ربات انسان نما معلم

هوش مصنوعی و ربات انسان نما رسما جای معلم‌ها را گرفت + عکس

اولین ربات انسان نما معلم با کمک هوش مصنوعی در هند شروع به تدریس کرد. Iris نام این ربات چندزبانه است که به یادگیری تعاملی کمک می‌کند.

اولین ربات انسان نما معلم با شروع فعالیتش در هند توانست توجهات را در شبکه‌های اجتماعی به خود جلب کند. این ربات انسان نما که با نام آیریس شناخته می‎‌شود، توسط شرکتی به نام Makerlabs Edutech طراحی شده و در ایالت جنوبی کرالا در حال تدریس است. در ادامه این مطلب می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص این ربات معلم بخوانید.

اولین ربات انسان معلم در هند

ربات انسان نما معلم

آیریس بخش از پروژه مرکز فکری سیاست عمومی دولت هند بوده که از سال 2021 شروع شده و با هدف افزایش فعالیت‌های فوق برنامه در مدرسه در حال توسعه است. طبق بیانیه این شرکت، آیریس به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند اعتماد خانواده دانش آموزان را به نوآوری‌های جدید در آموزش جلب کند.

در کشورهای پرجمعیتی مانند هند که اغلب مدارس از کمبود معلم شاکی هستند، ربات انسان نما معلم می‌تواند ایده بسیار مناسبی باشد. آمارها نشان می‌دهند حدود 265 میلیون دانش آموز در مدارس هند در حال آموزش هستند و کمبود معلم از تمام ایالت‌های این کشور گزارش شده است.

شرکت سازنده قصد دارد تا در نسخه‌های بعدی آیریس، آن را بیشتر به یک دستیار صوتی پیشرفته برای تدریس تبدیل کند. در حال حاضر این ربات به لطف هوش مصنوعی و قابلیت‌های رباتیک خود عملکرد سریع و روانی دارد و اغلب دانش آموزان احساس راحتی می‌کنند. همچنین عنبیه آیریس قابلیت تحرک دارد و این می‌تواند تاثیر چشم‌گیری در تدریس و ارتباط با دانش آموزان داشته باشد.

ربات انسان نما معلم

آیریس می‌تواند نگاهی به آینده کلاس‌های درس با حضور کمتر معلم باشد. بنابراین معلم‌ها باید خود را برای شرایطی که یک دستیار رباتیک نیز خواهند داشت، آماده کنند. آیریس می‌تواند با بررسی وضعیت نمرات هر دانش آموز و شرایط یادگیری او بهترین روش را به معلم پیشنهاد کند و این می‌تواند پایانی بر کلاس‌های نامفهوم باشد. در واقع ربات های انسان نما معلم، مربیان را قادر می‌سازد تا بتوانند تدریسی جذاب‌تر و موثرتر از قبل داشته و این ربات نیز می‌تواند به اشکالات درسی دانش آموزان رسیدگی کند.

با توجه به این که فناوری ربات های انسان نما در حال پیشرفت است، می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده چه اتفاقات خوب و موثری در زمینه تدریس به دانش آموزان رخ خواهد داد.

در گجت نیوز بخوانید:
این ربات انسان نمای پیشرفته، آینده بشر را پیش‌بینی کرد + ویدیو یک ربات انسان نمای چینی برای اولین بار در جهان، مدیر عامل شرکت خود شد! به کارگیری ربات های انگلیسی زبان در مدارس ژاپن برای اهداف آموزشی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*