خودرو هاچ بک KIA Ceed 2023

کیا سید 2023 کوشا خودرو از نگاه گجت نیوز؛ کابوس هیوندای i30 + ویدیو

کیا سید 2023 کوشا خودرو – Kia Ceed یک خودرو هاچ بک کره‌ای با پیشرانه مطمئن، بدون دردسر و کم دردسر است و می‌تواند حسابی برای هیوندای i30 دردسر درست کند. در ادامه با زیر و بم این خودرو آشنا خواهیم شد.

سبد محصولات کوشا خودرو، روز به روز در حال کامل‌تر شدن است. کراس اوورهای این شرکت مثل سونت و سلتوس، هنوز به بازار نیامده، طرفداران خود را پیدا کرد‌ه‌اند، کیا پگاس شاید کمی بدقلقی کند و آن چنان در دل مردم جای نداشته باشد، اما کیا سراتو مدل 2023 دقیقا در نقطه مقابل پگاس قرار دارد و مردم برای خرید آن، سر و دست می‌شکنند. اکنون دو عضو جدید، یعنی کیا اسپورتیج مدل 2023 و کیا سید هم به این خانواده اضافه شده.

در ادامه قصد داریم تا با ریزترین جزئیات کیا سید مدل 2023 کوشا خودرو آشنا شویم، مشخصات فنی و آپشن‌های آن را بررسی کنیم، مزایا و معایب آن را بشناسیم و نهایتا به قیمت این خودرو کره‌ای برسیم.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه کیا سید مدل 2023 کوشا خودرو

کیا سید 2023 وارداتی ، یک هاچ بک بزرگ کره‌ای با ظاهری کراس اوورهای کوتوله است اما زمانی که از عقب به راه رفتن آن نگاه می‌کنید، چیزی جز زیبایی نخواهید دید. موتور این محصول با موتور کیا سراتو کوشا خودرو یکی است و از لحاظ عملکرد، نمره فوق العاده‌ای را کسب کرده (رضایت 70 درصدی مشتریان از پیشرانه).

مزایا و معایب کیا سید

مزایا

  • گیربکس اتوماتیک AT با حالت اسپرت
  • پیشرانه MPI با ساختار ساده، هزینه نگهداری پایین و سازگار با بنزین ایران
  • طراحی چشم نواز خصوصا در نمای عقب
  • لذت رانندگی با یک ماشین صفر کیلومتر کره‌ای

معایب

  • قیمت بالا و پیروی نکردن از قوانین قیمت گذاری ایران به دلیل واردات محدود
  • آپشن کم در مقایسه با رقیبای ارزان‌تر چینی

طراحی ظاهری و ابعاد

کیا سید مدل 2023 کوشا خودرو

خیلی سریع، ابعاد و اندازه کیا سید 2023 را می‌خوانیم: اعدادی مثل 4310 میلی متر طول، 1780 میلی متر عرض و 1447 میلی متر ارتفاع در کنار فاصله محوری 2650 میلی متری، همگی از یک هاچ بک بزرگ و جذاب خبر می‌دهند؛ از آن دسته از هاچ بک‌هایی که برای نشستن در ردیف عقب آن، هیچ مشکلی نخواهید داشت. همچنین وزن کیا سید 2023 به 1380 کیلوگرم می‌رسد و صندوق عقب آن به تنهایی، میزبان یک فضای 395 لیتری است که با تا کردن صندلی‌های ردیف دوم، این عدد از 1400 لیتر هم بیشتر می‌شود.

از نمای جلویی شروع کنیم. جلو پنجره این خودرو از همان امضای جدید و معروف کیا بهره می‌برد و چراغ‌های هدلایت حسابی خودنمایی می‌کنند. همچنین هرچند که دی لایت‌ها در پایین‌ترین قسمت دیده می‌شوند اما از نوع چراغ‌های معمولی و هالوژنی هستند. از نوار LED خبری نیست، سنسورهای پارک و فاصله سنج در سپر جلو دیده نمی‌شوند و نشانگر راهنما هم روی آینه‌های جانبی نیست.

خودرو هاچ بک KIA Ceed 2023

اما بدون اغراق، چهره کیا سید وارداتی مدل 2023 در نمای جلویی، تمام این کمبودها را جبران می‌کند.  تزئینات طرح کروم در هواکش کاپوت و لیپ سپر به همراه فرم کشیده چراغ‌ها و نوار باریک دی لایت‌ها، دقیقا همان اِلمان‌هایی هستند که در یک ماشین کره‌ای و مدل 2023 به آن‌ها نیاز داریم. نمای کناری از یک هاچ بک زیبا با هندسه‌ای شبیه به طراحی شوتینگ بریک خبر می‌دهد. اسپویلر سقفی با شیب منفی و آنتن کوسه‌ای، حسابی کار را در این قسمت درآورده‌اند و نوار کرومی در ستون‌ها هم چشم نوازی می‌کنند.

خودرو هاچ بک KIA Ceed 2023

متاسفانه رینگ‌های کیا سید 2023، زشت‌ترین رینگ‌هایی هستند که می‌توانید روی این خودرو سفارش دهید. این رینگ‌ها از نوع 16 اینچی و مولتی اسپاک (چند پره) هستند و در پشت تمام‌ آن‌ها می‌توانید سیستم ترمز دیسکی را پیدا کنید. نگران زشت بودن این رینگ‌ها نباشید چرا که لاستیک‌های کره‌ای هانکوک (با سایز 255/55 R16) همه چیز را جبران می‌کنند. این لاستیک‌ها از «تکنولوژی کنترل هانکوک» بهره می‌برند که به گفته سازنده، فاکتورهایی مثل عملکرد، راحتی و ایمنی را در کنار حفظ محیط زیست، در اختیار راننده قرار می‌دهند.

کیا سید مدل 2023 کوشا خودرو

چراغ خطرهای ماتریسی تنها ضعف کیا سید کوشا خودرو در نمای عقبی هستند و  جای خود را به چراغ‌های معمولی داده‌اند. البته حضور اسپویلر سقفی، آنتن کوسه‌ای، دیفیوزر دو رنگ، مه شکن و اگزوز با سر لوله کرومی، تا حدودی این ضعف را برطرف کرده‌اند. اگر در یک کلام بگوییم، کیا سید 2023 با نمای عقبی خود شما را سحر و جادو می‌کند؛ مخصوصا اگر با سرعت خیلی کم راه برود!

کابین و داشبورد

خودرو هاچ بک KIA Ceed 2023

روی دستگیره‌های درب ین خودرو، جای سوییچ دیده نمی‌شود اما قابلیت ورود بدون کلید به کابین هم در این خودرو وجود ندارد. قسمت رودری‌ها از سه بخش شامل فوم نرم با طرح چرم، پارچه و در پایین‌ترین بخش، پلاستیک خشک تشکیل شده و تزئینات طرح کرومی هم در این قسمت دیده می‌شوند. روکش صندلی‌ها هم تماما از جنس پارچه است. البته جنس داشبورد کاملا از فوم نرم است که این موضوع تا روی کنسول میانی امتداد پیدا می‌کند.

درست روبه‌روی زانوی راننده، کلید‌های خاموش و روشن کردن ESP، تنظیم سنسور فشار باد لاستیک‌، و تنظیم نور پشت آمپر و ارتفاع چراغ‌های جلویی را پیدا خواهید کرد. این قسمت جای دو کلید دیگر را هم دارد که در نسخه فول آپشن، به کلید رادار نقطه کور و دوربین 360 درجه تعلق دارد.

کیا سید مدل 2023 کوشا خودرو

پشت آمپر کیا سید 2023 ، ترکیبی از عقربه‌های آنالوگ و صفحه نمایش دیجیتال است. از فرمان D کات خبری نیست اما دکمه‌های کروز کنترل و تنظیم سیستم صوتی باقی مانده‌اند. نمایشگر مولتی مدیای لمسی کیا سید مدل 2023 کوشا خودرو از نوع 8 اینچی با دکمه‌های لمسی است و می‌توانید دو مورد از آپشن‌های مهم سیستم تهویه هوا را از این قسمت تنظیم کنید؛ یعنی بستن دریچه‌های هوا به هنگام استفاده از شیشه شوی و آپشن بخار نکردن شیشه‌ها و کنترل رطوبت داخل خودرو.

کلید‌های قفل کردن درها، فلاشر و روشن و خاموش کردن ایربگ سرنشین جلو در زیر نمایشگر قرار دارد. زیر آن‌ها می‌توانید سیستم تهویه مطبوع کیا سید 2023 با کلیدهای چرخان را پیدا کنید و نهایتا به شارژر USB C، شارژر فندکی و پورت USB (برای مولتی مدیا) می‌رسیم.

کیا سید مدل 2023 کوشا خودرو

اهرم دنده هم به سردنده چرمی با طرح کرومی مجهز شده و از قاب پیانویی هم بهره می‌برد. این گیربکس میزبان حالت رانندگی اسپرت هم هست و نهایتا می‌توانید کلید دوربین دنده عقب را اینجا پیدا کنید. اینجا دو کلید خالی را داریم که در آینده می‌توانند به اتوهلد یا دستیار حرکت در سرپایین تعلق داشته باشند.

کیا سید مدل 2023 کوشا خودرو

از ترمز پارک برقی هم خبری نیست و همان ترمز دستی را داریم. نهایتا با دو جالیوانی و کنسول وسطی با درب چرمی، کار خود را در این قسمت به پایان می‌رسانیم. تنظیم صندلی‌ها هم دستی است و برای محافظت از سرنشینان فقط  ایربگ وجود دارد.

خودرو هاچ بک KIA Ceed 2023

استارت دکمه‌ای است و قابلیت ورود بدون کلید به کابین هم وجود ندارد. صندلی‌های ردیف دوم هم با نسبت 60:40 تا می‌شوند و برای سرنشین‌های ردیف عقب فقط یک پورت شارژ USB C تعبیه شده و از دریچه‌های سیستم تهویه هوا خبری نیست.

مشخصات فنی، آپشن‌ها و امکانات کیا سید 2023 کوشا خودرو

خودرو هاچ بک KIA Ceed 2023

ساده و خلاصه بگوییم؛ این ماشین دقیقا همان کیا سراتو است و تمام. در زیر کاپوت کیا سید 2023 یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی و از نوع MPI را داریم که در بهترین روز خود می‌تواند 128 اسب بخار قدرت (دور موتور 6300RPM) و 155 نیوتن متر گشتاور (از دور موتور 2500RPM تا 4500RPM) را با یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته AT به چرخ‌های جلویی منتقل کند.

خودرو هاچ بک KIA Ceed 2023

شتاب 0 تا 100 کیا سید 2023 وارداتی به 11.6 ثانیه می‌رسد و مصرف سوخت آن هم در حالت ترکیبی و در هر 100 کیلومتر مسیر، تقریبا برابر 6.8 لیتر است. در ادامه به لیست آپشن‌ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی کیا سید 2023 کوشا خودرو می‌رسیم که احتمالا طی ماه‌های آینده، این لیست توسط کوشا خودرو کامل‌تر شود:

  • سیستم تعلیق جلو مک فرسون و تعلیق عقب از نوع پیچشی
  • فرمان کمک برقی
  • آینه‌های جانبی برقی تاشو
  • رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی با طرح مولتی اسپاک
  • لاستیک‌های 255/15 R16 هانکوک با «کنترل تکنولوژی»
  • کروز کنترل اتوماتیک
  • فرمان تلسکوپی قابل تنظیم
  • تهویه مطبوع دستی
  • پشت آمپر آنالوگ با نمایشگر LCD گرافیکی 4.8 اینچی
  • مولتی مدیای لمسی 8 اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو
  • ایمبولایزر
  • سیستم ثبت وقایع (سیستم EDR با دوربین ثبت وقایع فرق می‌کند)
  • دوربین دنده عقب
  • شارژر فندکی و USB C
  • دو کیسه هوای برای سرنشینان جلو
  • سنسور فشار باد لاستیک
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP و ESC
  • کمک ترمز اضطراری BAS
  • سیستم ترمز دیسکی در محور عقب و جلو
  • دستیار حرکت در شیب
  • سیستم باز شدن درب‌ها به هنگام تصادف
  • کمربندهای ایمنی پیش کشنده
  • چراغ نقشه خوان
  • جا عینکی و دو جا لیوانی
  • کنسول میانی با روکش چرم

قیمت و نحوه خرید کیا سید 2023

کیا سید مدل 2023 کوشا خودرو

طبق گزارش‌های رسمی از شرکت وارد کننده، اکنون می‌دانیم که قیمت کیا سید 2023 کوشا خودرو از 22 هزار دلار شروع می‌شود که این عدد، بدون احتساب هزینه‌های انتقال خودرو به دست آمده است. با یک حساب و کتاب ساده به این نتیجه می‌رسیم که قیمت کیا سید مدل 2023 در بازار ایران، احتمالا از 3 میلیارد تومان شروع خواهد شد.

کیا سید مدل 2023 کوشا خودرو

البته از آن جایی که واردات کیا سید 2023 به ایران، تقریبا محدود انجام شده، انتظار می‌رود که قیمت این خودرو از فرمول‌های معمولی پیروی نکند و هرکسی که موفق به خرید آن از درب کارخانه شود، قیمت دلخواه خود را روی آن بگذارد. خرید و فروش کیا سید مدل 2023 کوشا خودرو هم به احتمال خیلی زیاد، از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام خواهد شد؛ اما فعلا ثبت سفارش آن شروع نشده است.