ثبت رکورد عملیات نجات هلیکوپتر رئیس جمهور ایران

عملیات نجات هلیکوپتر رئیس جمهور ایران رکورد زد

عملیات نجات پهپاد ترکیه برای پیدا کردن هلیکوپتر رئیس جمهور ایران رکوردی کم‌سابقه را به ثبت رساند. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر در این باره باشید.

روز 30 اردیبهشت یک فروند هلیکوپتر حامل آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشور و چند تن از مسئولان دیگر دولت در نزدیکی مرز ایران و آذربایجان سقوط کرد. این حادثه ناگوار که می‌تواند بین بزرگ ترین حوادث هلیکوپترها در جهان جا بگیرد، منجر به شهادت رئیس جمهور و بقیه سرنشینان شد. پیدا کردن هلیکوپتر سقوط کرده به دلیل موقعیت مکانی حادثه و شرایط آب و هوا چالشی بزرگ برای نیرو امدادی بود و حتی ترکیه پهپادی با نام «بیرقدار آکینجی» (Bayraktar Akıncı) را جهت کمک به عملیات امداد و نجات تیم ایرانی به محل تقریبی حادثه ارسال کرد. اخیراً به‌صورت رسمی اعلام شد که عملیات پهپاد ترکیه‌ای در تعداد بیننده رکوردی را ثبت کرده است.

ثبت رکورد عملیات نجات هلیکوپتر رئیس جمهور ایران

ثبت رکورد عملیات نجات هلیکوپتر رئیس جمهور ایران

توییت حساب رسمی فلایت رادار 24

در مجموع 2.8 میلیون نفر پرواز پهپاد ترکیه‌ای را که برای امداد و نجات به محل سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور فرستاده شود از طریق فلایت رادار 24 دنبال کرده‌اند. در شروع پرواز این پهپاد تعداد افرادی که از طریق این وب‌سایت آن را دنبال می‌کردند 208 هزار نفر بود، ولی روی هم رفته تعداد دنبال‌کنندگان به حدود 3 میلیون نفر رسید.

فلایت رادار 24 از طریق حساب رسمی خود در ایکس (توییتر سابق) تایید کرد پرواز پهپاد ترکیه‌ای که برای پیدا کردن هلیکوپتر رئیس جمهور به مرز ایران و آذربایجان فرستاده شده بود جزو رکوردداران بیشترین دنبال‌کننده بین پروازها در این وب‌سایت شد. البته همان‌طور که فلایت رادار 24 در پاسخ به سوال یکی از کاربران ایکس خاطرنشان کرده، پرواز این پهپاد از لحاظ بیشترین دنبال‌کننده جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است و رکورد بالاترین تعداد در اختیار پرواز آخر ملکه الیزابت دوم قرار دارد.

در صورتی که درباره ابعاد فنی این حادثه کنجکاو هستید، می‌توانید نگاهی به مشخصات فنی و جزئیات هلیکوپتر رئیس جمهور و سن هلیکوپتر رئیس جمهور داشته باشید.

در گجت نیوز بخوانید:
عجیب‌الخلقه جدید ایرباس: نصف هواپیما، نصف هلیکوپتر توانایی جالب هلیکوپتر روسی که هیچ هلیکوپتر تهاجمی دیگری نمی تواند انجام دهد + فیلم ترسناک‌ترین هلیکوپتر چینی‌ ها برای اولین بار در آسمان شکار شد + عکس