بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید، هیولای سوپر اسپرت فرانسوی با 1578 اسب بخار قدرت معرفی شد

بوگاتی بولاید در نسخه تولیدی معرفی شد. در ادامه با ویژگی‌های سوپر اسپرت فرانسوی Bugatti Bolide آشنا خواهیم شد.

شرکت بوگاتی به‌تازگی با انتشار تصاویری جدید از نسخه تولیدی بولاید پرده برداشت. این هیولای سوپر اسپرت فرانسوی 1578 اسب بخاری قرار است فقط در 40 دستگاه به تولید برسد که قیمت هر دستگاه نیز حدود 4.3 میلیون دلار خواهد بود. همچنین اولین مدل‌های نسخه تولیدی این خودرو در سال آینده به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

مشخصات بوگاتی بولاید

تصاویر منتشر شده از نسخه تولیدی نهایی بوگاتی بولاید نشان می‌دهد این هایپرکار نسبت به مدل‌های اولیه خود تفاوت خاصی را تجربه نکرده است. البته به‌نظر می‌رسد طراحان تغییرات جزئی به‌خصوص در اسپویلر و ورودی‌های هوای بزرگ آن اعمال کردند. ضمن این‌که سایز ورودی هوای روی سقف نیز افزایش پیدا کرده است.

بوگاتی بولاید

در حال حاضر تصاویری از بخش عقب بولاید منتشر نشده و نمی‌توان گفت نمای عقب این خودرو به‌خصوص دیفیوزر بزرگ و چهار خروجی اگزوز آن با تغییراتی مواجه شدند یا خیر. همچنین در نمای جانبی این خودرو نیز تغییر خاصی به‌چشم نمی‌خورد. بوگاتی بولاید در واقع یک نسخه بازطراحی شده از شیرون بوده که اکنون سیستم خنک‌کننده، گیربکس و سیستم تعلیق آن نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است.

بوگاتی بولاید

از آنجایی که عبور سریع از پیچ‌ها یکی از موارد حائز اهمیت هایپرکارهای ویژه پیست محسوب می‌شود، بوگاتی نیز تمام قطعات این خودرو را مورد بررسی قرار داده که نتیجه این بررسی‌ها ارائه حداکثر پرفورمنس به‌همراه کاهش حداکثری وزن بوده است. بوگاتی بولاید با وزن1451 کیلوگرمی خود به یک موتور W16 کواد توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 1578 اسب بخار را به تولید برساند.

بوگاتی بولاید

کریستوف پیچون، رئیس بوگاتی در این خصوص عنوان کرد بولاید عصر جدیدی برای این شرکت به‌وجود خواهد آورد؛ چرا که تاکنون محصولات این شرکت دارای چنین موتور پرقدرت و طراحی بسیار سبکی نبودند. در واقع ما محصول ویژه پیست را طراحی کردیم که عملکرد آن در سطح موتور اسپرت است.