سامانه پهپادی جدید روسیه

سامانه پهپادی جدید روسیه در نمایشگاه جهانی دفاع 2024 عربستان رونمایی شد

سامانه پهپادی جدید روسیه در نمایشگاه جهانی دفاع 2024 عربستان رونمایی شد. سامانه هواپیمای بدون سرنشین اورلان 30 چه پیشرفت‌هایی داشته است؟

روسیه یکی از ابرقدرت‌های فعلی جهان است و تجهیزات نظامی پیشرفته‌ای در اختیار دارد. جنگنده‌های مدرن، تانک‌های زرهی فوق العاده، سامانه‌های موشکی مجهز و هواپیماهای بدون سرنشین از جمله امکاناتی است که ارتش این کشور به آن تجهیز شده است. روسیه به تازگی از یک سامانه پهپادی جدید با نام اورلان 30 رونمایی کرده که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

 رونمایی از سامانه پهپادی جدید روسیه

سامانه هواپیمای بدون سرنشین Orlan-30 که توسط مرکز فناوری ویژه Rosoboronexport توسعه یافته، در حال حاضر در نمایشگاه جهانی دفاع (WDS) 2024 در عربستان سعودی در معرض نمایش گذاشته شده است. این سامانه پهپادی پیشرفته به منظور شناسایی و نظارت هوایی طراحی شده و راه حل‌های بسیاری برای نیازهای دفاعی و امنیتی مدرن ارائه می‌دهد.

سامانه پهپادی جدید روسیه

سیستم اورلان 30 شامل یک مجموعه چندمنظوره است که شامل چهار کانتینر حاوی دو پهپاد، یک دستگاه پرتابی به همراه تجهیزات پرتاب، قطعات یدکی، لوازم جانبی و یک ایستگاه کنترل از راه دور زمینی (GRCS) می‌شود. این ایستگاه کنترل از راه دور زمینی دارای حداکثر دو ایستگاه کاری خودکار اپراتور، تجهیزات کانال رادیویی با دستگاه‌های تغذیه کننده آنتن و تجهیزات نگهداری و پرتاب پهپادها است.

علاوه بر این یک منبع تغذیه مستقل دارد که تضمین کننده عملکرد بی‌وقفه آن است. سامانه پهپادی اورلان 30 همچنین یک مجموعه ارتباطی به اشتراک گذاری اطلاعات بین اپراتورهای سیستم و سایر کاربران به منظور تسهیل ارتباط ارائه می‌کند. مازاد بر آن می‌تواند از طریق اینترنت و با استفاده از اتصالات محافظت شده کار کند و انعطاف پذیری عملیاتی سامانه را افزایش دهد.

پهپاد این سامانه به تنهایی می‌تواند با طول بال 3.9 متری حداکثر به مدت 8 ساعت پرواز کند و حداکثر پرواز آن از سطح دریا 4 کیلومتر ارزیابی شده است. سرعت این پهپاد 90 تا 150 کیلومتر در ساعت خواهد بود. وزن این هواپیمای بدون سرنشین 40 کیلوگرم بوده و توانایی حمل یک بار 6 کیلوگرمی دارد. مکانیستم راه اندازی اورلان 30 یک پرتابگر است و به یک چتر فرود برای بازیابی مجهز شده.

سامانه پهپادی جدید روسیه

قابلیت‌های عملیاتی Orlan-30 گسترده است و می‌تواند وظایفی نظیر نظارت بر اجسام زمینی از طریق شناسایی اپتیکی، رادیویی و مادون قرمز، ارزیابی نتایج عملیات، گشت زنی هوایی طولانی مدت روی مناطق تعیین شده، نظارت بر مکان‌ها و مسیرهای فرود به منظور شناسایی واحدهای غیرقانونی یا گروه‌های تروریستی و شناسایی توپوگرافی را انجام دهد. محدوده دمایی این پهپاد از منفی 30 درجه الی 40 درجه سانتی گراد است و همین امر اورلان 30 را قادر می‌سازد در شرایط جوی مختلف به وظایف خود عمل کند.

تجهیزات الکترونیک نوری سامانه اورلان 30 شامل یک دوربین ویدیویی از طیف مرئی با زاویه دید 2 تا 60 درجه و زوم اپتیکال، یک تصویرگر حرارتی و یک دوربین فیلم برداری چشمی است که هر دوی آنها قابلیت تصویربرداری با وضوح بالا را به منظور شناسایی دقیق ارائه می‌کنند. علاوه بر اینها این سامانه مجهز به یک مسافت یاب لیزری است که به تعیین هدف و یافتن برد با دقت بالا کمک می‌کند.

رونمایی از این سیستم پیشرفته پهپادی در نمایشگاه جهانی دفاع 2024 عربستان نشان دهنده تعهد روسیه بر لزوم پیشرفت فناوری‌های دفاعی است. سامانه پهپادی اورلان 30 همچنین بیانگر جهش قابل توجهی در قابلیت‌های هوایی بدون سرنشین است و برای نیروهای نظامی و امنیتی ابزاری کارآمد و قابل اعتماد تلقی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*