خاموش کردن سین دایرکت در اینستاگرام

آموزش خاموش کردن سین دایرکت در اینستاگرام

اگر نمی‌خواهید کاربران Instagram بدانند که پیام‌های خصوصی آن‌ها را خوانده‌اید، با آموزش خاموش کردن سین دایرکت اینستاگرام در گجت نیوز همراه شوید.

برای اینکه کاربران بتوانند کنترل بیشتری روی پیام‌های دایرکت خود داشته باشند، اینستاگرام اخیرا امکانات تازه‌ای را به این بخش اضافه کرده که می‌توانیم به قابلیت ویرایش پیام‌ های دایرکت و پین کردن چت‌های مهم اشاره کنیم. اما قابلیت تازه دیگری هم هست که شاید خیلی از کاربران اینستاگرام منتظرش بودند: خاموش کردن سین دایرکت!

هدف اینستاگرام از سین شدن پیام، این بود که طرف مقابل بفهمد پیام او را دیده‌اید؛ اما این قابلیت، باب میل همگان نبود. بعضی افراد تمایل ندارند دیگران بدانند که پیامشان خوانده شده است؛ به‌ویژه وقتی سرشان شلوغ است یا برای جواب دادن، نیاز به زمان بیشتر و فکر کردن دارند. همچنین طرف مقابل اگر ببیند پیامش سین شده و پاسخی دریافت نکرده، ممکن است دچار نگرانی یا ناراحتی شود.

به‌هر حال با آپدیت جدید، اینستاگرام این مشکل را حل کرده است.

برای خاموش کردن سین دایرکت اینستاگرام، این مراحل را طی کنید

  • ابتدا اپ Instagram  را باز کنید و با لمس آیکون پروفایل در گوشه پایین سمت راست، به صفحه پروفایل خود بروید.
  • سپس منوی سه‌خطی در گوشه بالای سمت راست را بزنید تا وارد بخش Settings and privacy شوید.
  • در این صفحه، کمی به پایین بروید تا منوی Messages and story replies را ببنید و وارد آن شوید.
  • در نهایت روی Show read receipts ضربه بزنید و Read receipts را خاموش کنید.

با انجام این کار، دیگران متوجه خوانده شدن پیام‌هایشان توسط شما نمی‌شوند و دایرکت‌های آن‌ها فقط به‌صورت ارسال شده نمایش داده خواهد شد.

اما نکته مهم اینجاست که از این پس، شما هم سین شدن دایرکت‌های خود توسط کاربران دیگر را نمی‌‌بینید. یعنی این تغییرات، به‌صورت دوطرفه اعمال می‌شود.

حالا اگر می‌خواهید سین دایرکت را فقط برای یک کاربر خاص خاموش کنید، به بخش دایرکت‌های خود بروید و با ورود به چت مربوطه، نام آن کاربر در بخش فوقانی صفحه را لمس کنید. سپس روی Privacy & security  ضربه بزنید و Read receipts را خاموش کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*