هایپرکار بوگاتی بولاید

تماشا کنید: هایپرکار 1826 اسب بخاری بوگاتی بولاید آسفالت را به آتش می‌کشد

بوگاتی ویدیویی هیجان‌انگیز از بولاید منتشر کرد؛ ویدیویی که جولان دادن هایپرکار 1826 اسب بخاری Bolide در پیست ایمولا را به نمایش می‌گذارد.

«بولاید» (Bolide) نام هایپرکاری از بوگاتی است که این خودروساز فرانسوی بر اساس خودرو سوپر اسپرت مشهور خود شیرون برای پیست ساخته است. این ابرخودرو توانایی تولید 1826 اسب بخار قدرت دارد، در حالی که وزن آن از حدود 1450 کیلوگرم فراتر نمی‌رود؛ این یعنی چنین خودرویی به‌لطف مهندسی پیچیده‌ای می‌تواند چرخ‌های خود را روی آسفالت بگذارد. بنا به اخبار خودرو طی چند وقت اخیر، بوگاتی ویدیویی را از تست بولاید در آب و هوای بارانی در پیست ایمولای ایتالیا به اشتراک گذاشت که هرچه بیشتر قدرت این ساخته آن‌ها را به رخ می‌کشد.

ویدیو جدید از تست بوگاتی بولاید در آب و هوای بارانی

بوگاتی اخیراً در پیست ایمولا، عملکرد هایپرکار بولاید در آب و هوای بارونی و زمین مرطوب را به آزمایش گذاشت. ویدیویی هم که از این تست منتشر شده، به معنای واقعی کلمه هیجان‌انگیز از آب در آمده است. پیشنهاد می‌شود ویدیو مذکور را که کمتر از 1 دقیقه است از بالا مشاهده کنید.

بوگاتی بولاید قوای محرکه خود را از نسخه ارتقا یافته موتور 8 لیتری W16 کوادتوربو شیرون می‌گیرد. نسخه کانسپت این هایپرکار می‌تواند حداکثر 1826 اسب بخار قدرت تولید کند، ولی خروجی نسخه تولیدی آن 1578 اسب بخار اعلام شده است. همان‌طور که اشاره شد، وزن بولاید هم در محدوده 1450 کیلوگرم قرار دارد که این یعنی نسبت وزن به قدرت آن، 0.9 کیلوگرم به‌ازای هر اسب بخار اندازه‌گیری می‌شود.

البته باید ذکر کرد که بوگاتی بولاید و بوگاتی میسترال آخرین محصولات بوگاتی‌اند که به موتور W16 مجهز می‌شوند و این شرکت با خداحافظی از پیشرانه‌های 16 سیلندر خود، دوره‌ای جدید را آغاز می‌کند. گزارش‌ها تاکنون نشان می‌دهند که بوگاتی تا سال 2030 روی توسعه محصولات هیبرید تمرکز می‌کند و از سال 2030 به بعد اولین خودرو تمام الکتریکی خود را به عرضه می‌رساند.

نمای عقب هایپرکار بوگاتی بولاید

مسئولیت متوقف کردن هایپرکار بولاید با چنین خروجی سرسام‌آوری بر عهده سیستم ترمز شرکت «برمبو» (Brembo) قرار دارد که بوگاتی آن را به‌عنوان بزرگ‌ترین سیستم ترمز کربن-کربنِ ساخته شده تاکنون معرفی کرده است. چهار چرخ این خودرو به ترمز دیسکی 15.3 اینچی مجهزند و در جلو و عقب به ترتیب کالیپرهای 8 پیستونی و 6 پیستونی از جنس آلومینیوم با لایه‌ای از نیکل به کار رفته است. البته چرخ‌های ناحیه جلو لنت و روتور کلفت‌تری دارند. به ادعای بوگاتی، این سیستم ترمز در حد و اندازه تکنولوژی خودروهای لمانز و فرمول یک است.

از دست ندهید:
ویدیویی جذاب از مسابقه درگ بوگاتی شیرون با لامبورگینی هوراکان این شیرون سوپر اسپرت طلایی، سخت ترین پروژه سفارشی تاریخ بوگاتی بوده است + ویدیو گرانترین خودروهای بوگاتی در طول تاریخ نخستین شاسی بلند بوگاتی با این ظاهر خشمگین در راه است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*