آیفون 16 پرو مکس گلکسی اس 24 اولترا

آیفون 16 پرو مکس با تکیه بر این قابلیت ها گلکسی اس 24 اولترا را شکست خواهد داد

با عرضه گلکسی اس 24 اولترا به بازار اکنون راحت‌تر می‌توان پیش‌بینی کرد که آیفون 16 پرو مکس با تکیه بر چه ویژگی‌هایی می‌تواند به بهترین پرچمدار سال 2024 تبدیل شود. در اینجا قصد داریم به بررسی بیشتر همین مساله بپردازیم.

گلکسی S24 اولترا سامسونگ یکی از بهترین گوشی‌های حال حاضر دنیا و از جمله برترین گوشی‌های هوشمندی است که سامسونگ تا کنون تولید کرده است. جدیدترین پرچمدار کره‌ای‌ها عملکرد فنی فوق‌العاده‌ای داشته و یکی از بهترین دوربین‌های موجود در صنعت گوشی‌های موبایل را به کاربران ارائه می‌کند. علاوه بر این، شارژدهی آن نیز بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط وبسایت‌ها و منتقدین مختلف یکی از بهترین‌های بازار به شمار می‌رود. در کنار این قابلیت‌های عمومی فوق‌العاده، گلکسی اس 24 اولترا همچنین برخی قابلیت‌های منحصربفرد مانند قلم S Pen و هوش مصنوعی Galaxy AI را نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که صاحبان آیفون 15 پرو مکس هرگز قادر به تجربه آن‌ها نخواهند بود.

در عین حال مسلما اپل هم بیکار ننشسته و با جدیت مشغول کار روی ساخت پرچمدار بعدی خود است. اکنون که گلکسی اس 24 اولترا به بازار آمده و نقاط قوت و ضعف آن مشخص شده‌اند اپل دست بالاتر را در اختیار دارد و می‌تواند با به خرج دادن هوشمندی و با تمرکز روی نقاط ضعف اس 24 اولترا، آیفون 16 پرو مکس را به برنده این نسل از نبرد دائمی محصولات پرچمدار اپل و سامسونگ تبدیل کند.

آیفون 16 پرو مکس گلکسی اس 24 اولترا

5 قابلیت که می‌تواند آیفون 16 پرو مکس را به پرچمداری بهتر از گلکسی اس 24 اولترا تبدیل کند

با توجه به این که هر سال پرچمداران سال 2024 اپل در ماه سپتامبر به‌طور رسمی رونمایی می‌شوند، احتمالا مشخصات فنی آیفون 16 پرو مکس و سایر اعضای خانواده این گوشی اکنون نهایی شده و فرصتی برای تغییرشان وجود ندارد. با این وجود پنج قابلیت زیر می‌توانند iPhone 16 Pro Max را در برابر Galaxy S24 Ultra به محصولی برنده تبدیل کنند.

تراشه A18 پرو

گوشی iPhone 16 Pro Max

در سال‌های گذشته تراشه‌های سری A به کار رفته در گوشی‌های آیفون در کنار بهینه‌سازی فوق‌العاده نرم افزاری سیستم عامل iOS باعث شده بودند که پرچمداران اپل همواره بهترین و سریعترین عملکرد فنی را در مقایسه با قدرتمندترین رقبای اندرویدی خود ارائه دهند.

در عین حال تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام که در گوشی گلکسی اس 24 اولترا و برخی پرچمداران دیگر اندرویدی به کار رفته معادلات را تا حدودی تغییر داده است. پرچمدار سامسونگ در تست بنچمارک گیک بنچ 6 موفق به کسب امتیاز شگفت‌انگیز 2300 در تست تک هسته‌ای و 7249 در تست چند هسته‌ای شد و حتی عملکردی بهتر از تراشه‌های A17 Pro اپل ارائه کرد. برای مقایسه، گوشی آیفون 15 پرو مکس در تست‌های تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک بنچ 6 به ترتیب امتیازات 2783 و 6945 را کسب کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:
آیفون ۱۵ پرو مکس در این قابلیت های کلیدی بهتر از گلکسی اس ۲۴ اولترا عمل می‌کند 7 دلیل برای خرید گلکسی اس 24 اولترا و 3 دلیل برای اینکه منتظر S25 Ultra بمانیم مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس؛ جدال بزرگان

البته عملکرد تراشه Snapdragon 8 Gen. 3 تنها اندکی، آن هم صرفا در تست چندهسته‌ای، بهتر بوده و انتظار می‌رود تراشه A18 Pro به کار رفته در آیفون 16 پرو مکس بتواند بار دیگر اپل را در صدر بنچمارک‌های عملکردی گوشی‌های موبایل قرار دهد. بر اساس شایعات موجود، چیپست A18 Pro به‌حدی قدرتمند خواهد بود که حتی از تراشه M1 به کار رفته در مک بوک نیز عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. به‌طور خاص، شایعات موجود به ثبت امتیازات بسیار عالی 3500 و 8200 درتست‌های تک هسته‌ای و چندهسته‌ای توسط تراشه A18 Pro اشاره دارند.

اندازه بزرگتر در کنار وزن سبک‌تر از اس 24 اولترا

آیفون 16 پرو مکس گلکسی اس 24 اولترا

گلکسی اس 24 اولترا قابلیت‌های فنی فوق‌العاده‌ای داشته و دستگاه زیبا و جذابی است. با این وجود اندازه 6.8 اینچی و وزن زیاد حدود 233 گرمی این گوشی بسیاری کاربران را از خرید آن منصرف کرده است.

از سوی دیگر وزن گوشی آیفون 15 پرو مکس نیز 221 گرم بوده و اندازه صفحه نمایش آن 6.7 اینچ است. گزارش‌ها حاکی از افزایش اندازه صفحه نمایش نسل بعدی این گوشی به 6.9 اینچ هستند. با این وجود بعید به نظر می‌رسد که علیرغم این افزایش اندازه، آیفون 16 پرو مکس در نهایت سنگین‌تر از گلکسی اس 24 اولترا باشد. این اندازه بزرگتر و وزن کمتر می‌تواند دیگر برگ برنده آیفون 16 پرو مکس در جدال با گلکسی اس 24 اولترا باشد.

تعبیه کلید جدید عکس گرفتن

کلید شاتر در iPhone 16 Pro Max

علیرغم این که حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص قابلیت‌های عکسبرداری و ضبط ویدیوی در آیفون 16 پرو مکس مطرح شده، اما اپل احتمالا در نسل جدید پرچمدارانش کاربری دوربین‌ها را بسیار ساده‌تر از قبل خواهد کرد.‌ بر اساس این گزارش‌ها کمپانی کوپرتینویی قصد دارد کلید جدید عکسبرداری (Capture Button) را به آیفون 16 پرو مکس اضافه کند. علاوه بر این، مارک گورمن از بلومبرگ هم گزارش داده که مهم‌ترین کاربرد این کلید فیزیکی ضبط ویدیوهای فوری خواهد بود. گورمن همچنین پیش‌بینی کرده که این کلید احتمالا کاربری‌های فراوانی داشته باشد؛ به‌طوری که امکان بزرگنمایی تصاویر را با کشیدن انگشت در اختیار کاربران قرار دهد و حتی با یک بار لمس کردن سریع کاربر هم روی سوژه‌ها فوکوس کند.

این قابلیت البته همان‌طور که می‌توان حدس زد هیچ تغییری در عملکرد دوربین ایجاد نمی‌کند؛ اما کارآیی آن را برای تصویربرداران و کارگردانانی که از این گوشی به‌صورت حرفه‌ای بهره می‌برند به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا خواهد داد.

هوش مصنوعی باهوش‌تر

آیفون 16 پرو مکس گلکسی اس 24 اولترا

هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ به‌طور کلی با استقبال بسیار خوبی نزد کاربران و منتقدین روبرو شده است. بسیاری از نقدهای S24 Ultra به کاربری‌های فوق‌العاده قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرده‌اند و آن را دریچه‌ای به مسیر آینده تکنولوژی‌های گوشی موبایل دانسته‌اند. البته نمی‌توان با قاطعیت تایید کرد که تمامی ویژگی‌های مبتنی بر AI در این گوشی برای همه کاربران مفید خواهند بود؛ اما نکته مهم در این زمینه استفاده درست و بهینه سامسونگ از این قابلیت‌هاست که باعث شده پرچمدارانش یک سر و گردن بالاتر از رقبا به نظر برسند.

در همین زمینه شایعات مختلف حاکی از قدم گذاشتن رسمی اپل به وادی هوش مصنوعی در سیستم عامل آی او اس 18 خواهد بود که برای نخستین بار در سری آیفون 16 به کار خواهد رفت. طبیعتا اولین حدس پیرامون خانواده iPhone 16 تعبیه قابلیت‌های هوش مصنوعی با توانایی انجام تمامی پردازش‌ها روی خود دستگاه خواهد بود.

زمان تعیین می‌کند که اپل قادر است قابلیت‌هایی پیشرفته‌تر از سامسونگ را در آیفون‌های آتی خود ارائه کند یا خیر. با این حال خبرهای متعددی از سرمایه‌گذاری هنگفت چندین میلیون دلاری اپل در موسسات فعال در حوزه هوش مصنوعی با هدف تعلیم دادن داده‌ها به گوش می‌رسد که برای طرفداران این گوشی امیدوارکننده است. البته آنچه می‌تواند واقعا اپل را در بخش AI از رقیب دیرینه‌اش پیش بیندازد، ارائه رایگان قابلیت‌های هوش مصنوعی به کاربران خواهد بود. سامسونگ موفق به انجام کامل چنین کاری نشده و قابلیت‌های منحصربفرد هوش مصنوعی مولد Galaxy AI را تنها تا پایان سال 2025 به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در عین حال بعید به نظر می‌رسد که اپل قصد انجام چنین کاری را داشته باشد و هوش مصنوعی خود را به‌صورت رایگان به کاربرانش ارائه کند. سابقه تاریخی کمپانی کوپرتینویی نشان داده که این کمپانی چندان در ارائه قابلیت‌های فنی رایگان دست و دلباز نیست!

قیمت مناسب‌تر

قیمت گوشی اپل

سامسونگ امسال تصمیم گرفته قیمت پرچمدار پریمیوم سال 2024 خود، گلکسی اس 24 اولترا را صد دلار گران‌تر از قبل کند. به این ترتیب شروع قیمت این گوشی اکنون از 1300 دلار خواهد بود؛ درحالیکه گران‌ترین مدل این گوشی با حافظه داخلی یک ترابایتی قیمت 1660 دلاری خواهد داشت.

کم پیش می‌آید که در نبرد مستقیم بین یک محصول با هر دستگاه دیگر، نمونه تولید شده توسط اپل گزینه اقتصادی‌تر باشد! با این وجود به نظر می‌رسد امسال به این اتفاق نادر بسیار نزدیک شده‌ایم! در حال حاضر آیفون 15 پرو مکس با قیمت حداقلی 1200 دلار گزینه‌ای ارزان‌تر از گلکسی اس 24 اولتراست! در این میان حتی گران‌ترین مدل از این گوشی با حافظه 1 TB نیز 1600 دلار قیمت داشته و از S24 Ultra ارزان‌تر است!

همچنین بخوانید:
از آیفون ۱۶ تا پیکسل ۹؛ مهم ترین گوشی های هوشمند که در سال ۲۰۲۴ منتظرشان هستیم منتظر این ۵ تغییر بزرگ در گوشی های آیفون ۱۶ باشید

البته احتمالا اپل نیز امسال قیمت مدل پرو مکس از پرچمدارانش را صد دلار گران خواهد کرد تا گوشی پرچمدار پریمیوم خود را هم‌قیمت اس 24 اولترا به فروش برساند؛ اما اگر این اتفاق رخ ندهد و کمپانی کوپرتینویی تصمیم به ثابت نگه داشتن قیمت پرچمدارانش بگیرد عملا یک امتیاز فوق‌العاده برای پرچمدارش گرفته و می‌تواند تا حد زیادی تضمین‌کننده موفقیت آیفون 16 پرو مکس در برابر گلکسی اس 24 اولترا باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*