هایپرکار بوگاتی بولاید

هیولای 1600 اسب بخاری بوگاتی بولاید هوش از سر شما می‌برد + ویدیو

بولاید، ابرخودرو پیست‌محور 1600 اسب بخاری بوگاتی مراحل آزمایش خود را پشت سر می‌گذارد. در ادامه شاهد جزئیات و ویدیو سوپرکار Bolide باشید.

بوگاتی در سال 2020 از بولاید، سوپرکاری پیست‌محور پرده برداشت که مبتنی بر شیرون توسعه پیدا کرده بود. این خودرو سوپر اسپرت در ابتدا در قالب یک کانسپت تک‌نسخه به‌نمایش گذاشته شد، اما یک سال بعد بوگاتی از عرضه نسخه تولیدی آن خبر داد و به‌تازگی از نسخه نهایی آن پرده‌برداری شد. حالا قرار است تا سال آینده 40 دستگاه اول تولید شده از بولاید به صاحبانشان تحویل داده شود و پیش از این، این هایپرکار مرحله آزمایش خود در یک پایگاه هوایی را پشت سر بگذارد. از این آزمایش هم ویدیویی تهیه شده است که شیفته‌های خودروهای سوپر اسپرت عملکردبالا را هیجان‌زده می‌کند.

نگاهی اجمالی به بولاید، ابرخودرو 1600 اسب بخاری بوگاتی

هایپرکار بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید هرچند بر پایه شیرون توسعه پیدا کرده، صرفاً نسخه‌ای بالارده‌تر از آن با تغییرات و اصلاحات جزئی نیست. در نمای بیرونی، این هایپرکار بدنه‌ بازطراحی‌شده متفاوتی از شیرون دارد و در زمینه عملکرد هم نه روی خیابان‌های شهر، بلکه روی پیست تمرکز دارد. در این راستا در بولاید نسخه ارتقا یافته پیشرانه 8 لیتری W16 کوادتوربو شیرون به‌کار رفته است که حالا دیگر در قید و بند مقررات خودروهای تولیدی نیست، از آنجا که بولاید قرار نیست مجوز تردد در سطح شهر را دریافت کند.

پیشرانه بولاید توان تولید قدرت 1577 اسب بخار به‌علاوه گشتاور 1600 نیوتن متر را دارد، درحالی که شیرون 1479 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این هایپرکار پیست‌محور بوگاتی با این خروجی پیشرانه و در همان حال وزن فقط 1450 کیلوگرم، به نسبت وزن به قدرت 0.9 کیلوگرم به‌ازای هر اسب بخار دست پیدا کرده است. البته این پیشرانه 16 سیلندر که اولین بار در خودرو کانسپت ویرون EB 16/4 پیاده‌سازی شده بود، سرانجام پس از گذشت حدود 20 سال برای آخرین بار در بولاید و همچنین رودستر میسترال به‌کار می‌رود. بوگاتی مثل خیلی از خودروسازان مطرح دیگر، از این پس دوره الکتریکی‌سازی محصولات خود را آغاز می‌کند.

نمای جلو هایپرکار بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید در زمینه آیرودینامیک‌ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این هایپرکار می‌تواند حدود 3 تن نیرو رو به پایین یا داون‌فورس تولید کند که چسبندگی آن به زمین را تضمین می‌کند و همچنین، باید بتواند 2.5 جی شتاب جانبی به تولید برساند. با وجود این، بنا به آنچه بوگاتی در نظر دارد، رانندگان عادی هم توانایی کنترل این خودرو به‌شکل ایمن را خواهند داشت. دستیابی به این سطح عملکرد و در همان حال، تجربه پشت فرمانی که برای انواع رانندگان مناسب باشد، دستاوردی چشمگیر از سوی بوگاتی است.

نمای عقب هایپرکار بوگاتی بولاید

در ناحیه جلو بولاید، اسپلیتر و بالچه‌ها همگام با دیفیوزر جلو و پرده‌های بادی عمل می‌کنند. از طریق اینترکولرهای کناری هم هوای بیشتری وارد کابین می‌شود و در این بین، شکل و مکان قرارگیری آینه‌های بغل نقش مهمی را ایفا می‌کند. دلیلی که بوگاتی استفاده از همان آینه‌های مرسوم را به‌جای دوربین ترجیح داده، این است که در پیست مسابقه راننده می‌تواند سریع‌تر فاصله خود با بقیه خودروها را تشخیص بدهد. در ناحیه عقب بوگاتی بولاید هم المان‌های چشمگیر متعددی نظیر خروجی‌های اگزوز مرکزی، بال بزرگ قابل تنظیم، چراغ‌های ال‌ای‌دی به شکل حرف X انگلیسی و تایرهای نیمه‌نمایان به‌چشم می‌خورند.

هایپرکار Bugatti Bolide

بوگاتی بولاید که تولید آن به فقط 40 دستگاه محدود شده است، 4.2 میلیون دلار قیمت دارد. همان‌طور که ذکر شد، اولین دستگاه‌های این هایپرکار پیست‌محور در سال 2024 به صاحبانشان تحویل داده می‌شود.