غول آفرودی BYD

غول آفرودی BYD با طراحی متفاوت از خودروهای معمول در راه است + عکس

به‌تازگی رندرهای رسمی غول آفرودی بی وای دی (BYD) با نام بائو لئوپارد سوپر 3 منتشر شده که نشان از طراحی خاص و نوآورانه آن دارد.

شرکت خودروسازی بی وای دی چین که در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان نیز شناخته می‌شود، مدتی پیش از سری محصولات «فنگ چنگ بائو» با نام‌های بائو سوپر ۳، بائو سوپر ۵، بائو سوپر ۸ و بائو سوپر ۹ رونمایی کرد. حال این شرکت، اطلاعات و تصاویر جدیدی از ارزان‌ترین خودرو این خانواده با نام بائو سوپر ۳ منتشر کرده که در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی آن می‌پردازیم.

رندرهای غول آفرودی و الکتریکی BYD؛ بائو لئوپارد سوپر ۳

غول آفرودی BYD

در واپسین روز ماه می 2024، برند خودروهای شاسی بلند آفرود فانگ چنگ بائو تحت مالکیت شرکت بی وای دی، رندر و تصاویر رسمی از خودروی شاسی بلند الکتریکی بائو 3 با رنگ‌های مختلف را منتشر کرد. طراحی کلی این خودرو با بهره‌گیری از لاستیک‌های بزرگ آفرودی، گلگیرهای عظیم و فاصله‌ی زیاد از سطح زمین، بسیار خشن است. بر خلاف مدل Bao 5 که یک شاسی بلند پلاگین هیبرید است، Bao 3 کاملا الکتریکی خواهد بود. شرکت BYD  طراحی شاسی Bao 3 را الهام گرفته از جنگ ستارگان می‌نامد.

BYD بائو لئوپارد سوپر 3

نمای جلوی این خودرو، شکل مربعی دارد و چراغ‌های جلو به دو قسمت تقسیم شده‌اند که شباهت زیادی به کانسپت سوپر 3 فانگ چنگ بائو در نمایشگاه خودروی پکن 2024 دارد. کانسپت سوپر 3 بر پایه پلتفرم آفرود الکتریکی DMO شرکت بی وای دی و مدل‌های بائو 5 و بائو 8 ساخته شده است. همچنین این خودرو به‌عنوان مدل ارزان قیمت این برند و سومین محصول آن، یک شاسی بلند سایز متوسط آفرود طراحی شده است. بر اساس تصاویر منتشر شده، این خودرو در سه رنگ قرمز، آبی و زرد عرضه خواهد شد. همچنین طبق شایعات، طول این خودرو بیش از 4600 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2750 میلی‌متر خواهد بود.

در قسمت جلوپنجره این شاسی بلند برقی، یک صفحه نمایش تعاملی برای نشان دادن وضعیت شارژ خودرو وجود دارد که محتوای آن قابل سفارشی‌سازی است. در عقب نیز دو سبک مختلف لاستیک زاپاس کامل و محفظه کوچک خارجی وجود دارد. از نمای کناری، سقف کمی شیب‌دار است و دستگیره‌های درب پنهان و باربند سقفی از آن حذف شده‌اند.

مشخصات داخلی و سیستم محرکه این غول آفرودی BYD هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است. بی وای دی تنها اعلام کرده که بائو 3 حداکثر 310 کیلووات قدرت خواهد داشت و به دو موتور الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز خواهد بود. انتظار می‌رود این خودرو تا پایان امسال با قیمت پایه 220 هزار یوان معادل 30 هزار و 400 دلار عرضه شود. در آوریل 2024، برند فنگ چنگ بائو توانست 2110 دستگاه خودرو بفروشد و مجموع فروش این برند را در سال 2024 به عدد 13,173 دستگاه برساند.

ویدیو مرتبط
از دست ندهید:
دو خودرو بی وای دی کین پلاس و سانگ پلاس توسط بهمن موتور به ایران وارد می‌شوند بی وای دی شارک ؛ رقیب جدید هایلوکس از چین بی وای دی در نمایشگاه اتومبیل پکن از کانسپت Ocean-M رونمایی کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*