کسب درآمد از یوتیوب

راهنمای کامل کسب درآمد از یوتیوب + 7 ایده برای یک پردرآمد چنل

این روزها بسیاری از ایرانی‌ها با استفاده از یوتیوب، کسب درآمد می‌کنند و بدون نیاز به مهارت خاصی، به صورت دلاری پول درمی‌آورند. اگر شما هم به این حوزه علاقمند هستید، ما در این مطلب صفر تا صد درآمد از یوتیوب را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

در چند سال اخیر، بسیاری از کاربران به کمک فضای کسب و کاری که پلتفرم یوتیوب برای کاربرانش فراهم کرده بود توانستند درآمد خوبی کسب کنند. تنها با دانستن راه و روش‌های درست و کاربردی و استفاده از ایده‌های پردرآمد، شما نیز می‌توانید جزو یوتیوبرهای معروف و ثروتمند شوید. اکنون سوال بسیاری از کاربران این است که نحوه کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتهای مطلب همراه گجت نیوز باشید.

آموزش کسب درآمد از یوتیوب

برای کسب درآمد از طریق پلتفرم یوتیوب ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید تا چالش‌هایی را که در راه رسیدن به درآمد با آن‌ها مواجه می‌شوید، به راحتی حل کنید. پلتفرم یوتیوب در ازای تعداد بازدید ویدیو، تبلیغاتی که در ابتدا و اواسط ویدیو پخش می‌شود و … به سازنده کانال (channel) هزینه‌ای پرداخت می‌کند. اما یوتیوب شرایط و قوانینی برای کسب درآمد به کاربران خود ارائه کرده است که تنها با رعایت آن‌ها کاربران می‌توانند هزینه دریافت کنند.

کمک مالی طرفداران

شرایط کسب درآمد از یوتیوب را می‌توانید در این بخش مشاهده و بررسی نمایید.

  1. چنل ساخته شده برای درآمدزایی در یک سال باید حداقل 1000 دنبال‌کننده و 4000 ساعت بازدید ویدیو داشته باشد.
  2. در صورتی که طی سه ماه متوالی ویدیوهای کوتاه یوتیوب شما 10 میلیون بازدید داشته، می‌توانید پنل کاربری خود را برای کسب درآمد فعال کنید.
  3. در صورتی که در کانال خود ویدیوهای آموزشی قرار دادید، پس از مدتی به درآمد غیرفعال خواهید رسید. ( درآمد غیرفعال به این معنا است که کاربر چند ویدیو آموزشی ساخته و اکنون ساخت آن‌ها تمام شده و منتشر کرده است؛ اما دنبال‌کنندگان و دیگر افراد کماکان این ویدیوها را باز خواهند کرد و تعداد بازدیدها بیشتر خواهد شد.)
  4. درآمد کاربران در پلتفرم یوتیوب دلاری خواهد بود اما می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌های داخلی، درآمد خود را به صورت ریالی برداشت کنند. بهتر است به یاد داشته باشید این پلتفرم‌ها، درصدی از درآمد یوتیوب شما را به عنوان کارمزد برمی‌دارند و درآمد را به صورت ریالی به حساب بانکی شما در ایران واریز می‌کنند.
  5. کسب درآمد از یوتیوب با استفاده از پی پال، ولت ارز دیجیتال و … ممکن نیست و تنها راه شما، زندگی خارج از کشور یا استفاده از پلتفرم‌ها است.
  6. پس از ساختن یوتیوب، به هیچ وجه سراغ حذف جیمیل خود نروید تا مشکلی برای درامد دلاری شما به وجود نیاید.

برای این که از چگونگی کسب درآمد از یوتیوب مطلع شوید، ما در این بخش برای شما تمام روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن‌ها در یوتیوب به درآمد برسید را توضیح داده‌ایم.

۱. ویدیو نقد و بررسی بسازید

یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید در یوتیوب به درآمدزایی برسید تولید ویدیو نقد و بررسی است. این ویدیوها به نقد و بررسی محصولات، فیلم‌ها، کتاب‌ها، بازی‌ها و سایر موارد می‌پردازند. ویدیوهای نقد و بررسی به دلیل جذابیت بالا برای مخاطبان و جلب توجه بیشتر، معمولا بازدیدهای بالایی دارند.

یوتیوبرها با ارائه نظرات صادقانه خود گاهی باعث ایجاد جنجال می‌شوند؛ همین نقدهای جنجالی کاربران را ترغیب می‌کند تا ویدیوها را برای دیگران ارسال کند و بازدیدها افزایش یابد. همچنین، انتخاب محصولات جدید و پرطرفدار و ارتباط مستقیم با مخاطبان برای ارائه نظرات و پیشنهادات خود می‌تواند به بهبود کیفیت و محتوای ویدیوها کمک کند.

بررسی دوربین گوشی ناتینگ فون 2a

امروزه اکثر افراد قبل از خرید محصولات، دیدن فیلم و سریال، خرید کتاب و … به دنبال اطلاعات جامع و کامل درباره آن می‌گردند تا یک خرید هوشمندانه و سودمند داشته باشند.

پس با نقد کردن درآمد یوتیوب شما چند برابر خواهد شد؛ همچنین شما را به یک یوتیوبر محبوب تبدیل می‌کند که با نظرات صادقانه خود باعث انتخاب‌های آگاهانه در افراد دیگر می‌شوید.

۲. با تولید ویدیوهای آموزشی دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید

تولید ویدیوهای آموزشی برای کسب درآمد از یوتیوب یک راهکار کاربردی و جذاب است که اکثر تولیدکنندگان محتوا از آن استفاده می‌کنند.

ویدیوهای آموزشی به خاطر ارائه محتواهای مفید و کاربردی برای کاربران یوتیوب در هر سن و شغلی جذاب خواهد بود؛ به همین خاطر بازدید ویدیوهای سازنده چنل افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد. برای مثال ویدیوهایی مانند آموزش سوزاندن سیم کارت ایرانسل می‌تواند به شما کمک کند.

ربات انسان نما معلم

 

یک نکته مثبت که در واقع نقطه قوت تولید ویدیوهای آموزشی است، ایجاد محتوای دائمی است. به عنوان مثال، اگر یک یوتیوبر چند محتوای آموزشی ماه‌ها قبل تولید کرده باشد، ممکن است در طولاتی مدت بازدید داشته باشد و به یک درآمد پایدار تبدیل شود.

علاوه بر این، تولید ویدیوهای آموزشی می‌توانند همانند یک پل برای ارتباط تولید‌کننده محتوا و مخاطب ویدیو عمل کند و به مرور باعث ایجاد اعتماد برای دنبال‌کنندگان شود. اگر ویدیو آموزشی شما برای کاربران مفید و آموزنده باشد باعث می‌شود تا آن‌ها مجددا به چنل شما مراجعه نمایند.

۳. استفاده از تبلیغات در ویدیوهای خود

در صورتی که سازنده کانال از تبلیغات یوتیوب در ویدیوهای خود استفاده کند، یوتیوب به یوتیوبر پول خواهد داد. در این صورت درآمد شما افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این، می‌توانید با جذب اسپانسر و استفاده از لوگو و نام تجاری شرکت اسپانسرها در ویدیوهای خود می‌توانید درآمدزایی میلیونی داشته باشید؛ به این خاطر که ویدیو شما تا همیشه در چنل باقی می‌ماند و اسپانسر یک تبلیغ همیشگی از طرف شما خواهد داشت.

کسب درآمد یوتیوب

هر چه تعداد بازدیدهای ویدیو شما افزایش داشته باشد به سود اسپانسر و خودتان خواهد بود.

۴. همکاری در فروش

یوتیوبرها نیز مانند بلاگرها و اینفلوئنسرها در اینستاگرام می‌توانند با تبلیغ و معرفی محصولات دیگران برای خود درآمد زیادی کسب کنند. با همکاری در فروش نه تنها می‌توانید از بخش تبلیغات درآمد داشته باشید بلکه می‌توانید سهمی هم از فروش محصولات داشته باشید. اگر می‌خواهید یک چنل یوتیوب انگلیسی راه‌اندازی کنید، می‌توانید از ده‌ها پلتفرم همکاری در فروش بهره ببرید اما برای یوتیوبرهای ایرانی کار کمی سخت‌تر است و معمولا باید به صورت مستقیم همکاری در فروش را اجرایی کنند.

با این حال راه حل ساده‌تر، استفاده از کدهای ریفرال است. فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند برای هر کاربر، یک کد یا لینک ریفرال تعریف کنند. کد ریفرال، شبیه به کد تخفیف است و با وارد کردن کد شما، بخشی از پرداختی کاربر به شما می‌رسد. لینک ریفرال نیز می‌تواند در دیسکریپشن جای بگیرد و کارکردی مانند کد ریفرال دارد.

۵. درآمدزایی از طریق Membership

یوتیوبرها می‌توانند از طریق چنل ممبرشیپ درآمدزایی داشته باشند. اگر تعداد سابسکرایب‌های شما بالا باشد و محتواهای باکیفیت تولید کرده باشید، دنبال‌کننده‌های شما می‌توانند با پرداخت حق عضویت وارد کامیونیتی شخصی شما شوند.

پول دراوردن از یوتیوب

با عضویت دنبال‌کنندگان در چنل ممبرشیپ آن‌ها شما را مورد حمایت قرار خواهند داد؛ البته شما نیز می‌توانید برای اعضای کامیونیتی چنل، محتواهای اختصاصی (ویدئو، پست، لایو و…) تولید کنید. با وجود این که این کار کمی برایتان زمان‌بر خواهد بود اما درآمد بالایی خواهد داشت. متاسفانه با توجه به چالش‌هایی که برای پرداخت دلاری وجود دارد، استفاده از این روش برای کاربرانی که در کامیونیتی یوتیوب فارسی فعالیت می‌کنند تقریبا غیرممکن است. با این حال یوتیوبرهای فارسی هم می‌توانند از وبسایت‌هایی که برای دونیشن هستند استفاده کرده و از یوتیوب کسب درآمد کنند.

۶. ساخت فروشگاه اینترنتی

با آموزش رایگان کسب درآمد از یوتیوب می‌توانید روش مورد اطمینان خود را پیدا کنید و از طریق آن به درآمدزایی برسید. به عنوان مثال اگر یک چنل با ویدیوهای آموزشی دارید می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی بسازید و محصولات خود را به وسیله این ویدیوها به فروش برسانید.

به عنوان مثال اگر در مورد آموزش فتوشاپ ویدیو تولید می‌کنید، می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی بسازید و پکیج‌های آموزشی مرتبط یا غیرمرتبط را به فروش برسانید. فروش این محصولات و پکیج‌ها به تعداد بازدید ویدیوهای شما بستگی‌ خواهد داشت؛ هر چه تعداد بازدیدهای شما بیشتر باشد افراد بیشتری به فروشگاه اینترنتی مراجعه و خرید خواهند کرد.

۷.نحوه درآمدزایی با super chat

بسیاری از یوتیوبرها به صورت آنلاین در یوتیوب استریم می‌کنند. به عبارتی، زمانی که بازی‌های آنلاین انجام می‌دهند به صورت پخش زنده بازی خود را نشان می‌دهند و با دنبال‌کنندگان خود حرف می‌زنند.

کسب درآمد یوتیوب

کاربران زمانی که بخواهند با تولیدکننده ویدیو در استریم صحبت کنند باید پیام‌های تصویری و متنی چت را بخرند؛ با پرداخت پول بیشتر، پیام‌های کاربران بالاتر رفته و به استریم زنده pin  می‌شود.

الگوریتم‌های سئو یوتیوب که به رشد درامد شما کمک می‌کند

یوتیوبرها به کمک الگوریتم‌های کاربردی سئو می‌توانند تا حد چشم‌گیری بازدیدهای خود را افزایش دهند؛ برخی از این الگوریتم‌ها به شرح زیر است:

  • عنوان ویدیو شامل کلمه کلیدی باشد.
  • عنوان ویدیو شامل تنها 5 کلمه باشد.
  • همچنین عنوان باید بر اساس عبارت‌هایی باشد که کاربران دفعات زیادی آن‌ها را جستجو کرده‌اند.
  • دیسکریپشن ویدیو در یوتیوب حداقل باید ۲۵۰ کلمه باشد.

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

برای کسب درآمد از یوتیوب باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • ابتدا برنامه تغییر آی پی خود را روشن نمایید.
  • سپس وارد برنامه یوتیوب شوید.
  • سپس روی آیکون پروفایل در بالا صفحه کلیک کنید.
  • در صفحه جدید روی گزینه YouTube Studio کلیک کنید.
  • روی منو در سمت چپ صفحه کلیک کنید؛ روی بخش Earn on YouTube ضربه بزنید.
  • شرایط و ضوابط کسب و کار در یوتیوب را بخوانید و روی گزینه موافقت ضربه بزنید.
  • در صورتی که می‌خواهید درآمد دلاری داشته باشید باید نمایش تبلیغات را روشن نمایید.
  • برای فعال کردن تبلیغات و درآمد دلاری وارد بخش تنظیمات شوید.
  • سپس گزینه your channel را انتخاب نمایید.
  • در صفحه باز شده روی Customize Channel ضربه بزنید.
  • وارد بخش تنظیمات شوید.
  • در صفحه بعد وارد منویUpload defaults  شوید و  گزینه Monetization را فعال کنید.
  • در آخر، گزینه/ گزینه‌های مربوط به تبلیغات ads را روشن نمایید.

فعال‌سازی کسب درآمد از یوتیوب در ایران

کسب درآمد برای یوتیوبرهای ایرانی به خاطر تحریم‌ها کمی چالش برانگیز است. نه تنها یوتیوبرها بلکه همه کاربران برای دیدن ویدیوهای یوتیوب باید از برنامه‌های تغییر آی پی استفاده نمایند. البته یوتیوبرها بهتر است که از آی پی ثابت استفاده کنند.

در صورتی که شرایط لازم برای کسب درآمد در یوتیوب را دارید، باید درخواست خود را برای YouTube Partner ارسال نمایید. در صورتی که درخواست شما مورد تایید بود می‌توانید کسب درآمد خود را در یوتیوب شروع کنید.

یوتیبورها باید ویدیوهای خود را طبق سیاست یوتیوب تولید و ارائه نمایند در غیر این صورت مورد قبول یوتیوب نخواهد بود و پولی به شما تعلق نخواهد گرفت.

به عنوان مثال اگر کاربران تبلیغات را رد کنند و یا به کمک برخی از نرم افزارها آن‌ها را برای خود حذف کنند، هیچ پولی برای تبلیغات به شما تعلق نخواهد گرفت. علاوه بر این، اگر ویدیو شما طولانی‌تر باشد تعداد تبلیغات بیشتری می‌توانید نمایش دهید.

وقتی این شرایط را داشتید، می‌توانید سراغ یکی از شرکت‌های واسط در ایران بروید و در مورد نقد کردن درآمد یوتیوب با آن‌ها صحبت کنید. پیشنهاد ما به شما این است که به هیچ وجه سراغ شرکت‌هایی که معتبر نیستند نروید. چندی پیش اکانت تعداد زیادی از یوتیوبرهای ایرانی به دلیل استفاده از خدمات یکی از شرکت‌ها، به صورت کامل بن شد و مجبور شدند دوباره چنل خود را از صفر راه‌اندازی کنند.

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب در گوشی

با آموزش کسب درآمد از یوتیوب با گوشی می‌توانید به راحتی درآمد داشته باشید. یوتیوبرهایی که با گوشی کار می‌کنند می‌توانند به کمک روش بازنشر ویدیو repost برای خود درآمدزایی کنند. یوتیوبرها باید به دنبال ویدیوها و پست‌های پربازدید بگردند و کمی آن‌ها را تغییر دهند و آن‌ها را منتشر کنند.

البته باید این نکته را بدانید که قانون کپی رایت را باید به شدت رعایت کنید و ویدیوها را با ایده‌ها و روش‌های خلاقانه تغییر دهید تا ربات‌های گوگل این ویدیوها را به عنوان کپی رایت تشخیص ندهند.

یوتیوب چقدر درامد دارد

به همین راحتی کاربران می‌توانند از طریق یوتیوب کسب درآمد کنند و در آن موفق شوند؛ یوتیوبرها تنها باید هنگام ساخت ویدیوهای خود به شرایط و سیاست‌های یوتیوب و گوگل توجه داشته باشند.

برای دریافت پول خود بهتر است از اقوام یا دوستانی که در خارج از کشور هستند کمک بگیرید و یک حساب باز کنید تا پول‌هایتان به آن حساب واریز شود.

در صورتی که در کشوری جز ایران سکونت دارید می‌توانید به راحتی برای خود حساب باز کنید یا اکانت Google AdSense بسازید و زمانی که پول شما به بیش از 100 دلار رسید آن را بداشت نمایید. همچنین کاربران می‌توانند از شرکت‌های واسطه برای دریافت وجه خود کمک بگیرند. این شرکت ها حدود 20 تا 40 درصد از درآمد افراد را به عنوان کارمزد و مالیات برمی‌دارند و مانده پول را به حساب فرد در ایران واریز می‌کنند.

سوالات متداول در مورد کسب درآمد دلاری از یوتیوب

هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چقدر درامد دارد؟

یوتیوبرها باید این نکته را بدانند که به ازای هر 1000 بازدید ویدیو 1 تا 3 دلار دریافت خواهند کرد. به همین خاطر تعداد دنبال‌کنندگان شما تاثیر مستقیمی روی افزایش درآمد شما نخواهد داشت؛ تنها در صورتی که تعداد بازدیدهای شما زیاد باشد درآمد بیشتر خواهد شد.

کسب درآمد از یوتیوب چه قوانینی دارد؟

در صورتی که قصد دارید اطلاعات جامع و کاملی درباره قوانین کسب درآمد از یوتیوب بدست آوردید؛ بهتر است که لیست زیر را با دقت بخوانید و آن‌ها را برای خود یادداشت نمایید:

  1. یوتیوبرها باید حداقل 18 سال سن یا قیم قانونی داشته باشند.
  2. تعداد سابسکرایبرها باید بیش از 1000 نفر باشد.
  3. ویدیوها و محتوای تولید شده باید طبق سیاست گوگل باشد.
  4. ویدیوهای شما در یک سال باید حداقل 4000 ساعت نمایش داده شده باشد.
  5. تنها زمانی که پول شما بیش از 100 دلار شود، می‌توانید آن را برداش نمایید.
  6. قانون حق کپی رایت را رعایت نمایید.
  7. محل زندگی شما جزو کشورهای قانونیYPP معرفی شده باشد (ایران جزو این کشورها نیست و یوتیوب هیچ تضمینی برای اکانت شما ندارد و در صورتی که متوجه شود شما در ایران هستید؛ می‌تواند درآمد شما را متوقف کند).
  8. برای ساخت فروشگاه اینترنتی متصل به چنل باید حداقل20000 سابسکرایبر یا همان دنبال‌کننده داشته باشید.
  9. همچنین برای استفاده از قابلیت shopping و پین محصولات تنها باید در کشور کره یا ایالات متحده باشید.( می‌توانید از برنامه‌های تغییر آی پی کمک بگیرید)

شما با استفاده از کدام روش از یوتیوب کسب درآمد می‌کنید؟ تجربه خود را برای ما بنویسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*