پهپاد شاهد 136 در روسیه

گزارش‌های عجیب از تولید پهپاد شاهد ۱۳۶ در روسیه

گزارش‌های عجیبی از تولید پهپاد های انتحاری شاهد 136 در روسیه منتشر شده که نشان می‌دهند ارتش روسیه توان جنگی این پهپاد ها را افزایش داده است.

افشای اطلاعات اخیر در پیشرفت فرآیند تولید پهپاد های شاهد 136 در روسیه جزئیات جدیدی را در مورد اضافه شدن چندین قابلیت جدید روشن کرده است. این اطلاعات که از خود منابع روسیه منتشر شده‌اند، نشان دهنده تغییرات قابل توجهی در قابلیت‌های پهپاد های شاهد 136 هستند.

پس از لو رفتن ویدیوهایی از خط تولید پهپاد انتحاری شاهد 136 در روسیه حالا جزئیات عجیبی از فرآیند تولید منتشر شده که نشان می‌دهند که قابلیت‌های حمل مواد انفجاری بهبود یافته و برد عملیاتی آن نیز بیشتر است. اگر شما هم علاقه مند هستید تا از این گزارشات جدید اطلاعاتی را کسب کنید، در ادامه این مطلب از بخش اخبار نظامی گجت نیوز همراه باشید.

گزارش‌های جدید از تولید پهپاد شاهد 136 در روسیه

پهپاد شاهد 136 در اصل یک هواپیما بدون سرنشین انتحاری ساخت ایران است که به لطف طراحی منحصر به فرد خود می‌تواند مسافت‌های طولانی را حتی در عین حمل محموله نیز طی کند. این نوع پهپاد ها به ویژه در شرایطی که ارتش قصد دارد به زیرساخت‌ های حیاتی، تجهیزات نظامی یا گروه‌های نیروی دشمن در عین هزینه نسبتا کمتر آسیب برساند، استفاده می‌شوند.

پهپاد شاهد 136 در روسیه

پهپاد شاهد 136 در روسیه

پهپاد شاهد 136 قابلیت اجرای عملیاتی نیمه خودکار را دارد که توانایی پیمودن مسیرهای از پیش تعریف شده را داشته و در عین حال می‌تواند از انواع خاصی از پدافندهای ضد هوایی هم اجتناب کند. طبق گزارشات منتشر شده می‌توان گفت که روسیه تغییرات قابل توجهی را روی پهپاد های شاهد 136 اعمال می‌کند که باعث شده قدرت و توان نظامی آنها نسبت به نسخه ایرانی افزایش یابد.

ظرفیت حمل بار برای شاهد 136 در ابتدا 50 کیلوگرم اعلام شده بود اما در حال حاضر با تغییر برخی طراحی‌های ساختاری، حالا تقریبا دو برابر شده و به 90 کیلوگرم رسیده است. این افزایش ظرفیت بارگیری نه تنها قدرت تخریبی پهپاد را افزایش داده بلکه می‌تواند محموله‌های تخصصی تر را نیز با موفقیت به مقصد برساند. ارتش روسیه در آخرین نسخه‌های این پهپاد قابلیت‌های انفجاری مانند قطعات آتش زا را در این هواپیما بدون سرنشین تعبیه کرده تا نیازهای تاکتیکی مختلف را در میدان جنگ برآورده کند.

ارتقاهای بیشتر در پهپاد شاهد 136

علاوه بر بهبود حمل محموله، گزارشات فاش شده تغییراتی را در طراحی کلی پهپاد برای بهینه سازی توزیع وزن و بهبود خواص آیرودینامیکی آن نشان می‌دهند. در واقع با جابه جایی قطعات نسبتا سنگین مانند ابزارهای راداری و بخش مواد منفجره، امکان کنترل متمرکزتر جرم فراهم شده و این می‌تواند برای حفظ پایداری و انجام مانورهای مختلف در حین پرواز مهم باشد.

پهپاد شاهد 136 در روسیه

پیشرفت دیگر در برد عملیاتی پهپاد شاهد 136 است. در واقع مهندسان صنایع نظامی روسیه توانستند با تغییر پارامترهای ذخیره و مصرف سوخت حدود 140 کیلومتر به برد این جنگ افزار اضافه کنند.

روسیه توانسته با اصلاح و ارتقا پهپاد های شاهد 136 ایرانی قدرت نظامی خود را افزایش داده و ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای درگیری با اوکراین تکمیل کند. ارتش روسیه حالا می‌تواند با استفاده از این پهپاد ارتقا یافته بارهای سنگین تر به مسافت‌های دورتر فرستاده و می‌تواند با تجهیزات جدید خود فرآیند شناسایی را نیز دقیق تر انجام دهد.

نسخه جدیدتر این پهپاد، شاهد 147 است که در حال حاضر متخصصان ایرانی به دنبال اصلاح ایرادات احتمالی آن هستند و احتمالا در آینده نزدیک نیز شاهد استفاده آن در نبردها و دیگر ماموریت‌های مختلف خواهیم بود.

در گجت نیوز بخوانید:
آپدیت عجیب ارتش روسیه روی پهپاد شاهد، این پرنده را ترسناک‌تر کرده است پهپاد شاهد ۲۳۸، سلاح جدید ایرانی قابلیت‌های خود را به رخ می‌کشد سامانه پهپادی جدید روسیه در نمایشگاه جهانی دفاع ۲۰۲۴ عربستان رونمایی شد حضور پررنگ پهپادهای غیر نظامی DJI در جنگ روسیه و اوکراین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*