خودرو کانسپت جدید کرایسلر

خودرو کانسپت جدید کرایسلر با شعاع حرکتی نامحدود به نمایش گذاشته شد + ویدیو

کرایسلر از خودرو کانسپت جدیدی رونمایی کرد. خودرو مفهومی جدید این خودروساز یک سدان تمام برقی آینده‌گرایانه با شعاع حرکتی نامحدود است!

کرایسلر، زیرمجموعه کنونی استلانتیس که عمر آن به حدود 100 سال می‌رسد، در حال حاضر صرفاً مینی ون پسیفیک را روی خط تولید خود دارد. تا مدتی قبل هم سدان لوکس کرایسلر 300 را عرضه می‌کرد، ولی اواخر سال 2023 به تولید آن خاتمه داد. بنا به آخرین اخبار خودرو خارجی، این خودروساز از کانسپتی جدید تحت عنوان «هالسیون» (Halcyon) پرده برداشته است که توانایی آن در طراحی و تولید خودرویی غیر از مینی ون‌های خانوادگی را به نمایش می‌گذارد.

معرفی کانسپت هالسیون کرایسلر

کرایسلر با رونمایی از کانسپت Halcyon چشم‌اندازی متفاوت از آینده خود را نشان می‌دهد. این خودرو مفهومی جدید نه یک مینی ون و نه حتی شاسی بلند، بلکه یک سدان تمام الکتریکی چهار درب با طراحی پرظرافت است که پورشه تایکان و آئودی e-tron GT را به یاد می‌آورد. هرچند این کانسپت فاصله زیادی تا تولید دارد، باید انتظار داشت که این شرکت در آینده دست کم بخشی از المان‌های آن را در محصولات آینده خود به کار بگیرد.

خودرو مفهومی جدید کرایسلر بر پایه پلتفرم STLA Large شرکت استلانتیس توسعه پیدا کرده است. جیپ واگونیر S، اولین خودرو برقی جیپ هم از همین پلتفرم بهره می‌برد. این شاسی بلند برقی جیپ با پیشرانه 600 اسب بخار، شتاب صفرتاصد 3.5 ثانیه‌ای و انواع امکانات لوکس در پاییز سال 2024 روانه بازار خواهد شد.

طراحی نمای بیرونی Halcyon

نمای جلو خودرو کانسپت جدید کرایسلر

به گفته طراحان کرایسلر، این خودرو از صفر طراحی شده اما قرارگیری جای سرنشینان در جلو یادآور سدان‌های این شرکت در اواخر دهه 90 میلادی یا اوایل دهه 2000 است. آیرودینامیک هم نقش مهمی در طراحی نمای بیرونی این ماشین ایفا می‌کند و با مهندسی هوشمندانه، تلاش شده است بیشترین مقاومت را در برابر باد داشته باشد.

نمای عقب خودرو کانسپت جدید کرایسلر

شکافی بین پایه شیشه جلو و کاپوت هالسیون، به هدایت هوا به سمت سقف کمک می‌کند. همچنین همان‌طور که از طراحی به‌روز این محصول انتظار می‌رود، به‌جای آینه‌های بغل مرسوم، دوربین برای آن‌ در نظر گرفته شده است. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین در نمایشگرهای داخل کابین به نمایش در می‌آیند. ماژول چراغ‌های عقب و دیفیوزر عقب هم می‌توانند با کشیده شدن به سمت بیرون حین حرکت، عملکرد آیرودینامیکی را بهبود ببخشند.

بخش قابل توجهی از نمای بیرونی خودرو کانسپت جدید کرایسلر را شیشه فرا گرفته است. به‌طور دقیق‌تر، 45 درصد پنل‌های بدنه این خودرو شیشه‌ای است. به همین خاطر، راننده می‌تواند دیدی گسترده از جاده و فضای بالای خود داشته باشد. این سبک و سیاق طراحی پیش‌تر در لوسید ایر، خودرو الکتریکی پرسر و صدای استارتاپ کالیفرنیایی دیده شده است.

درب‌های عقب خودرو مفهومی Chrysler که لولا در عقب دارند، همراه با درب‌های جلو برای ارائه دسترسی کامل به کابین باز می‌شوند. درب‌های کناری هم با پنل‌های سقف باز می‌شوند که به گفته کرایسلر، ورود و خروج را آسان‌تر می‌کند.

کابین ماشین مفهومی هالسیون کرایسلر

کابین خودرو کانسپت جدید کرایسلر

در کابین کانسپت جدید کرایسلر طراحی مینیمال آینده‌گرایانه آن به چشم می‌آید. یک نمایشگر منحنی کل داشبورد این خودرو را به خود اختصاص داده است. شاسی بلند لینکلن ناتیلوس مدل 2024 که به‌زودی عرضه می‌شود، نمایشگری شبیه به این دارد. با این حال، کانسپت کرایسلر از این جهت از آن متمایز می‌شود که نمایشگر آن دارای یک پنل شفاف شیشه‌ای است.

همچنین پنل سقف هالسیون نقش یک نمایشگر واقعیت افزوده (AR) را ایفا می‌کند. با فعال‌سازی قابلیت رانندگی خودکار هم می‌توان کابین این خودرو را به یک اتاق استراحت تبدیل کرد. در صورتی که این قابلیت فعال شود، فرمان کنار می‌رود و صندلی‌ها هم می‌شوند تا سرنشینان بتوانند از تماشای نمایشگر سقف در طول مسیر لذت ببرند.

کابین طرح مفهومی Chrysler Halcyon

در صورت نیاز، یک نمایشگر 15.6 اینچی قابل چرخش متعلق به سیستم اطلاعات و سرگرمی هم از کنسول مرکزی بیرون می‌آید. کرایسلر می‌گوید رابط سیستم اطلاعات و سرگرمی در سطح بالایی شخصی‌سازی می‌شود و اگر قرار است چندین راننده از این خودرو استفاده کنند، حتی امکان ذخیره پروفایل‌های مختلف وجود دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو کانسپت کرایسلر حتی می‌تواند جزئیات سفرهای قبلی هر کاربر را ذخیره کند و تصاویری مربوط به سفرهای گذشته را بر اساس موقعیت مکانی کنونی یا مقصد مشخص شده به نمایش در بیاورد.

خودرو مفهومی هالسیون کرایسلر از دستیار مجازی هوش مصنوعی اختصاصی خود برخوردار است که توانایی آن فراتر از دستیارهایی مثل سیری اپل یا دستیار صوتی گوگل می‌رود. این دستیار نیازهای کاربر را پیش‌بینی می‌کند و به بقیه دستگاه‌های هوشمند کاربر نظیر گوشی‌های هوشمند، ابزارهای خرید صوتی و ترموستات هوشمند خانه متصل می‌شود.

کرایسلر به استفاده از مواد سازگار با محیط زیست در فضای داخلی هالسیون توجه داشته است. بخش عمده فضای داخلی این ماشین را میکروجیر تهیه شده از بطری‌های پلاستیکی بازیافت شده تشکیل داده و روکش صندلی‌ها و هدلاینر هم با مواد بازیافتی تولید شده است.

مشخصات فنی کانسپت جدید کرایسلر

طرح مفهومی هالسیون

پیش‌تر اشاره شد که کرایسلر Halcyon بر اساس پلتفرم STLA Large ساخته شده است، ولی به‌جز این جزئیاتی درباره پیشرانه، عملکرد و شعاع حرکتی آن در دسترس نیست.

کرایسلر ذکر کرده است که یک باتری از نوع لیتیوم گوگرد را برای هالسیون در نظر دارد که در مقطع کنونی آماده تولید نیست. این باتری‌ها 60 درصد آلایندگی‌های کربنی کمتری نسبت به باتری‌های کنونی دارای نیکل و منگنز تولید می‌کنند.

کرایسلر اظهار داشته است که فناوری فست شارژ باتری هالسیون باید بتواند ظرف 5 دقیقه انرژی مورد نیاز آن برای طی کردن مسافت 320 کیلومتر را تامین کند. با وجود این، این شرکت حتی تصور می‌کند که در آینده شارژ بی‌سیم، حتی هنگام حرکت خودرو امکان‌پذیر شود. در این صورت، عملاً خودرو می‌تواند شعاع حرکتی نامحدود داشته باشد!

از دست ندهید:
این خودرو تولید نشده فورد مجهز به انرژی هسته ای بود! بهترین خودروهای کانسپت جهان در سال ۲۰۲۳ این خودرو کانسپت قدیمی تویوتا از فیلم‌های علمی تخیلی آمده است + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*