ایلان ماسک جاسوس

ایلان ماسک جاسوس آمریکا می‌شود!

اخبار جدید حاکی از همکاری ایلان ماسک و دولت آمریکا برای ساخت ماهواره‌های جاسوس هستند. بخش «استارشیلد» در کمپانی اسپیس ایکس مسئولیت پیشبرد این پروژه را بر عهده دارد.

طبق جدیدترین اخبار رسیده از کمپانی اسپیس ایکس، بخش استارشیلد این کمپانی در سال 2021 قراردادی سری را با دفتر ملی شناسایی ایالات متحده (NRO) منعقد کرده و مسئولیت ساخت صدها ماهواره جاسوسی برای این نهاد اطلاعاتی را بر عهده گرفته است. این گزارش به‌تازگی توسط رویترز و به نقل از منبعی آگاه منتشر شده است.

گزارشی که در ماه فوریه در مجله وال استریت ژورنال منتشر شده بود از عقد یک قرارداد 1.8 میلیارد دلاری بین SpaceX و یک موسسه وابسته به دولت ایالات متحده که نامش فاش نشد، خبر داده بود. اکنون اما رویترز اعلام کرده که بر اساس مفاد این قرارداد، مسئولیت ساخت صدها ماهواره جاسوس به ایلان ماسک و کمپانی متبوعش سپرده شده است. این ماهواره‌ها وظیفه عکسبرداری از کره زمین را بر عهده داشته و در مدارهای پایین فعالیت خواهند کرد.

استارشیلد

ساخت ماهواره‌های جاسوس؛ شاهکار جدید ایلان ماسک!

گزارش منتشر شده از رویترز البته در خصوص زمان راه‌اندازی این شبکه یا کمپانی‌های دیگری که در ساخت آن دخیل بوده‌اند هیچ جزئیاتی منتشر نکرده. با این وجود گزارش مورد بحث از ساخت نمونه‌های آزمایشی این ماهواره‌ها و ثبت آن‌ها در لیست اجرام در حال چرخش در مدار زمین خبر داده که در دیتابیسی در آژانس ملی شناسایی آمریکا ثبت شده‌اند.

SpaceX، یکی از مهم ترین کمپانی‌های ایلان ماسک، بخش Starshield خود را شبکه‌ای ماهواره‌ای و امن از ماهواره‌های مورد نیاز و استفاده دولت توصیف کرده و ایلان ماسک، مدیر عامل این کمپانی هم اعلام کرده که بخش استارشیلد به‌طور کامل در تصاحب دولت آمریکا قرار داشته و توسط آن‌ها کنترل می‌شود. این بخش همچنین سال گذشته نیز قراردادی دیگر را با نیروی هوایی آمریکا امضا کرده و به موجب آن امکان ارتباط ماهواره‌ای بین نیروهای ارتش ایالات متحده از طریق استارلینک را فراهم کرده بود.

ایلان ماسک جاسوس

بنا به ادعای رویترز، در صورتی که پروژه طراحی و ساخت ماهواره های جاسوس توسط ایلان ماسک موفقیت‌آمیز باشد، توانایی شناسایی دولت و ارتش ایالات متحده آمریکا در هر نقطه‌ای از کره زمین به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت. خود NRO البته از اظهار نظر در خصوص مشارکت داشتن اسپیس ایکس در پروژه ماهواره‌ای جدیدش خودداری نموده؛ اما تاکید کرده که در حال توسعه توانمندترین، گسترده‌ترین و هوشمندترین سیستم شناسایی فضایی تاریخ کره زمین است.

در گجت نیوز بخوانید:
حقایقی که ایلان ماسک هیچوقت در مورد شرکت اسپیس ایکس به ما نمی‌گوید مقایسه اسپیس ایکس با بلو ارجین ؛ مسابقه فضایی ثروتمندترین مردان زمین پرتاب ماهواره‌های جدید اسپیس ایکس برای امکان اتصال گوشی های عادی به اینترنت استارلینک

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*