ماشین اسپرت برقی لئوپارد سوپر 9

بی وای دی فنگ چنگ بائو سوپر 9 ؛ کپی چینی‌ها از فراری به میدان آمد

خودرو فنگ چنگ بائو سوپر 9 که با اسم لئوپارد سوپر 9 هم شناخته ِمی‌شود، یک ماشین هایپرکار چینی با بیش از هزار اسب بخار قدرت است که قصد دارد تا راه فراری را ادامه دهد و داستان صنعت خودرو سازی چین را متحول کند.

احتمالا هیچ ربطی بین این دو گزاره وجود نداشته باشد اما به نظر می‌رسد که عدد 9، خودروهای معمولی چینی را به یک هیولای برقی تبدیل می‌کنند. قبلا با خودرو سوپر اسپرت برقی بی وای دی U9 آشنا شده بودیم و اکنون هم نوبت یه الکتریکی دیگر از شرکت بی وای دی است که از قضا، پارتنر تجاری آن در ایران هم فعالیت می‌کند. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به صورت مفصل راجع به این موضوع صحبت می‌کنیم اما در ابتدا همراه ما باشید تا با مشخصات فنی و عجایب خودرو BYD Fang Cheng Bao Super 9 کمی حرف بزنیم.

فهرست عناوین:

معرفی خودرو بی وای دی فنگ چنگ بائو سوپر 9

این خودرو سوپر اسپرت، یک ماشین تمام برقی است که توسط طراح ارشد بی وای دی متولد شده و از نظر شکل و شمایل، واقعا یک فراری به حساب می‌آید. البته برند لئوپارد یا همان فنگ چنگ بائو یکی از همکاری‌های مشترک بی وای دی و گک به حساب می‌آید و هرچند که فعلا دست BYD از کشور ما کوتاه است اما خودروهای باکیفیت گک، تحت نام جی ای سی و با عاملیت راسا موتور وارد ایران می‌شوند. تا این لحظه، سه محصول این شرکت یعنی سدان اسپرت جی ای سی امپو به همراه کراس اوور کامپکت جی ای سی GS3 با اگزوز اسپرت و کراس اور سایز متوسط جی ای سی امکو راهی ایران شده‌اند.

خودرو برقی فنگ چنگ بائو سوپر 9

از طراحی متفاوت چراغ‌های ال ای دی و سپر جلویی که عبور کنیم، باید بگوییم که درب‌های این محصول به صورت خفاشی طراحی شده‌اند و رینگ‌های 20 اینچی هم طراحی 9 پره دارند تا نام سوپر 9 را بهتر در ذهن مشتری تداعی کنند. در نمای عقبی هم شاهد یک اسپویلر اکتیو هستیم که متناسب با سرعت، باز و بسته می‌شود. همچنین در سمت راست این خودرو، عدد 30 به چشم می‌آید که شاید در نگاه اول، شما را به اشتباه بیندازد و فکر کنید که تیراژ این محصول فقط به 30 عدد محدود خواهد شد. اما این عدد به مناسبت 30 سالگی برند بی وای دی است.

خودرو برقی فنگ چنگ بائو سوپر 9

کابین و اتاق خودرو برقی بی وای دی سوپر 9 هم از تریم قرمز رنگ بهره می‌برد و فقط برای دو نفر جا دارد. در این قسمت می‌توانید انواع و اقسام قطعات فیبر کربنی، تریم قرمز رنگ صندلی‌ها و کمربندهای 6 نقطه‌ای اسپرت را پیدا کنید. فرمان لئوپارد سوپر 9 یا همان فنگ چنگ بائو سوپر 9 هم شبیه یوک هواپیماست و معمولا در تمام خودروهای سوپر اسپرت دیده می‌شود. این فرمان از نوع برقی است و متناسب با نیاز راننده، می‌تواند درجه‌ی متفاوتی از چرخش را در اختیار او قرار دهد.

مشخصات فنی و قیمت بی وای دی لئوپارد سوپر 9

خودرو برقی فنگ چنگ بائو سوپر 9

فعلا از مشخصات فنی و قیمت نهایی لئوپارد سوپر 9 یا همان فنگ چنگ بائو سوپر 9 اطلاعاتی در دست نیست اما با توجه به سلیقه جدید چینی‌ها، حدس می‌زنیم که با یک ماشین سوپر اسپرت 1000 اسب بخاری طرف باشیم. برای اینکه از توان و قیمت فنگ چنگ بائو Super 9 بیشتر آگاه شویم، متاسفانه باید تا نمایشگاه خودرو چین که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، منتظر بمانیم.

گالری تصاویر BYD Fang Cheng Bao Super 9