گفته می‌شود اندروید 15 با قابلیت مهمی همراه شده است که می‌تواند در مواقع اضطراری حتی جان شما را نجات دهد.

با هر آپدیت اصلی اندروید تعدادی قابلیت جذاب اضافه می‌شود که توجه کاربران و رسانه‌ها را جلب می‌کنند. هرچند گوگل فقط خود را به رابط کاربری محدود نمی‌کند و در بخش‌های دیگر نیز تغییرات مهمی را ایجاد می‌کند. آپدیت اندروید 15 نیز همینگونه است و انتظار می‌رود که قابلیت های کاربردی مهمی را به گجت‌های مختف اضافه کند.

قابلیت مهم اندروید 15 با تغییر در هسته سیستم‌عامل ایجاد خواهد شد

قابلیت اندروید 15

در کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O 2024 دومین نسخه بتا اندروید 15 رونمایی شد. گوگل توانست با ویژگی‌هایی همچون فضای شخصی، App Pairs و خدمات مربوط به سرقت دستگاه به سرتیتر خبرها تبدیل شود. هرچند در میان این هیاهو یک قابلیت مهم اندروید 15 مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

تصور کنید در یک موقعیت اضطراری قرار گرفته‌اید و نیاز به کمک دارید. در این حالت اولین کاری که می‌کنید تلاش برای برقراری تماس یا ارسال پیام خواهد بود. هرچند به‌لطف پردازنده‌های قوی و نمایشگرهای بزرگ و باکیفیت گوشی‌های هوشمند امروزی چندان عمر باتری بالایی ندارند. اینجاست که حتی چند دقیقه عمر باتری بیشتر می‌تواند حتی جان شما را نجات دهد.

ظاهرا گوگل نیز چنین موردی را در نظر داشته‌ است. چراکه قابلیت جدید اندروید 15 سبب می‌شود عمر باتری برخی دستگاه‌ها در حالت استندبای حتی تا سه ساعت بیشتر شود. این میزان شاید در استفاده‌های روزمره چندان مهم نباشد؛ اما قطعا در موقعیت‌های خطرناک ارزشمند خواهد بود. اما گوگل چطور توانسته مصرف باتری را تا کاهش دهد؟ جالب اینجاست که این موفقیت اول روی ساعت‌های هوشمند به‌دست آمده است.

قابلیت اندروید 15

گوگل ادعا می‌کند که سیستم‌عامل Wear OS 5 نسبت به نسل گذشته خود تا ۲۰ درصد مصرف باتری کمتری دارد. این بهبود نیز به‌لطف بهینه‌سازی‌های مختلفی به‌دست آمده است. یکی از این موارد را می‌توان کاهش زمان مورد نیاز برای رفتن پردازشگر اصلی دستگاه به‌حالت استندبای دانست. مقامات گوگل ادعا می‌کنند که این زمان نسبت به اندروید 14 تا ۵۰ درصد سریع‌تر شده است.

همچنین گوگل قابلیت جالبی به اندروید 15 اضافه کرده است که سبب می‌شود دستگاه بسیاری از فرآيندهای پس‌زمینه را به زمان شارژ موکول کند. توجه داشته باشید که تصمیم‌گیری برای زمان انجام فرآيندهای پس‌زمینه همیشه چالشی بزرگ برای سیستم‌عامل‌های مختلف بوده است. از زمان ارائه آپدیت اندروید 6 گوگل تلاش کرده است که برخی از فرآیندهای پس‌زمینه را هنگامی انجام دهد که صفحه گوشی خاموش است و کاربر برای مدتی از آن استفاده نخواهد کرد. هرچند با قابلیت جدید اندروید 15 این موضوع وارد مرحله جدیدی می‌شود.

از آنجایی که این تغییرات در هسته سیستم‌عامل اندروید رخ مي‌دهند، می‌توان گفت که تمامی دستگاه‌های دریافت‌کننده اندروید 15 را تحت‌تاثیر قرار خواهند داد. بنابراین چه رابط کاربری گوشی شما وان یو آی باشد و چه هایپر او اس عمر باتری دستگاه بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
این 5 قابلیت هوش مصنوعی اندروید 15 زنگ خطری برای iOS 18 به شمار می‌روند قابلیت های جدید اندروید ۱۵: از فضای خصوصی تا پایان کلاهبرداری و سرقت اندروید ۱۵ این ۹ تغییر مهم را در گوشی شما ایجاد خواهد کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*