تغییرات دوربین آیفون 16

تغییرات جذاب آیفون ۱۶ از جنس دوربین خواهند بود

شایعات جدید از تغییرات فوق‌العاده در دوربین مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 16 – iPhone 16 خبر می‌دهند. امسال می‌تواند سال درخشش پرچمداران اپل باشد!

اپل در سال‌های اخیر توجه فراوانی به عکسبرداری با گوشی‌های آیفون خود داشته و به همین دلیل در هر نسل پیشرفت‌های معناداری را در پرچمدارانش ایجاد کرده است. اگر شایعات اخیر در خصوص آیفون 16 پرو و پرو مکس صحت داشته باشند، پرچمداران پریمیوم اپل در سال 2024 هم قرار است بهبودهای فراوانی در بخش حسگرهای دوربین را تجربه کنند.

تغییرات جذاب دوربین آیفون 16 پرو و پرو مکس؛ شایعه یا واقعیت؟

اطلاعات جدید افشا شده از ماژول دوربین خانواده آیفون‌های جدید اپل توسط اکانت OvO Baby Sauce OvO در شبکه وایبو منتشر شده است. این افشاگر که البته سابقه چندان طولانی در لو دادن اطلاعات گوشی‌های مهم بازار ندارد خبر داده که آیفون 16 پرو مکس اپل امسال به جای حسگرهای IMX803 سونی که سال گذشته در آیفون 15 پرو مکس به کار رفته بود، از حسگر IMX903 بهره خواهد برد. این حسگر البته همچنان رزولوشنی 48 مگاپیکسلی خواهد داشت؛ اما کیفیت تصاویر ثبت‌شده توسط آن به‌مراتب بالاتر از نسل قبل خواهد بود.

گوشی iPhone 16 Pro Max

در عین حال، بزرگترین تغییر در عملکرد عکسبرداری آیفون 16 پرو مکس مربوط به دوربین فوق عریض آن خواهد بود؛ جاییکه به‌جای دوربین 12 مگاپیکسلی سال گذشته، امسال شاهد تعبیه یک دوربین 48 مگاپیکسلی پشت لنز فوق عریض دستگاه خواهیم بود. البته این افشاگر متاسفانه از عدم ارتقای دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو آیفون پرو مکس خبر داده است. با این وجود حتی در این شرایط نیز دو دوربین از سه دوربین پشتی پرچمدار پریمیوم اپل ارتقا خواهد یافت و این مساله دستاوردی بزرگ برای این دستگاه به شمار خواهد رفت.

از سوی دیگر، تغییراتی مشابهی نیز ظاهرا در انتظار دوربین آیفون 16 پرو خواهد بود. طبق اطلاعات لو رفته از این گوشی، دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی، راه خود را به این پرچمدار اپل نیز باز خواهد کرد. از سوی دیگر، دوربین تله فوتو این مدل نیز ارتقای قابل توجهی پیدا کرده؛ به‌طوری که قادر به دستیابی به بزرگنمایی پنج برابری مشابه آنچه در آیفون 15 پرو مکس شاهدش بودیم خواهد بود.

در عین حال حسگر اصلی آیفون 16 پرو نیز نسبت به قبل بدون تغییر باقی خواهد ماند تا این مدل نیز همانند مدل پرو مکس شاهد تغییر در دو دوربین از سه دوربین پشت خود باشد.

تغییرات دوربین آیفون 16

در این میان البته مساله دوربین سوپر تله فوتو که پیش‌تر در برخی شایعات به حضور آن در آیفون 16 پرو مکس اشاره شده بود مطرح است. این شایعات البته به نسبت قدیمی‌تر از اطلاعات اخیر به شمار می‌روند و مدتی‌ست که در خصوص آن‌ها چیزی شنیده نشده. بنابراین می‌توان انتظار داشت که حضور آن‌ها در پرچمداران امسال اپل چیزی بیش از یک شایعه نبوده است!

حدود چهار ماه دیگر تا رونمایی از خانواده آیفون 16 اپل زمان باقی مانده است. بنابراین برای آگاهی دقیق از مشخصات فنی پرچمداران امسال کوپرتینویی‌ها باید تا زمان رونمایی رسمی آن‌ها منتظر ماند.

در گجت نیوز بخوانید:
۷ پیشرفت بزرگ که از آیفون ۱۶ پرو مکس انتظار داریم آیفون ۱۶ پرو مکس با تکیه بر این قابلیت ها گلکسی اس ۲۴ اولترا را شکست خواهد داد ۵ اشتباه بزرگ که بسیاری از ما هنگام خرید یک آیفون جدید مرتکب می‌شویم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*