پهپاد های نظامی

هوش مصنوعی و پهپاد، دست به دست هم دادند تا نسل انسان را منقرض کنند

دانشمندی اخیرا پهپادی با خاصیت هوش مصنوعی ساخته که هیچ کسی نمی‌تواند در برابر آن دفاع کند. در ادامه با این پهپاد هوش مصنوعی مرموز آشنا شوید.

دانشمندی اخیرا برای بازی یک پهپاد کوچک اما با قابلیت تشخیص چهره افراد و تعقیب ساخته است. او در ادامه این پهپاد را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز کرده تا ویژگی کنترل خودران نیز داشته باشد. همین دانشمند متوجه می‌شود که در این پهپاد ساختگی خود می‌توان با اندکی تغییر، محموله‌های انفجاری را نیز قرار داد. قابلیت هوش مصنوعی و حمل محموله‌های انفجاری باعث شده تا بسیاری در خصوص این پهپاد هوش مصنوعی ابراز نگرانی کنند. در ادامه این مطلب به بررسی جزئیات کامل آن خواهیم پرداخت.

ادغام هوش مصنوعی و پهپاد ها؛ آینده ابزارهای انقراض نسل بشر

پهپاد های نظامی

لوئیس ونوس کارآفرین و مهندسی است که پس از ادغام هوش مصنوعی با پهپاد کوچک خود متوجه شد که با اندکی تغییر می‌تواند محموله‌های انفجاری را نیز در این پهپاد قرار دهد. رابرت لوکوشکو مهندس دیگری است که در این پروژه با لوئیس ونوس همکاری کرده تا بتوانند قدرت تشخیص و ردیابی سریع افراد را نیز به این پهپاد اضافه کنند. پهپادها از جمله اختراعات جدیدی هستند که در صورت نبود کنترل قانونی، می‌توانند به یک وسیله خطرناک تبدیل شوند.

قدرت تشخیص چهره این پهپاد می‌تواند تا حدود برد 10 متری موثر باشد. با کنار هم قرار دادن این مشخصات می‌توان این پرنده کوچک را به عنوان یک پهپاد نظامی شناخت که می‌تواند برای حمله به یک فرد خاص یا مجموعه‌ای از اهداف مورد استفاده قرار بگیرد.

نکته جالب در مورد پهپاد این است که تمام مراحل طراحی و ساخت آن تنها چند ساعت طول کشیده و این نشان‌دهنده قدرت تکنولوژی در عصر حاضر است. در واقع با به راه افتادن خط تولید انبوه این پهپاد می‌توان تنها در عرض چند روز تعداد زیادی جنگ افزار پرنده ساخت که می‌توانند دنیا را به خاک و خون بکشند. این وضعیت در حالی است که تاکنون هیچ پدافند ضدپهپادی به‌طور رسمی معرفی یا راه‌اندازی نشده است.

پهپاد های نظامی

منتقدان در خصوص لوئیس ونوس معتقد هستند که مکتب فکری او بر این اساس طراحی شده که بدون توجه به عواقب پیشرفت هوش مصنوعی، تحقیقات را برای سرعت بخشیدن به رشد این فناوری گسترده‌تر کند. البته این نظر برخی افراد خاص است و طبق گفته‌های خودش، اختراع جدیدش می‌تواند زنگ خطری برای بشریت باشد.

آینده این ادغام هوشمند

این چنین فناوری‌هایی همان‌طور که بسیاری نیز هشدار می‌دهند، اگر کنترلی نباشد می‌توانند حتی منجر به حملات تروریستی شوند. در واقع با پیشرفت فناوری، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی نیز آسان‌تر شده و هم با کمک ربات‌ها مراحل ساخت پهپاد ها کوتاه‌تر می‌شوند.

پهپاد های نظامی

لوئیس ونوس معتقد است این آزمایش نشان داد که جامعه نیاز فوری به سیستم‌های ضدپهپادی در مکان‌های پرجمعیت غیرنظامی دارد.

استفاده از پهپادها به عنوان جنگ‌افزار، در مسیر آینده این تکنولوژی قرار دارد و کشورهایی مانند آمریکا در حال استفاده از این فناوری هستند. اخیرا نیز اوکراین در جنگ با روسیه از پهپادهای انفجاری استفاده کرده که باعث شد تا تلفات سنگینی به ارتش این کشور وارد شود. در سال 2017 نیز ارتش آمریکا حدود 30 پهپاد انفجاری را هم‌زمان کنترل کرده و با موفقیت تست‌های مختلف را گذراندند.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین پهپادهای نظامی دنیا در سال ۲۰۲۴ سلاح لیزری جدید انگلیسی‌ها، کابوسی برای پهپادها است خطرناک ترین و پیشرفته‌ترین پهپادهای نظامی جهان ترسناکترین کاربردهای نظامی هوش مصنوعی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*