تغییر آیفون 16 پرو

آیفون 16 پرو با این 10 تغییر بزرگ معرفی خواهد شد

سری آیفون 16 احتمالا موردانتظارترین گوشی‌های سال 2024 به شمار می‌روند. آیا می‌دانید آیفون 16 پرو چه تغییر و پیشرفت‌هایی نسبت به نسل قبل خواهد داشت؟

با وجود این که حدودا شش ماه تا رونمایی رسمی سری آیفون 16 اپل باقی مانده، روزی نیست که اخبار و اطلاعات جدیدی از این سری پرچمداران در اینترنت منتشر نشود. اخبار مختلفی که تا به امروز منتشر شده، جزئیات متعددی از این پرچمداران، از مشخصات ظاهری گرفته تا طراحی ماژول دوربین و حتی صفحه نمایش آیفون‌های 2024 را لو داده‌اند و چیز زیادی را برای حدس زدن باقی نگذاشته‌اند.

اگر حدسیات غیرقابل باور و رادیکال را کنار بگذاریم، اکثر شایعات موجود پیرامون نسل بعدی آیفون‌ها روی برخی تغییرات و مشخصات یکسان در خانواده آیفون 16 توافق دارند. بر این اساس می‌توان این شایعات را معتبر دانست. در ادامه قصد داریم به برخی از شایعات موثق‌تر در خصوص آیفون 16 پرو بپردازیم و ده تغییر احتمالی پرچمدار سال 2024 آیفون را مرور کنیم.

ده تغییر که احتمالا در آیفون 16 پرو شاهدشان خواهیم بود

گوشی iPhone 16

پیش از معرفی تغییرات احتمالی iPhone 16 باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ‌یک از تغییرات مورد اشاره به تایید رسمی اپل نرسیده‌اند. بنابراین ممکن است طراحی و مشخصات آیفون‌های سال 2024 آیفون کاملا با چیزی که انتظار می‌رود متفاوت باشد. با این وجود همان طور که اشاره شد موارد زیر پرتکرارترین تغییراتی هستند که در اخبار و شایعات به آن‌ها اشاره شده است.

صفحه نمایش بزرگتر

به گزارش راس یانگ، تحلیلگر سرشناس حوزه گوشی‌های موبایل، دو گوشی آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس با صفحه نمایش‌های بزرگتری نسبت به قبل رونمایی خواهند شد. یانگ اندازه صفحه نمایش این دو گوشی را به ترتیب 6.3 و 6.9 اینچ توصیف کرد. در نتیجه این تغییرات همچنین نسبت طول به عرض صفحه نمایش این دو گوشی نیز دستخوش تغییر خواهد شد.

لازم به ذکر است که آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به ترتیب از صفحه نمایش‌هایی 6.1 اینچی و 6.7 اینچی بهره می‌برند.

کلید اختصاصی شاتر

تغییر مهم دیگری که آیفون 16 پرو (و احتمالا تمامی مدل‌های آیفون 16) با آن‌ها روبرو خواهند شد، افزوده شدن یک کلید اختصاصی شاتر است. این کلید ظاهرا به فشار حساس خواهد بود و همانند کلید شاتر دوربین‌های دیجیتال با لمس و پایین نگه داشتن روی سوژه فوکوس کرده و با فشردن کامل تصویر را ثبت می‌کند.

دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی

تغییر آیفون 16 پرو

دو گوشی آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس احتمالا از یک دوربین بهبودیافته 48 مگاپیکسلی فوق عریض بهره خواهند برد که در بزرگنمایی 0.5X تصاویر واضح‌تر و پرجزئیات‌تری را به ثبت می‌رساند. اخبار مربوط به دوربین اولتراواید توسط جف پو، تحلیلگر مطرح حوزه تکنولوژی منتشر شده است.

پشتیبانی از وای فای 7

به ادعای جف پو، مدل‌های Pro و Pro Max آیفون 16 همچنین از وای فای 7 هم پشتیبانی خواهند کرد. وای فای 7 به آیفون‌های پریمیوم سال 2024 اجازه خواهد داد که داده‌ها را به‌طور همزمان از طریق سه باند 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز ارسال کنند تا ضمن دستیابی به سرعت‌های بالاتر وای فای، تاخیر را هم کاهش داده و شاهد اتصال مطمئن‌تری در آن‌ها باشیم. انتظار می‌رود Wi-Fi 7 قادر به دستیابی به حداکثر سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه باشد که چهار برابر بیشتر از وای فای 6E است.

تراشه A18 Pro

دیگر تغییر قابل انتظار آیفون 16 پرو و پرو مکس تجهیز به تراشه A18 Pro است که احتمالا با معماری نسل دومی و سه نانومتری TSMC که با نام N3E شناخته می‌شود، ساخته خواهد شد.

طراحی حرارتی بهینه‌تر

طراحی iPhone 2024

بر اساس اخبار و اطلاعات منتشر شده، نسل بعدی آیفون پرو اپل از طراحی جدیدی در سیستم تهویه بهره خواهد برد که انتقال حرارت را ارتقا داده و باعث خنک شدن بهتر دستگاه خواهد شد. همچنین این احتمال هم وجود دارد که همانند نسل‌های اخیر اپل واچ، شاهد استفاده از قاب فلزی برای باتری آیفون 16 پرو و پرو مکس باشیم.

پشتیبانی از استاندارد 5G Advanced

مدل‌های حرفه‌ای آیفون 16 اپل به مودم‌های ایکس 75 کوالکام مجهز خواهند شد که اتصال سریع‌تر و بهینه‌تر 5G را برای گوشی به ارمغان خواهند آورد. جف پو ادعا کرده که این مودم‌ها از استاندارد جدید 5G Advanced پشتیبانی خواهند کرد که به عنوان «گام بعدی توسعه فناوری 5G» و «گام بلندی به سوی اتصال 6G» توصیف شده است.

میکروفون‌های بهینه برای هوش مصنوعی مولد

مینگ چی کو، تحلیلگر خوشنام حوزه محصولات اپل، تغییر بزرگ سری آیفون 16 را ارتقای میکروفون آن‌ها دانسته. او ادعا کرده که میکروفون‌های به کار رفته در این گوشی نسبت سیگنال به نویز بالاتری داشته و مقاومت بیشتری در برابر نفوذ رطوبت خواهند داشت. این میکروفون‌های جدید صدای کاربر را بهتر و واضح‌تر دریافت خواهند کرد و این مساله باعث ارتقای چشمگیر قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد سیری خواهد شد که در حال حاضر داغ‌ترین قابلیت احتمالی آی او اس 18 به شمار می‌رود.

بزرگنمایی نوری پنج برابری

تغییر آیفون 16 پرو

مینگ چی کو در ادامه پیش‌بینی‌های خود در خصوص خانواده گوشی‌های اپل در سال 2024 ادعا کرده که سیستم لنز تله فوتو چهارمنشوری آیفون 15 پرو مکس که بزرگنمایی نوری پنج برابری ارائه می‌کند در آیفون 16 پرو مکس هم حضور داشته و باعث ارتقای خیره‌کننده کیفیت عکسبرداری این گوشی خواهد شد.

هسته‌های بیشتر برای موتور عصبی

بر اساس اخبار موجود، برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 به‌طور اختصاصی روی مدل‌های مختلف آیفون 16 قابل دسترسی خواهند بود. دلیل این مساله احتمالا تقویت چشمگیر تراشه به کار رفته در این گوشی‌ها و تعبیه هسته‌های بیشتر برای موتور عصبی مورد استفاده در این چیپست خواهد بود.

گوشی iPhon 16 Pro

طبق روال هر سال انتظار می‌رود که خانواده iPhone 16 اپل هم امسال در ماه سپتامبر معرفی و رونمایی شوند.‌ بنابراین برای آگاهی از اخبار دقیق در خصوص این خانواده پرچمدار و مورد انتظار لازم است تا زمان معرفی آن‌ها صبر کنیم.

در گجت نیوز بخوانید:
از آیفون ۱۶ تا پیکسل ۹؛ مهم ترین گوشی های هوشمند که در سال ۲۰۲۴ منتظرشان هستیم آیفون ۱۶ پرو مکس با تکیه بر این قابلیت ها گلکسی اس ۲۴ اولترا را شکست خواهد داد اپل برای آیفون ۱۶ باید چه درس هایی از سری گلکسی اس ۲۴ بگیرد؟ آپدیت iOS 18 می‌تواند انقلابی را در آیفون‌های اپل به‌وجود آورد