معرفی موشک بالستیک فلسطین توسط حوثی‌ها

حوثی‌های یمن از موشک بالستیک مرموز خود با نام فلسطین رونمایی کردند

مبارزان حوثی یمن از یک موشک بالستیک جدید به‌نام فلسطین که به‌صورت محلی تولید شده، برای جنگ با اسرائیلی‌ها رونمایی کرد.

در تازه‌ترین اخبار نظامی آمده است که حوثی‌های یمن از موشک بالستیک جدیدی با نام «فلسطین» رونمایی کردند. این موشک که گفته می‌شود به صورت محلی تولید شده، به تازگی برای حمله به بندر ایلات اسرائیل استفاده شده است. با این حال، ارتش اسرائیل اعلام کرد که موشک توسط سیستم دفاع موشکی پیکان رهگیری شده است. ما در مقاله‌ای نحوه رهگیری موشک‌های بالستیک توسط سامانه‌های پدافت هوایی اسرائیل را بررسی کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

مشخصات موشک بالستیک فلسطین حوثی‌ها

موشک فلسطین شباهت‌هایی به موشک‌های سوخت جامد ایرانی از جمله «خیبر شکن-1» و «فتح-1» دارد. این موشک‌ها دارای قابلیت‌های هایپرسونیک هستند که به آن‌ها امکان مانور در داخل و خارج از جو را با سرعت‌های بالا می‌دهد. اگرچه حوثی‌ها ادعای هایپرسونیک بودن این موشک را ندارند، اما شباهت‌های طراحی و برد مشابه، نشان‌دهنده احتمال تولید محلی نسخه‌ای از موشک فتح-1 است.

معرفی موشک بالستیک فلسطین توسط حوثی‌ها

با توجه به گزارش‌های رسانه‌های دولتی روسیه در ماه مارس، حوثی‌ها ممکن است در حال تولید سلاح‌های هایپرسونیک باشند که می‌توانند به سرعت‌های تا 8 ماخ برسند. اگرچه کاخ سفید این ادعاها را رد کرده است، اما رونمایی از موشک فلسطین می‌تواند نشان‌دهنده پیشرفت‌های جدیدی در قابلیت‌های تسلیحاتی حوثی‌ها باشد. اگر نمی‌دانید تفاوت موشک بالستیک، کروز و هایپرسونیک در چیست، مقاله‌ای که در گجت نیوز منتشر شده را مطالعه کنید.

از این خبر چه نتیجه‌ای می‌توان گرفت؟ پرده‌برداری از یک موشک بالستیک توسط حوثی‌های یمن نشان‌دهنده افزایش توانمندی‌های نظامی این گروه است. با اینکه هنوز مشخص نیست که این موشک دارای قابلیت‌های هایپرسونیک است یا خیر، اما شباهت‌های آن با موشک‌های پیشرفته ایرانی نشان از پیچیدگی و پیشرفت فناوری تسلیحاتی حوثی‌ها دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
پنج برابر سریعتر از سرعت صوت: موشک های هایپرسونیک چگونه معادلات جنگ را تغییر می‌دهند؟ لاکهید مارتین ماکو (MAKO)، موشک مافوق صوت چند مأموریتی جدید آمریکا معرفی شد آمریکا با ماهواره های جدید خود به جنگ موشک های بالستیک می‌رود