عکاسی آیفون 16 پرو

عکاسی با آیفون 16 پرو آسان‌تر می‌شود؛ دکمه شاتر اختصاصی برای دوربین + تصاویر

تصاویر جدید آیفون 16 پرو – iPhone 16 Pro دکمه شاتر این گوشی را برای نخستین بار به تصویر می‌کشند. عکاسی با آیفون 16 پرو بسیار آسان‌تر از قبل خواهد شد.

به‌تازگی رندرهای جدیدی از آیفون 16 پرو منتشر شده‌اند که طراحی آن از زوایای مختلف را نمایش داده و جزئیات تکمیلی ظاهر آن را به تصویر می‌کشند. آن‌چه این رندرها را ارزشمند می‌کند، نمایش دکمه اختصاصی شاتر برای نخستین بار است. دکمه شاتر یکی از قابلیت‌های جدید نسل بعدی آیفون پرو خواهد بود که پای ثابت افشاگری‌ها و درز مشخصات نسل بعدی پرچمداران اپل بوده است!

در ادامه به بررسی بیشتر این تصاویر جدید iPhone 16 Pro خواهیم پرداخت.

کلید شاتر؛ رمز تحول عکاسی در آیفون 16 پرو

تا کنون اطلاعات مختلفی از مشخصات ظاهری و فنی آیفون 16 پرو منتشر شده است. این اطلاعات جزئیاتی چون رنگبندی، قابلیت‌های احتمالی هوش مصنوعی، مشخصات ارتباطی و ظرفیت رم این گوشی را افشا کرده‌اند. با این وجود، هیچ یک از آن ها مشابه اخبار جدید، طراحی ظاهری iPhone 16 Pro را با جزئیات به تصویر نکشیده است.

عکاسی آیفون 16 پرو

بر اساس اطلاعات جدیدی که توسط وبسایت شناخته شده 91mobiles منتشر شده، طراحی کلی آیفون 16 شباهت زیادی به آیفون 15 پرو خواهد داشت؛ اما چندین تفاوت، این دو پرچمدار را از یکدیگر تفکیک خواهند کرد. نخست آنکه آیفون 16 پرو احتمالا ابعادی 149.6 در 71.4 در 8.4 میلیمتری داشته و اندکی بزرگتر از نسل کنونی خواهد بود. از سوی دیگر، بر خلاف بسیاری منابع دیگر که به افزایش اندازه صفحه نمایش آیفون 16 پرو در مقایسه با نسل قبل اشاره داشتند، 91mobile از حضور همان صفحه نمایش 6.1 اینچی نسل قبل در این پرچمدار خبر داده است. این وبسایت البته افزایش فضای مفید در اختیار کاربر از طریق کاهش اندازه حاشیه‌های صفحه نمایش را نیز رد نکرده است!

از سوی دیگر، تغییر مهم بعدی در آیفون 16 پرو، اضافه شدن دکمه اختصاصی شاتر است که می‌تواند عکاسی با این گوشی را به سطح بالاتری ارتقا دهد. این رندرهای جدید برای نخستین بار کلید شاتر که در سمت راست گوشی و زیر کلید Power قرار گرفته را به نمایش کشیده‌اند. این کلید علی‌الظاهر قرار است نیاز به ضربه زدن به صفحه نمایش برای ثبت عکس یا ضبط ویدیو را از بین ببرد و از این طریق عکسبرداری و فیلمبرداری راحت‌تری را برای کاربران نسل بعدی آیفون به ارمغان بیاورد. با این وجود کاربری کامل این کلید هنوز به‌طور کامل افشا نشده است. پیش‌تر برخی اخبار پیرامون این کلید به عملکردی شبیه به شاتر دوریبن‌های دیجیتال برای آن اشاره کرده بودند. به این ترتیب فشار دادن آهسته این کلید باعث فوکوس کردن روی سوژه خواهد شد؛ درحالیکه فشار دادن کامل آن تصویر جدید را ثبت خواهد کرد.

سایر مشخصات iPhone 16 Pro؛ یک پرچمدار تمام عیار!

در قسمت پشتی آیفون 16 پرو احتمالا شاهد به‌کارگیری همان ماژول دوربین سه‌تایی خواهیم بود که در نسل‌های پیشین هم شاهد استفاده از آن‌ها بودیم. با این وجود برخی شایعات به طراحی مثلثی ماژول دوربین این گوشی به‌جای طراحی مربعی اشاره داشته‌اند که به نظر نمی‌رسد در نهایت به واقعیت تبدیل شود.

91mobile همچنین ادعا می‌کند که آیفون 16 پرو احتمالا از دوربین تله فوتو چهار منشوری که پیش‌تر در آیفون 15 پرو مکس عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته بهره خواهد برد. با این وجود هیچ یک از شایعات به این نکته اشاره‌ای نکرده‌اند که نسل بعدی پرچمداران اپل به لرزشگیر نوری مجهز خواهد بود یا خیر.‌ البته تعبیه لرزشگیر نوری در پرچمداران سال 2024 اپل کاملا محتمل به نظر می‌رسد؛ چراکه ثبت تصاویر تله فوتو نیازمند لرزشگیری دقیقی خواهد بود. علاوه بر این، از دیگر قابلیت‌های فنی آیفون 16 پرو که 91mobile به آن اشاره کرده هم می‌توان به دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و باتری 3355 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

اپل معمولا آیفون‌های جدید خود را در ماه سپتامبر معرفی می‌کند. بنابراین برای رونمایی از نسل بعدی آیفون‌های اپل احتمالا باید شش ماه دیگر منتظر بمانیم. در این رویداد البته انتظار می‌رود نسل چهارم آیفون SE و اپل واچ 10 نیز به‌طور رسمی رونمایی شوند.

در گجت نیوز بخوانید:
منتظر این ۵ تغییر بزرگ در گوشی های آیفون ۱۶ باشید آیفون ۱۶ پرو با دو ویژگی هیجان انگیز می‌آید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*