کارخانه تولید پهپاد ایرانی شاهد در روسیه

تولید انبوه پهپاد ترسناک ایرانی در روسیه رسماً آغاز شد

کارخانه تولید پهپاد ایرانی شاهد در روسیه مشغول به کار شده است. در این خط تولید چند هزار فروند پهپاد Shahed با سرعت تولید می‌شوند.

جدیدترین اخبار نظامی حکایت از این دارند که روسیه در ادامه همکاری خود با ایران در حوزه تجهیزات نظامی، تولید چند هزار فروند پهپاد شاهد به‌صورت سالانه را در دستور کار قرار داده است. خط تولید شاهد در روسیه حتی بخش عمده هدف سالانه خود را پیش برده است که نشان از جدیت روس‌ها برای تولید این پهپاد معروف ایرانی دارد.

کارخانه تولید پهپاد شاهد در تاتارستان روسیه

کارخانه تولید پهپاد ایرانی شاهد در روسیه

به گزارش وال استریت ژورنال، روس‌ها اواخر سال 2022 قرارداد تولید شاهد را با مبلغ 1.7 میلیارد دلار نهایی کرده‌اند و کارخانه‌ای در منطقه اقتصادی ویژه آلابوگا واقع در تاتارستان روسیه تولید سالانه 6 هزار دستگاه از شاهد را هدف قرار داده است. البته علاوه بر شاهد، پهپادهای نظارتی در این کارخانه تولید می‌شوند. ایران هم با شبکه‌های لجستیک و تکنولوژی نظامی خود به روس‌ها کمک می‌رساند و احتمالا در سال‌های آینده، پهپاد‌های جدیدترین مانند شاهد ۱۴۷ را صادر کند.

موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک (International Institute for Strategic Studies) در لندن گزارش کرده است که کارخانه تولید پهپاد ایرانی شاهد در روسیه حداکثر تا اوایل اردبیهشت ماه گذشته زودتر از موعد 4 هزار و 500 فروند از مجموع 6 هزار فروند تعیین‌شده به‌عنوان هدف سالانه را تولید کرده بود. این در حالی است که روسیه حالا خود کلاهک‌های پهپادها را می‌سازد و به تولید آن‌ها سرعت بخشیده است.

روس‌ها برای حفظ سرعت و کیفیت تولید پهپادها نیازمند نیرو کار ماهر بودند و مراحل اولیه تولید را با کمک دانشجویان دانشگاه‌های مجاور پشت سر گذاشتند، اما در نتیجه نبود نیرو کافی مجبور به استخدام کارگر از آفریقا شده‌اند. در واقع بنا به شنیده‌های اخیر، آن‌ها زنان دانشجو در اوگاندا را با دستمزدی سه برابرِ میانگین دستمزد اوگاندا و همچنین حمل و نقل هوایی و محل اقامت رایگان و اعطای مدرک رسمی به کار گرفته‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
این پهپاد ترسناک در دقیقه ۶۰۰۰ گلوله شلیک می‌کند پهپاد انتحاری و پیشرفته جدید آمریکا سرانجام معرفی شد ترسناک اما واقعی؛ پایگاه اتمی روسیه و چین در ماه ساخته می‌شود پهپاد زیر آب Manta Ray؛ کوسه غول پیکر در اقیانوس‌ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*