پهپاد انتحاری Rogue 1

پهپاد انتحاری و پیشرفته جدید آمریکا سرانجام معرفی شد

پهپاد انتحاری آمریکایی‌ها به‌نام “Rogue 1” رونمایی شد. این پرنده بدون سرنشین کوچک و فرود عمود، برای انجام حملات مرگبار طراحی شده است.

شرکت آمریکایی Teledyne FLIR Defense در نمایشگاه نیروهای ویژه که در حال برگزاری است، از جدیدترین دستاورد خود یعنی سیستم مهمات سرگردان “Rogue 1” رونمایی کرد.

این سیستم که با نام مستعار «پهپاد انتحاری» شناخته می‌شود، یک پرنده بدون سرنشین کوچک با قابلیت برخاست و فرود عمودی (sUAS) است که برای انجام حملات دقیق و مرگبار علیه اهداف متنوع طراحی شده است.

با پهپاد انتحاری Rogue 1 بیشتر آشنا شوید

پهپاد انتحاری Rogue 1

پهپاد Rogue 1 به دوربین‌های پیشرفته الکترو-اپتیکال و حرارتی +FLIR Boson 640 مجهز  است که امکان شناسایی در روز و شب را با دقتی بی‌نظیر فراهم می‌کند. سیستم فیوزینگ منحصر به فرد آن، امکان بازیابی و استفاده مجدد ایمن را فراهم می‌کند و بدین ترتیب، به صرفه‌جویی در هزینه و انعطاف‌پذیری مأموریت کمک خواهد کرد. محموله با قابلیت چرخش این پهپاد، هدف‌گیری دقیق را ممکن می‌سازد، در حالی که محموله‌های ماژولار، انعطاف‌پذیری لازم برای نیازهای مختلف مأموریت از جمله نفوذگر با شکل‌گیری انفجاری (EFP) و گزینه‌های غیرکشنده را ارائه می‌دهند.

با 30 دقیقه زمان پرواز، سرعتی فراتر از 70 مایل بر ساعت (112 کیلومتر بر ساعت) و بردی بیش از 6 مایل، (10 کیلومتر) Rogue 1 از سیستم‌های تسلیحاتی موجود پیشی می‌گیرد و آن را برای محیط‌های چالش‌برانگیز میدان نبرد امروزی مناسب می‌سازد. ادغام این سیستم در عملیات نظامی، تطبیق‌پذیری، قابلیت بقا و قدرت تهاجمی را افزایش می‌دهد و بدین ترتیب، نیازهای در حال تحول جنگ‌های مدرن را برآورده می‌کند.

پهپاد انتحاری Rogue 1

دکتر جی‌هوفن لی، معاون اجرایی و مدیر کل شرکت Teledyne FLIR Defense، بر اهمیت Rogue 1 در فراهم کردن برتری قاطع برای نیروها در خطوط مقدم تأکید کرد. انتخاب این سیستم توسط تفنگداران دریایی ایالات متحده برای برنامه آتش‌های دقیق ارگانیک-سبک (OPF-L)، تأثیر بالقوه آن را در عملیات آینده برجسته می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
پهپاد زیر آب Manta Ray؛ کوسه غول پیکر در اقیانوس‌ها گزارش‌های عجیب از تولید پهپاد شاهد ۱۳۶ در روسیه ایران در حمله به اسرائیل از کدام موشک و پهپادها استفاده کرد + ویدیو