جذاب ترین تئوری های توطئه

20 مورد از جذاب ترین تئوری های توطئه در جهان؛ از تولد اوباما تا حلقه‌های شیطانی

امروز می‌خواهیم به‌بررسی ۲۰ مورد از جذاب ترین تئوری های توطئه بپردازیم. آیا باراک اوباما در کنیا متولد شده بود؟ آیا حلقه‌های شیطانی و یا یهودیان کنترل فوق‌العاده زیادی روی بشر دارند؟

توطئه در جهان به‌وفور یافت مي‌شود. هرچند که در عصر اینترنت و تغییرات سریع مسئله‌ای به‌نام تئوری توطئه نیز برجسته شده است. امروزه افراد زیادی وجود دارند که یک موضوع را بدون‌ داشتن مدرک یا سندیت علمی رد می‌کنند و توضیح دلخواه خود را به‌جای توضیح رسمی ارائه می‌دهند. اگر هم به‌آنها اعتراض کنید، نگاهی عاقل اندر سفیه خواهند انداخت که یعنی شما چیزی نمی‌دانید.

بررسی جذاب ترین تئوری های توطئه مطرح شده در تاریخ جهان

جامعه‌شناسان بر این باورند که جذاب ترین تئوری های توطئه به‌خاطر ترکیبی از عوامل ایجاد می‌شوند. اول از همه اینکه فرد می‌خواهد احساس امنیت داشته باشد و به‌خود بگوید که بر تغییرات بیرونی کاملا تسلط دارد. مورد دوم اینکه فرد می‌خواهد نسبت به جامعه پیرامون خود نوعی برتری فکری را نشان دهد. این افراد عموما از مشکل اعتماد‌به‌نفس رنج می‌برند و گوش خود را نیز روی دلایل علمی مربوط به موضوع خواهند بست.

جذاب ترین تئوری های توطئه

هرچقدر هم تئوری توطئه هیجان‌انگیزتر باشد، احتمال همه‌گیر‌شدن و موفقیت آن بیشتر است. در ادامه نگاهی به ۲۰ مورد از جذاب ترین تئوری های توطئه که در بخش زیادی از جهان پخش شده‌اند، می‌اندازیم.

حملات ۱۱ سپتامبر

روایت رسمی در رابطه با حملات ۱۱ سپتامبر این است که گروهی از تروریست‌های عربستان سعودی با همکاری بن‌لادن اقدام به ربایش ۴ هواپیما کردند. دو هواپیما به برج‌های تجارت جهانی برخورد کردند، یکی از آنها به پنتاگون خورد و دیگری نیز در ایالت پنسیلوانیا سقوط کرد. یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه در رابطه حملات ۱۱ سپتامبر این بود که بوش (رئیس جمهور وقت آمریکا)، دیک چنی (معاون بوش) و برخی از مشاوران بلندپایه کاخ سفید از حمله آگاه بودند.

جذاب ترین تئوری های توطئه

برخی نیز می‌گفتند که این حملات توسط اسرائیل انجام شده و هدف از آن آتش‌افروزی در خاورمیانه است. استدلال آنها نیز این بود که چطور یک گروه تروریستی می‌تواند تمامی سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا را دور بزند. آنها همچنین به‌نحوه فروریختن برج‌ها نیز اشاره می‌کردند. این گروه می‌گفتند که آتش ناشی از سوخت هواپیما نمی‌تواند میله‌های فولادی را ذوب کند؛ بنابراین برج‌ها توسط بمب‌هایی که درونش قرار داشتند، نابود شده‌اند.

هرچند در سال ۲۰۰۶ مستندی پخش شد که یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه جهان را با دلایل مختلف رد می‌کرد.

داستان‌های مختلف کرونا

در قرن بیست‌و‌یکم زندگی می‌کنیم و افراد بسیار زیادی از داروهای مختلف برای درمان خود استفاده می‌کنند. اما وقتی صحبت از کرونا می‌شود، ناگهان همه‌چیز تغییر می‌کند. از زمان آغاز همه‌گیری کرونا جذاب ترین تئوری های توطئه یکی پس از دیگری منتشر شدند. برخی بر این باور بودند که ویروس کرونا توسط دکل‌های 5G منتشر می‌شود. همین نیز باعث شد که مردم انگلستان به این دکل‌ها حمله کنند.

جذاب ترین تئوری های توطئه

برخی دیگر بر این باور بودند که دولت‌ها می‌خواهند با استفاده از واکسن کرونا چیپ‌های خاصی را درون بدن افراد کرده و همه را کنترل کنند. همچنین برخی دیگر فکر می‌کردند که واکسن کرونا می‌تواند باعث تغییر در DNA انسان و مشکلات بسیار شود. آیا برای هیچکدام از این ادعاها مدرک و سندی علمی ارائه شد؟ آیا هیچ پژوهشی توانست چنین مواردی را اثبات کند؟ خیر. تنها اتفاقی که رخ داد این بود که عده‌ای خودشیفته و دانشمند‌پندار این تئوری توطئه را دهان به‌دهان منتقل کردند تا افراد بیشتری جان خود را از دست دهند.

جذاب ترین تئوری های توطئه – حادثه رازول

در سال ۱۹۴۷ در شهر رازول ایالت نیو مکزیکو حادثه‌ای مهم رخ داد که سبب شد یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه جهان شکل بگیرد. چیزی از آسمان سقوع کرده بوده و گزارش‌های اولیه نیز همگی به بشقاب پرنده اشاره داشتند. فردای حادثه نیز روزنامه‌های سرتاسر آمریکا خبر پیدا شدن یک بشقاب‌پرنده را منتشر کردند.

حادثه رازول

هرچند اندکی بعد گزارش رسمی تغییر کرد و ادعا شد که شیء سقوط‌کرده صرفا یک بالن هواشناسی بوده است. البته شواهد نشان می‌دهند که پرنده سقوط‌کرده نه از فضا آمده بود و نه بالن هواشناسی بود، بلکه به پروژه فوق سری ارتش آمریکا یعنی Mogul تعلق داشت. جالب اینجاست که تا چندین سال کسی فکر نمي‌کرد جزئیات بیشتری به یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه جهان اضافه شود. اما سی‌سال پس از این اتفاق کتابی منتشر شد که حتی از اجساد موجودات فضایی صحبت می‌کرد.

این کتاب موجودات فضایی را پنهان نکرد، بلکه روی یکی از سری‌ترین برنامه‌های جاسوسی دوران جنگ سرد سرپوش گذاشت.

قتل پرنسس دایانا

دایانا شاهدخت ولز فوق‌العاده محبوب بود. او کارهای خیر زیادی انجام می‌داد و مردم کشورهای مختلف دوست داشتند که لحظه‌ای در کنارش باشند. هرچند که دایانا مشکلات زیادی با خاندان سلطنتی انگلستان و مخصوصا پرنس چارلز داشت و این موضوع رسانه‌ای شده بود. از طرفی در باور عمومی اینگونه جا افتاده است که اشراف معمولا به‌خاطر سن بالا و یا توطئه‌های سیاسی جان خود را از دست می‌دهند.

بنابراین چندان عجیب نبود که پس از مرگ دایانا در ۳۱ آگوست ۱۹۹۷ یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه جهان شکل گرفت. روایت رسمی این بود که شاهدخت ولز در یک تصادف رانندگی در یکی از تونل‌های پاریس کشته شده است؛ اما افراد زیادی این موضوع را باور نکردند. یکی از این افراد محمد الفاید، میلیاردر مصری بود. پسر وی دودی الفاید به‌همراه پرنسس دایانا درون ماشین حضور داشت و جان خود را از دست داد.

جذاب ترین تئوری های توطئه

او ادعا کرد که خانواده سلطنتی بریتانیا از سازمان اطلاعات این کشور درخواست کرده است که چنین قتلی را صورت دهند. همین ادعا باعث شد که یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه جهان شکل گیرد. مقامات بریتانیا ادعاهای الفاید را بررسی کرده و در نهایت آنها را بی‌اساس خوانند. به‌گفته آنها مست بودن راننده شخصی و پیگری بیش‌از‌حد خبرنگاران مزاحم سبب این حادثه دلخراش شده بودند.

هرچند توضیحات رسمی سبب نشدند یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه جهان از بین برود. به‌عنوان مثال پرینس هری باور دارد که تا سال‌های زیادی پس از مرگش نیز زنده بوده است و شاید روزی همدیگر را ببینند.

تبلیغات ناخودآگاه

تاکنون برای شما پیش آمده که در حال تماشای یک فیلم باشید و ناگهان احساس کنید که باید گوشی خود را عوض کنید؟ یا اینکه روی مبل نشسته و در حال تماشای تلویزیون هستیم و به‌این فکر می‌کنید که ماشین شما دیگر خیلی قدیمی‌شده است؟ در این صورت شما قربانی تبلیغات ناخودآگاه شده‌اید. یا حداقل این چیزی است که یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه مطرح می‌کند.

طرفداران این تئوری بر این باور هستند که پیام‌های پنهان زیادی درون تبلیغات هستند که می‌توانند به انسان آسیب بزنند. همچنین ادعا شد که مقالات مختلفی تبلیغات ناخودآگاه را به‌اثبات رسانده‌اند. هرچند که بررسی‌های بیشتر این موضوع را بی‌اعتبار کردند. این تئوری توطئه آنقدر در دهه ۱۹۸۰ جذاب بود که حتی یک گروه موسیقی به‌خاطر تاثیر پنهان خود روی خودکشی یک نوجوان تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

جذاب ترین تئوری های توطئه

البته وجود پیام‌های پنهان در تبلیغات مختلف را نمی‌توان انکار کرد و این موضوع ثابت‌ شده است. اما اینکه شما پیام یک تبلیغ را (حتی به‌صورت ناخودآگاه) درک کنید، به‌ خودی‌خود ارزش چندانی ندارد. به‌بیانی دیگر تبلیغات ناخودآگاه مزیت خاصی نسبت به تبلیغات آشکار ندارند. آیا دیدن لحظه‌ای از یک تبلیغ می‌تواند لزوما بهتر از ۲۰ ثانیه تماشای آن باشد؟

همچنین اینکه چیزی را برای یک ثانیه به‌فردی نشان دهید، کار سختی نیست. به‌عنوان مثال می‌توانید چند فریم پایانی فیلم روانی هیچکاک را مجدد مشاهده کنید. اما آیا این پیام پنهان می‌تواند شما را مجبور به خرید کالایی یا انجام کار خاصی کند؟

جذاب ترین تئوری های توطئه – فرود روی ماه

مگر می‌شود از جذاب ترین تئوری های توطئه صحبت کرد و به فرود روی ماه اشاره‌ای نکرد؟ رقابت فضایی شدید بین آمریکا و شوروی باعث شد که فضانوردان آمریکایی در سال ۱۹۶۹ روی ماه فرود بیایند. این اتفاق چندین بار دیگر نیز توسط گروه‌های مختلف تجربه شد. هرچند در دهه ۱۹۷۰ کم‌کم این باور مطرح شد که آمریکایی‌ها هرگز روی ماه قدم نگذاشته‌اند و تمامی تصاویر در یک استودیو فیلم‌سازی ضبط شده‌اند.

فرود روی ماه

در سال ۱۹۷۶ کتابی در این رابطه منتشر شد و در سال ۱۹۷۸ نیز یک فیلم‌ سینمایی رفتن به‌ماه را زیر سوال برد. دلایل زیادی برای رد شدن سفر به ماه مطرح شده و ناسا نیز به‌همگی پاسخ داده است. ناسا همچنین نمونه‌هایی از سنگ‌های موجود در ماه را به‌زمین آورد و در اختیار دانشمندان مختلف سرتاسر جهان قرار داد. این دانشمندان نیز همگی تایید کردند که سنگ‌ها به‌زمین تعلق ندارند. چرا باید دانشمندان کشورهای مختلف در یک حقه آمریکایی شرکت می‌کردند؟

اما اگر برای شما این سوال پیش آمده که چرا از قرن بیستم به‌این سمت بشر دیگر سراغ ماه نرفته و یا چرا فرود روی ماه دشوار است، می‌توانید به‌ مقالات علمی گجت‌نیوز مراجعه کنید.

قتل جان اف کندی

قطعا یکی از جذاب ترین اتفاقاتی که می‌تواند برای یک طرفدار تئوری توطئه رخ دهد، کشته‌شدن یک رئیس‌جمهور است. به‌طور کلی روسای‌جمهور دشمنان زیادی دارند و همین سبب می‌شود مرگ آنها داستان‌های زیادی را ایجاد کند. جان اف‌ کندی در سال ۱۹۶۳ مورد اصابت گلوله قرار گرفت. دو روز پس از این اتفاق قاتل که Lee Harvey Oswald نام داشت در زیرزمین پلیس دالاس کشته شد. آن هم توسط فردی که با گروه‌های خلاف‌کار ارتباط داشت.

کندی

یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه جهان زمانی شکل گرفت که افراد به‌دنبال مقصر واقعی این اتفاق گشتند. برخی بر این باور بودند که دولت فیدل کاسترو پشت این ماجرا قرار دارد و برخی نیز مخالفان کاسترو را متهم می‌کردند. برخی این قتل را به CIA ارتباط می‌دادند و برخی دیگر نیز معاون کندی یعنی لیندون جانسون را قاتل اصلی معرفی می‌کردند.

ایلومیناتی و فرودگاه دنور

فرودگاه دنور

فرودگاه دنور طراحی بسیار خاصی دارد و داخل آن نیز مملو از مجسمه‌های منحصر‌به‌فرد است. این طراحی باعث جرقه‌زدن افکاری در ذهن طرفداران تئوری های توطئه شد. آنها فکر می‌کنند که این فرودگاه مرکز جلسات و فرماندهی ایلومیناتی است. ظاهرا افراد ایلومیناتی چندین طبقه هم زیر فرودگاه ساخته‌اند تا در آخرالزمان از آنجا همه‌چیز را مدیریت کنند. طبیعی است که مدارکی برای اثبات این حرف‌ها ارائه نشده است؛ اما هستند افرادی که آنها را باور دارند.

مرگ پل مک‌کارتنی

اگر کسی در مصاحبه‌های مختلف شرکت کند و یا در تورهای مختلف موسیقی حضور داشته باشد، آيا زنده است؟ ظاهرا همه به‌این سوال پاسخ مثبت نمی‌دهند. پل‌مک‌کارتنی یکی از اعضای گروه بیتلز بود و هنوز در قید حیات قرار دارد؛ اما طرفداران یکی از جذاب ترین و عجیب‌ترین تئوری های توطئه این موضوع را باور ندارند.

به‌باور آنها در ۹ نوامبر ۱۹۶۶ پل مک‌کارتنی با دیگر اعضای گروه بیتلز بحث کرد و با عصبانیت از استودیو خارج شد. کمی پس از این اتفاق پل تصادف کرد و جان خود را از دست داد. اعضای گروه که می‌خواستند این اتفاق را پنهان کنند فردی را با چهره و صدای یکسان پیدا کردند! پس از این همه زحمت، گروه بیلتز شروع کرد به گذاشتن نشانه‌های مختلف در متن و کاور آهنگ‌ها تا نشان دهند مشکلی وجود دارد.

جذاب ترین تئوری های توطئه

به‌عنوان مثال در کاور آلبوم Abbey Road هر ۴ عضو گروه بیتلز در حال رد شدن از خیابان هستند؛ اما فقط مک‌کارتنی است که کفش به‌پا ندارد. آیا این موضوع نمی‌تواند نشان دهد که ماجرای خاصی وجود دارد؟ اعضای گروه بیتلز و خود مک‌کارتنی بارها سعی کرده‌اند چنین قصه‌هایی را انکار کنند؛ ولی طرفداران یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه نظر مسیر خود را می‌روند.

جذاب ترین تئوری های توطئه – پروتکل بزرگان صهیون

شاید هیچ‌یک از موارد عنوان‌شده در لیست جذاب ترین تئوری های توطئه جهان نتواند بیش از پروتکل بزرگان صهیون عمر کند. در سال ۱۹۰۵ بود که کتابی با نام پروتکل بزرگان صهیون در روسیه منتشر شد. در این کتاب گفته می‌شود که چطور گروه کوچکی از یهودیان قدرتمند با در اختیار گرفتن منابع مالی و تبلیغاتی جهان را کنترل می‌کنند.

جذاب ترین تئوری های توطئه

اگرچه بارها گفته شد که این کتاب جعلی است؛ اما هنوز افراد بسیار زیادی به آن باور دارند. در واقع کتاب جذاب ترین تئوری توطئه جهان به‌زبان‌های بسیاری ترجمه شده است و در کشورهای مختلف دست‌به‌دست می‌شود. همین نیز باعث شده که افراد زیادی بر این باور باشند که یهودیان دست‌های پشت پرده کنترل جهان هستند. این باور شاید تا چند قرن آینده نیز باقی بماند.

محل تولد باراک اوباما

دیگر مورد لیست جذاب ترین تئوری های توطئه جهان به مسئله‌ای سیاسی مربوط می‌شود. رقابت‌های سیاسی سبب می‌شود که طرفین اتهامات زیادی را به‌همدیگر وارد کنند. باراک اوباما در سال ۱۹۶۱ در هاوایی متولد شد. پدر اوباما اهل کنیا بود و مادرش از شهروندان آمریکا محسوب می‌شد. مخالفان وی می‌گفتند که اوباما در کنیا متولد شده است و صلاحیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ندارد. همچنین برخی می‌گفتند نام وی حسین بوده و در ابتدا به دین اسلام باور داشته است.

اوباما

هرچند که اوباما تمامی اتهامات وارده را رد و در سال ۲۰۰۸ گواهی تولد خود را منتشر کرد. جالب اینجاست که یکی از طرفداران این تئوری توطئه دونالد ترامپ بود. در نهایت کار به‌جایی رسید که اوباما مجبور شد در سال ۲۰۱۱ مدارک گسترده‌ای در رابطه با شهر محل تولد خود منتشر کند.

حلقه‌های شیطانی

هر لیستی که مربوط به جذاب ترین تئوری‌ های توطئه باشد، بدون حلقه‌های شیطانی ناقص است. در طول سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ مردم آمریکا کاملا متقاعد شده بودند که یک شبکه زیرزمینی گسترده از شیطان‌پرستان وجود دارد. این افراد آداب و رسوم خاصی داشتند و انسان‌ها را قربانی می‌کردند. همچنین گفته می‌شد که آنها کودکان را پس از ربودن شکنجه داده و مورد آزار جنسی قرار می‌دهند.

هیچکدام از این باورها حقیقت نداشتند؛ اما این تئوری توطئه باعث شد که زندگی‌های زیادی نابود شوند. این باورها در ۲۸ اکتبر ۱۹۸۸ به‌اوج خود رسیدند یعنی زمانی که مستندی تحت عنوان پرستش شیطان در شبکه NBC پخش شد. در این مستند ادعا می‌شد که بیش از یک میلیون شیطان‌پرست در آمریکا وجود دارند.

جذاب ترین تئوری های توطئه

در این مستند گفته می‌شود که شیطان‌پرست‌ها پس از اعمال پلید خود خاطرات فرد را سرکوب مي‌کنند. به‌همین‌ دلیل شما باید به‌کمک هیپتونیزم یا تراپی آنها را به‌یاد بیاورید. این صحبت‌ها باعث شد که وحشتی گسترده در میان والدین آمریکایی پدید بیاید. کودکان مختلفی نیز در طول بازپرسی‌های پلیس از تونل‌های تاریک و لباس‌های عجیب نام می‌بردند. هرچند بارها ثابت شده است که شهادت کودکان می‌تواند در نتیجه عوامل مختلف شکل گیرد و خیلی‌ وقت‌ها نیز صرفا خیال‌پردازی باشد.

پلیس آمریکا در نهایت نتوانست شبکه شیطان‌پرستان متجاوز را شناسایی کند؛ ولی این باور تا سال‌ها باقی ماند. حتی افرادی بر این باور بودند که نمادهای شیطان‌پرستی در بخش‌های مختلف جهان دیده می‌شود و به‌همین‌ خاطر آنها کنترل کل جهان را در اختیار دارند.

جذاب ترین تئوری های توطئه – بخار دنباله‌دار هواپیما

هواپیما

اینکه در میان تئوری‌ های توطعه بخار دنباله‌دار هواپیما هم قرار دارد، بسیار عجیب است. برخی گمان می‌کنند که رد باقی‌مانده از هواپیما بخار آب فشرده‌شده نیست، بلکه در آن ترکیبات شیمیایی مختلف وجود دارد. آنها بر این باورند که دولت‌ها با کمک دانشمندان در حال تزریق مواد خاصی به‌اتمسفر هستند. هدف از اینکار چیست؟ تاکنون مواردی همچون جنگ بیولوژیک، کنترل جمعیت، دستکاری آب‌و‌هوا و تغییر افکار به‌عنوان گزینه‌های احتمالی مطرح شده‌اند.

ماهیت واقعی پرنده‌ها

پرنده‌ها واقعی نیستند، بلکه پهپادهایی هستند که توسط دولت آمریکا برای نظارت و جاسوسی ساخته شده‌اند. بدیهی‌ است که این جمله احمقانه به‌نظر می‌رسد؛ اما برخی از افراد به‌آن باور دارند و حتی تظاهرات‌هایی هم راه افتاده است. این باور در سال ۲۰۱۷ توسط فردی به‌نام پیتر مک‌لندو مطرح شد. او می‌خواهد جلوی انتشار باورهای غلط را در جامعه بگیرد. به‌همین‌خاطر چنین موردی را مطرح کرده است تا به‌نسل جوان نشان دهد اطلاعات غلط چقدر راحت در جامعه پخش می‌شوند.

جذاب ترین تئوری های توطئه

این جنبش با هدف جلوگیری از ترویج باورهای اشتباه ایجاد شد؛ اما در نهایت به‌یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه تبدیل گشت. جالب اینجاست که گاهی روزنامه‌های محلی این مورد را مفصل پوشش می‌دهند.

مضر بودن پزشکی مدرن

پزشکی مدرن باعث شده که بسیاری از بیماری‌ها درمان شوند و میانگین عمر انسان‌ها افزایش پیدا کند. در واقع بیماری‌هایی که پیشتر می‌توانستند بخش زیادی از یک شهر را قربانی خود کنند، الان به‌سادگی قابل درمان هستند. طبیعتا داروها عوارض جانبی هم دارند و این موضوع پنهان نمی‌شود. شرکت‌های داروسازی نیز راهنمایی را کنار محصولات خود قرار می‌دهند تا از عوارض جانبی آنها آگاهی داشته باشید.

جذاب ترین تئوری های توطئه

هرچند برخی از طرفداران تئوری های توطئه دیدگاه کاملا متفاوتی دارند. به‌باور آنها دارو‌ها عامل تمام بیماری‌های بشر هستند و سبب کاهش عمر افراد می‌شوند. این افراد گمان می‌کنند که می‌توان با روش‌های سنتی تمامی مشکلات را برطرف کرد.

کنترل دولت آمریکا توسط خزندگان فرازمینی

افراد زیادی در آمریکا وجود دارند که گمان می‌کنند دولت این کشور توسط خزندگان فرازمینی کنترل می‌شود. این موجودات فرازمینی در حالت طبیعی خود نیمی انسان و نیمی خزنده هستند؛ اما چهره واقعی خود را پنهان می‌کنند. برخی از آنها حتی گمان می‌کنند که کل خاندان سلطنتی بریتانیا نیز از فضا آمده‌اند. تا زمانی که افراد تئوری های توطئه جذاب خود را دارند، مشکلی پیش نمی‌آید. اما مسئله زمانی جدی می‌شود که فرد تصمیم می‌گیرد برای نجات جهان کاری بکند.

جذاب ترین تئوری های توطئه

به‌عنوان مثال فردی در کریسمس ۲۰۲۰ بمبی را در تنسی منفجر کرد. او فکر می‌کرد که خزندگان فرازمینی به‌مکان‌های مهم رسوخ کرده‌اند و باید کاری کرد. در نتیجه او خودش را کشت، به ۴۱ ساختمان آسیب زد و ۳ نفر را مجروح کرد.

جذاب ترین تئوری های توطئه – مسطح‌ بودن زمین

شاید باورپذیر نباشد، اما یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه در جهان به مسطح بودن زمین مربوط می‌شود. بله، انسان‌های باستان به شکل واقعی زمین پی برده بودند و حتی سعی می‌کردند سیاره‌های دیگر را هم بررسی کنند. همچنین شواهد فوق‌العاده زیادی وجود دارد که این موضوع بدیهی را اثبات می‌کند. ولی برخی افراد صرفا جلوی چشمشان را می‌بینند و چیز دیگری برای آنها ارزش ندارد. خط بین زمین و آسمان نسبتا صاف است، پس زمین نیز گرد نیست.

مسطح بودن زمین

مایکل وود، استاد روانشناسی دانشگاه منچستر انگلستان دلیل ریشه یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه را توضیح می‌دهد. به‌باور وی این مورد ریشه مذهبی دارد و افراد می‌خواهند جهان را مهربان‌تر و با مرکزیت انسان نشان دهند. مسطح‌بودن زمین باوری بود که در دهه ۱۹۵۰ مطرح شد و سپس در عصر اینترنت مجدد اوج گرفت.

پنهان کردن درمان واقعی سرطان

در سال ۲۰۱۴ پژوهشی پیرامون باورهای پزشکی مردم آمریکا انجام شد. نتیجه نشان داد که تعداد زیادی از جذاب ترین تئوری های توطئه در حوزه پزشکی هستند. ۳۷ درصد مردم آمریکا بر این باور بودند که سازمان غذا و دارو این کشور به‌خاطر فشار شرکت‌های داروسازی درمان طبیعی سرطان را اعلام نمی‌کند. ۲۰ درصد هم معتقد بودند که گوشی‌ها ارتباط مستقیمی با ایجاد سرطان دارند.

جذاب ترین تئوری های توطئه

البته پزشکان معتقد هستند که درمان‌های طبیعی همچون ماساژ یا گوش‌دادن به‌موسیقی می‌تواند در کنار درمان‌های دارویی کمک‌کننده باشند؛ اما به‌صورت تنها کاربرد چندانی ندارند. در واقع فروشندگان مکمل‌ها و ویتامین‌ها نیز می‌خواهند صرفا محصولات خود را بفروشند و چندان به اثبات ادعاهای خود اهمیتی نمی‌دهند.

جذاب ترین تئوری های توطئه – زندگی سلبریتی‌ها

پرنس هری

مردم می‌دانند که شبکه‌های تلویزیونی همیشه واقعی‌ترین چهره از سلبریتی‌ها را ارائه نمی‌دهند و برخی موارد را فیلتر یا برجسته می‌کنند. شاید همین باعث می‌شود که جذاب ترین و جنجالی‌ترین تئوری های توطئه پیرامون آنها شکل گیرد. گاهی اوقات جزئیاتی خیالی در مورد روابط پنهانی دو نفر منتشر می‌شود و گاهی گفته می‌شود که فردی از فضا آمده است.

خوردن حشرات

محدودیت منابع زمین و تغییرات اقلیمی سبب شده است که کارشناسان نسبت به افزایش مصرف گوشت هشدار دهند. بدین‌ترتیب راه‌های مختلفی برای بهبود شرایط مطرح شده است که یکی از آنها خوردن حشرات است. این توصیه سبب شد یکی از جذاب ترین تئوری های توطئه جهان شکل بگیرد. طرفداران این تئوری بر این باورند که ثروتمندان زمین می‌خواهند نوعی پادآرمان‌شهر را ایجاد کنند.

جذاب ترین تئوری های توطئه

به‌گونه‌ای که فقط افراد کمی به‌ امکانات خوب دسترسی داشته باشند و بقیه در نوعی بردگی اسیر شوند. بدین‌ترتیب آزادی فقط مفهومی مربوط به‌گذشته خواهد بود.

مطالب مرتبط:
نماینده کنگره آمریکا: فضاپیماهای فرازمینی در سیاره ما رفت و آمد می‌کنند چندش آور اما واقعی؛ مار پیتون جایگزین گوشت گاو خواهد شد همکاری هسته‌ای ترسناک روسیه و چین در ماه؛ ماجرا چیست؟