آمریکا انسانی به ماه نبرده

یک دلیل جدید دیگر برای اینکه آمریکا هرگز انسانی به ماه نبرده است

همیشه در مورد فرود انسان روی کره ماه شک و شبهه وجود داشت. حالا برخی افراد با ذکر یک دلیل جدید، مدعی هستند که آمریکا هرگز انسانی به ماه نبرده است.

با وجود تلاش‌های بسیار سازمان فضایی ناسا برای فرود آمدن انسان روی کره ماه و حتی ایجاد امکان زندگی در آن، همچنان برخی از مردم بر این باور هستند که سفر به کره ماه و نظریه‌های ناسا، جعلی به‌نظر می‌رسند.

باز آلدرین پس از نیل آرمسترانگ، دومین انسانی شناخته می‌شود که توانسته روی کره ماه قدم بگذارد. از فرود اولین انسان روی کره ماه بیش از پنج دهه می‌گذرد. با گذشت تمام این سال‌ها، نظریه‌پردازان بسیاری اعتقاد دارند تصاویر کره ماه که توسط ناسا منتشر شده، جعلی بوده و با آنچه علم در گذشته اثبات کرده، متناقض است.

این نظریه‌ها زمانی مورد شک و تردید قرار می‌گیرند که برخی از همین نظریه‌پردازان دارای مدارکی هستند که اثبات می‌کند فرودهای بعدی آپولو روی قمر زمین نیز جعلی و ساختگی بوده‌اند.

چرا می‌گویند آمریکا هرگز انسانی به ماه نبرده است؟

یکی از مورد بحث‌ترین دلایلی که این افراد از آن صحبت می‌کنند، این است که چگونه می‌شود ماشین نقلیه ماه‌نورد (LRV) که اصطلاحا به ارابه ماه نیز معروف است، بتواند با این ابعاد داخل فرودگر آپولو قرار بگیرد؟

این نظریات که بیشتر با عنوان نظریه های توطئه شناخته می‌شوند، اخیرا توسط رسانه‌های مختلف منتشر شده و سروصداهای بسیاری به پا کرده است.

یک دلیل جدید دیگر برای اینکه هرگز انسانی به ماه نبرده است

با انتشار دوباره این نظریات و قرارگیری مردم در حجم نامحدودی از اطلاعات، مهم‌ترین سوالی که می‌توان پرسید این است که چگونه می‌توان فهمید ناسا توانسته ماه‌نوردانی را به کره ماه بفرستد و حتی نوید زندگی در کره ماه را بدهد؟

ابتدا باید این‌گونه پاسخ داد که تصاویر بسیاری از شروع نقطه حرکت ارابه‌ها بر کره ماه و حتی از فضانوردان یا ماه‌نوردان در دسترس است. موفق‌ترین و محتمل‌ترین نظریه ناسا، فرود انسان بر کره ماه و زندگی در آن است.

حال آن‌که ناسا به‌وسیله 400 هزار نفر نیروی انسانی زبده، ماهر و متخصص، سال‌هاست که روی پروژه فرود بر ماه و زندگی در آن کار می‌کند و دور از انتظار است که بخواهد این توطئه که می‌توان از آن به‌عنوان بزرگترین توطئه تاریخ یاد کرد را خودش ساخته و منتشر کرده باشد.

این‌که ناسا چگونه توانسته یک ماه نورد را در فرودگر قرار دهد و از آن اطلاعاتی نشر ندهد نیز خود جای بحث دارد و می‌تواند فرضیات این افراد را مورد شک و شبهه قرار دهد. در پاسخ به سوال بالا باید گفت با وجود تمام محدودیت‌هایی که در خصوص میزان وزن بار حمل شده و فضای اشغال شده در فرودگر به هنگام پرتاب فضاپیما از کره زمین وجود دارد، ناسا توانسته در زمینه جاسازی و قرارگیری تجهیزات، به‌خوبی عمل کند.

ناسا پس از طرح این توطئه‌ها، واکنش نشان داد و رسما اعلام کرد:

ارابه ماه‌نورد فرستاده شده به کره ماه از قطعات جوش داده شده‌ای به‌نام لوله‌های آلیاژ آلومینیوم شماره ۲۲۱۹ و یک شاسی ۳ تکه‌ای تشکیل شده بود که در میان ارابه به لولاها متصل شده بودند تا بتواند آن را جمع کرده و در محفظه مخصوص آویزان کند.

همچنین سازمان آمریکایی ناسا در بیان توضیحات خود، اضافه کرد که ارابه ماه نورد متشکل از دو صندلی تاشو از جنس آلومینیوم لوله‌ای با روکش نایلونی بوده و کفه صندلی نیز از جنس پانل‌های آلومینیومی بوده است.

انتشار این بیانیه‌ها هرگونه شک و تردید در مورد جعلی بودن ارابه ماه نورد و فرود انسان روی کره ماه را بی‌اساس می‌کنند. با وجود بیانیه‌های منتشر شده، همچنان معدود افرادی هستند که شواهدی بر خلاف آن دارند. تائید فرضیات موجود، مستلزم اثبات بر اساس رویکرد علمی است؛ هر چند که همیشه تجربه فرود باز آلدرین و نیل آرمسترانگ به‌عنوان نمونه‌های موفق از سفر به کره ماه، اتفاقی تاریخی در فضانوردی محسوب می‌شوند.

در گجت نیوز بخوانید:
چیزی که همه در مورد فرود روی ماه اشتباه می کنند ژاپنی‌ ها در فضا هم دست از برج سازی برنمی‌دارند چرا کفش‌های نیل آرمسترانگ با اولین ردپای انسان روی ماه مطابقت ندارند؟ چرا از آخرین سفر انسان به ماه بیش از ۴۵ سال گذشته است؟