هایما s7 چانگان cs35

مقایسه هایما s7 و چانگان cs35؛ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

هایما s7 و چانگان cs35 به‌عنوان دو شاسی بلند مونتاژی پرفروش بازار ایران محسوب می‌شوند؛ اما از میان هایما اس 7 توربو و چانگان سی اس 35 کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

هایما اس 7 توربو و چانگان سی اس 35 به‌عنوان دو شاسی بلند پرفروش بازار ایران محسوب می‌شوند و رقابت نزدیکی با یکدیگر دارند. در واقع مشتریان این دو شاسی بلند را در لیست گزینه‌های خود قرار می‌دهند، اما از میان هایما s7 و چانگان cs35 کدام‌یک برای خرید گزینه بهتری است؟ در ادامه با مقایسه طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات آنها به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

مقایسه هایما s7 با چانگان cs35

بخش طراحی

هایما s7 توربو

هایما s7 و چانگان cs35 دارای طراحی ظاهری کاملا قدیمی هستند و نسبت به شاسی بلندهای چینی جدید بازار ایران جذاب به‌نظر نمی‌رسند؛ اما کماکان در قالب شاسی بلندهای کارکرده و دست دوم بازار ایران می‌توانند برای مشتریان خود گزینه مناسبی باشند.

چانگان سی اس 35

اگر بخواهیم ظاهر این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم هایما s7 نسبت به چانگان cs35 از استایل جذاب‌تری بهره می‌برد. البته چانگان نیز در قالب یک شاسی بلند کوچک‌تر مشتریان خاص خود را دارد. از این رو انتخاب میان این دو خودرو از لحاظ ظاهری کاملا سلیقه‌ای است.

هایما s7 توربو

هایما s7 توربو

از لحاظ طراحی داخلی نیز می‌توان گفت هر دو خودرو تقریبا در یک سطح قرار دارند. البته کیفیت متریال کابین s7 توربو نسبت به چانگان cs35 بهتر بوده و کابین هایما برای مشتریان حس بهتری را به‌همراه دارد. همچنین فضای کابین هایما s7 توربو از چانگان cs35 بیشتر است و سرنشینان به‌ویژه در ردیف عقب از فضای بهتری برخوردارند.

چانگان سی اس 35

ظرفیت محفظه بار هایما s7 حدود 400 لیتر و حجم صندوق عقب چانگان cs35 حدود 337 لیتر است که باز هم هایما در این بخش برتری دارد. البته به‌طور کلی هر دو خودرو نسبت به سایر رقبای خود فضای صندوق کمتری را برای مالکان به‌همراه دارند.

مشخصات فنی

از لحاظ فنی، هایما s7 نسبت به چانگان cs35 در سطح بهتری قرار دارد. در واقع ایران خودرو برای هایما اس 7 توربو یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ را در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با 170 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

هایما s7 توربو

در طرف مقابل چانگان cs35 به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 123 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

چانگان سی اس 35

در بخش شتاب نیز هایما s7 توربو بهتر ظاهر شده است؛ چرا که این خودرو می‌تواند ظرف مدت 10.5 تا 11 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند؛ اما چانگان cs35 ظرف مدت 14 تا 15 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هایما اس 7 توربو نسبت به چانگان سی اس 35 رانندگی لذت‌بخش‌تری را نیز به‌همراه دارد. همچنین از لحاظ چابکی، هندلینگ و پایداری نیز این محصول هایما بهتر از چانگان است. با وجود این‌که هر دو خودرو سواری نسبتا نرمی را به‌همراه دارند، اما برنده بخش فنی قطعا هایما s7 است.

امکانات رفاهی

هایما s7 توربو

هایما اس 7 به‌دلیل برخورداری از امکاناتی چون گرم‌کن صندلی جلو، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی راننده و سیستم تهویه اتوماتیک نسبت به چانگان cs35 در سطح بهتری قرار دارد. در ادامه جدول مقایسه امکانات رفاهی این دو خودرو را مشاهده می‌کنید:

امکاناتهایما s7 توربوچانگان cs35
چراغدی‌لایت، اتولایت، مه‌شکن جلو و عقبچراغ جلو هالوژنی، مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، اتولایت
سیستم‌های مالتی مدیاصفحه لمسی 7 اینچی، 6 بلندگو، GPS، کنترل سیستم صوتی روی فرمانتعداد 6 اسپیکر، هندزفری و دوربین عقب و نویگیشن سفارشی، پشتیبانی از CD، USB،MP3 ، مانیتور 8 اینچی لمسی
رینگ‌ها17 اینچی آلومینیومی17 اینچی آلومینیومی
شیشه و آینهشیشه‌های برقی، آیینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار و گرم‌کن‌دار،‌ آیینه میانی با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع، آیینه وسط با قابلیت نمایش میزان باد لاستیکشیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی با راهنما
تهویه مطبوعاتوماتیکدستی
صندلیصندلی راننده 8 حرکته برقی و صندلی شاگرد 4 حرکته دستی، حرکت صندلی راننده بصورت برقی، کمر پرکن صندلی راننده، صندلی‌های عقب تاشو دو تکه، گرم‌کن جلوصندلی‌ راننده 6  حالته دستی، صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی، روکش چرم
سایر امکاناتتنظیم نور کیلومترشمار، قفل خودکار حساس به سرعت، سوئیچ تاشو، سانروف، کروز کنترل، سنسور بارانکروز کنترل، فرمان برقی حساس به سرعت، سانروف

مشخصات ایمنی

چانگان سی اس 35

چانگان cs35 توانسته 4 ستاره ایمنی را در تست‌های موسسه چینی C-NCAP از آن خود کند که نشان می‌دهد ایمنی این خودرو متوسط رو به بالا است. در طرف مقابل تاکنون نتایجی از تست ایمنی هایما s7 توربو منتشر نشده و به‌همین دلیل نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

البته از آنجایی که هر دو خودرو از امکانات ایمنی تقریبا مشابه‌ای برخوردارند می‌توان گفت هایما s7 نیز می‌تواند چنین امتیازی را کسب کند. هایما اس 7 توربو به سیستم های کنترل کشش و پایداری مجهز شده که در مسیرهای لغزنده و در زمان حرکت با سرعت بالا در جاده می‌تواند امنیت خودرو را افزایش دهد. در ادامه جدول مقایسه امکانات ایمنی این دو خودرو را مشاهده می‌کنید:

امکاناتچانگان cs35 هایما s7 توربو
تجهیزات ایمنی و حفاظتیقفل مرکزی، سیستم ضدسرقت ایموبلایزر، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، سنسور پارک عقب، هشدار نبستن کمربندسیستم هشدار دهنده پارک عقب، ورود و استارت بدون سوئیچ، ایموبیلایزر، پایش فشار باد تایرها
کیسه هوا4 کیسه هوا شامل 2 کیسه جلو، دو کیسه جانبی4 کیسه هوا جلو
سیستم ترمز و پایداریABS،EBD و BASABS، EBD، BA، سیستم کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در شیب

هایما S7 توربو بهتر است یا چانگان CS35 ؟

هایما اس ۷ توربو به‌دلیل رونق بازار خرید و فروش، تداوم فرایند تولید، فراوانی قطعات یدکی و لوازم بدنه در بازار، کابین جادارتر، امکانات رفاهی بیشتر، شتاب بهتر، سواری لذت‌بخش‌تر و توان فنی بیشتر نسبت به چانگان CS35 گزینه بهتری برای خرید محسوب می‌شود. البته این محصول هایما حدود 30 تا 40 درصد نسبت به محصول چانگان گران‌تر است و از این رو مشتریان با بودجه محدود می‌توانند به‌سراغ چانگان CS35 بروند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*