حاشیه نمایشگر آیفون ۱۶ پرو

آیفون ۱۶ پرو کم حاشیه ترین نمایشگر جهان را خواهد داشت

شایعات می‌گویند که آیفون ۱۶ پرو، کم حاشیه ترین نمایشگر موبایل جهان را خواهد داشت. این به زیبایی و خوش دست بودن iPhone 16 Pro کمک می‌کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، آیفون 16 پرو از نظر طراحی شباهت زیادی به آیفون 15 پرو خواهد داشت؛ اما انتظار می‌رود شاهد تغییرات جزئی هم در آن باشیم. به‌عنوان مثال اندازه نمایشگر هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس کمی افزایش خواهد یافت و ممکن است شاهد کاهش چشمگیر حاشیه سیاه رنگ اطراف نمایشگر باشیم.

این ادعا بر اساس گزارش‌های یک افشاگر مطرح به‌نام Ice Universe مطرح شده که می‌گوید آیفون 16 پرو، باریک ترین حاشیه نمایشگر را در بین تمام گوشی‌های هوشمند خواهد داشت.

کاهش ابعاد حاشیه نمایشگر آیفون ۱۶ پرو

البته این ادعا در مورد حاشیه‌ای است که دور صفحه نمایش را فرا می‌گیرد. بعید به‌نظر می‌رسد که امسال طراحی بریدگی نمایشگر Dynamic Island آیفون تغییری کند و همچنان به شکل فعلی باقی خواهد ماند. برخی شایعات حاکی از آن است که فیس آیدی در سال 2025 با مدل‌های گران‌تر آیفون ۱۷ به زیر نمایشگر خواهد رفت و در نتیجه بریدگی به یک حفره دایره‌ای کوچک تبدیل می‌شود.

کاهش حاشیه نمایشگر آیفون ۱۶ پرو، گوشی را خوش‌دست‌تر می‌کند

برای مدل‌های آیفون 16 پرو و پرو مکس، انتظار می‌رود حاشیه‌های نسبتاً نازک فعلی، حتی نازک‌تر هم بشوند. این اتفاق در ادامه روند کاهش حاشیه‌های نمایشگر آیفون‌های اپل رخ می‌دهد. سال گذشته نیز حاشیه‌های حدود 3.5 میلی‌متری نمایشگر آیفون ۱۴، در آیفون ۱۵ به کمتر از 2 میلی‌متر کاهش پیدا کرد. بر اساس گزارش‌ها، حاشیه نمایشگر آیفون 16 پرو در پاییز امسال، حتی باریک‌تر هم خواهد شد. چندی پیش نیز تصاویری منتشر شد که تفاوت های ظاهری آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس را به‌نمایش می‌گذارد. دیدن این عکس‌ها نیز برای طرفداران اپل خالی از لطف نیست.

در واقع، این شایعه جدید، گزارش‌های قبلی که توسط زنجیره تأمین فاش شده بود را تأیید می‌کند. گفته می‌شود اپل از فناوری BRS یا همان «فناوری ساختار کاهش حاشیه» برای نمایشگرهای آیفون‌های آینده خود استفاده می‌کند. برای دستیابی به این امر، سیم‌کشی و مدارهای نزدیک لبه پنل باید به سمت پایین خم شوند. طبق گزارش‌ها، این موضوع در حین راه‌اندازی تولید، چالش‌هایی را در زمینه ساخت به وجود آورده است.

کاهش حاشیه‌ها علاوه بر زیباتر شدن ظاهری گوشی، بخشی از افزایش اندازه کلی دستگاه را که ناشی از بزرگ شدن فیزیکی نمایشگر است، جبران می‌کند.

کاهش ابعاد حاشیه نمایشگر آیفون ۱۶ پرو

انتظار می‌رود iPhone 16 Pro به نمایشگر 6.3 اینچی مجهز شود که نسبت به نمایشگر 6.1 اینچی مدل قبلی کمی بزرگتر است. همچنین، iPhone 16 Pro Max هم از نمایشگر 6.9 اینچی برخوردار خواهد بود که این اندازه نسبت به نمایشگر 6.7 اینچی نسل قبلی، افزایش یافته است. با وجود این افزایش اندازه، همچنان در دست گرفتن این گوشی‌ها احساس راحتی بیشتری وجود خواهد داشت، چرا که همزمان با بزرگ شدن نمایشگر، حاشیه‌ها نیز کاهش پیدا کرده‌اند. به‌‌لطف این ابعاد جدید، آیفون ۱۶ پرو مکس بزرگ‌ترین گوشی تاریخ اپل لقب خواهد گرفت.

اپل پاییز امسال و احتمالاً در رویداد رسانه‌ای ماه سپتامبر خود از نسل جدید آیفون رونمایی خواهد کرد. به غیر از بهبودهای نمایشگر، انتظار می‌رود ویژگی‌های جدید دیگری از جمله جدیدترین پردازنده A18، دکمه حساس به فشار فیزیکی جدید برای عکاسی و فیلمبرداری و یک لنز با زوم 5 برابری برای اولین بار در مدل ۱۶ پرو معمولی نیز وجود داشته باشد.

مقایسه آیفون ۱۶ پرو با گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ پرچمدار آتی اپل دربرابر بهترین گوشی سامسونگ تغییرات جذاب آیفون ۱۶ از جنس دوربین خواهند بود بزرگترین تغییرات دوربین که در آیفون ۱۶ پرو منتظرشان هستیم قاب لو رفته آیفون ۱۶ به شایعه‌ها پایان داد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*