همکاری مرسدس بنز با شرکت چینی برای رانندگی خودکار

مرسدس بنز برای ماشین جدید خود دست به دامن یک شرکت نوپای چینی می‌شود

مرسدس بنز برای توسعه خودرو جدید خود که اهمیت ویژه‌ای در آینده‌اش دارد از یک شرکت چینی کمک می‌گیرد؛ شرکتی که فقط چند سال از تاسیس آن می‌گذرد!

نفود چینی‌ها به صنعت خودرو، به‌خصوص حوزه خودروهای برقی و خودران انکارناپذیر است و حضور چندین خودروساز چینی در لیست برترین شرکت های تولیدکننده خودرو برقی در 2024 بر این موضوع صحه می‌گذارد. آخرین اخبار خودرو هم حاکی از این است که حالا مرسدس بنز، شرکت بزرگ آلمانی با یک استارتاپ چینی برای تامین تکنولوژی رانندگی خودکار خودرو جدید خود همکاری می‌کند.

همکاری مرسدس بنز با شرکت تازه‌تاسیس چینی

اواخر تابستان گذشته از کانسپت مرسدس بنز CLA برقی رونمایی شد. اشتوتگارتی‌ها با این کانسپت چشم‌انداز خود از یک خودرو لوکس تمام برقی با طراحی نوآورانه، دست کم نسبت به ساخته‌های قبلی خود را به نمایش گذاشتند. خوشبختانه این خودرو قرار است به‌عنوان یکی از نمایندگان نسل جدید محصولات مرسدس بنز در آوریل 2025 بالاخره به مرحله تولید انبوه برسد.

به گزارش یک منبع چینی، CLA تمام الکتریکی از یک سیستم رانندگی خودکار هوشمند بدون اتکا به نقشه بهره می‌برد که «مومنتا» (Momenta)، یک استارتاپ چینی توسعه داده است. این در واقع اولین باری به حساب می‌آید که این خودروساز اشتوتگارتی سیستم رانندگی خودکار خودرو خود را از طریق یک شرکت چینی تامین می‌کند.

مرسدس بنز CLA برقی

تکنولوژی خودران و سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته (ADAS) مرسدس بنز سی ال ای از چیپ Orin X انویدیا استفاده می‌کنند. به لطف همین سیستم، این خودرو به اولین محصول مرسدس بنز تبدیل می‌شود که سیستم خودران آن توانایی مدیریت پیچیدگی‌های رانندگی در محیط‌های شهری را دارد.

شرکت مومنتا در سال 2016 تاسیس شد و ظرف چند سال اخیر به سرعت در عرصه رانندگی خودکار رشد کرد. در گزارش مذکور هم آمده است که مرسدس بنز از مدتی قبل از توانایی‌های مومنتا اطلاع پیدا کرده بود و حتی در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد. گفتنی است که سایک (SAIC)، جنرال موتورز و جک ما، کارآفرین مشهور چینی هم در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

کابین مرسدس بنز CLA برقی

سه خودرو دیگر از مرسدس بنز در چین روی رانندگی خودکار و سیستم‌های کمک‌راننده هوشمند متمرکز شده‌اند. مرسدس بنز کلاس E نسخه L که در انتهای سال 2023 روانه بازار شد، به سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه مجهز است. این سیستم را تیم تحقیق و توسعه این شرکت در چین توسعه داده بود. همچنین مرسدس کلاس S و EQS از نرم‌افزار توسعه یافته توسط انویدیا بهره می‌برند و تست جاده‌ای آن‌ها از اواخر 2023 تاکنون جریان دارد.

بنز خود یکی از پیشگامان فناوری خودران به حساب می‌آید و در مقیاس جهانی به دستاوردهایی چشمگیر رسیده است. این خودروساز در سال 2021 مجوز رسمی سطوح 3 و 4 رانندگی خودکار را در آلمان کسب کرد و در سال 2023 هم مجوزهایی مشابه برای رانندگی خودکار سطج 3 در برخی از ایالت‌های آمریکا و همچنین پکن و شانگهای در چین به دست آورد.

در گجت نیوز بخوانید:
بی ام و سری ۱ نسل جدید معرفی شد؛ کپی واضح از هاچ بک کیا! نوبت به جیپ رسید؛ شاسی بلند واگنیر هم تماماً برقی شد پورشه ۹۱۱ فیس لیفت معرفی شد؛ اولین نسخه هیبرید از خودرو افسانه‌ای آلمانی آمریکایی‌ها با تکنولوژی باتری الماسی، دنیای خودروهای برقی را عوض می‌کنند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*