قابلیت کاربردی اندروید 15

7 قابلیت کاربردی و جذاب که اندروید 15 به‌زودی به گوشی شما خواهد آورد

اندروید 15 قابلیت های کاربردی ریز و درشت زیادی را به گوشی‌های اندرویدی اضافه خواهد کرد. برخی از این ویژگی‌ها به‌طور خاص روی ارتقای کاربری روزمره این سیستم عامل متمرکز هستند.

اگر پیگیر اخبار گوشی های موبایل در گجت نیوز بوده‌اید در جریان هستید که مدتی پیش گوگل در جریان رویداد Google I/O خود اطلاعاتی را در خصوص آینده سیستم عامل اندروید به اشتراک گذاشت. در این رویداد شاهد معرفی از برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی پلتفرم اندروید و تعدادی از قابلیت‌های جدیدی بودیم که قرار است ظرف یک سال آینده به این سیستم عامل اضافه شوند. اما شاید برای شما هم جذاب باشد بدانید که این قابلیت های کاربردی اندروید 15 چه هستند.

قابلیت های کاربردی اندروید 15

برخی قابلیت های جدید اندروید نیز با هدف ارتقای کاربری روزمره دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده‌اند و قرار است اثراتشان در انجام امور عادی را بیش از سایر قابلیت‌ها نشان دهند. به همین جهت، این دسته قابلیت‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 7 مورد از این قابلیت های کاربردی اندروید 15 که می‌توانند کاربری روزانه این سیستم عامل را دگرگون سازند.

ویرایش پیام‌های RCS

اگر تجربه ارسال پیام‌های RCS از طریق سرویس‌های پیام‌رسانی گوگل (Google Messages) را داشته باشید حتما متوجه شده‌اید که پیام‌های ارسال‌شده در این سرویس غیرقابل ویرایش بوده و پس از ارسال نمی‌توان آن‌ها را اصلاح کرد. با این حال به نظر می‌رسد این مساله به‌زودی ثکاملا برطرف خواهد شد.

ویرایش پیام RCS

به‌زودی سرویس پیام‌رسان گوگل زمانی 15 دقیقه‌ای را برای شما در نظر خواهد گرفت تا در آن زمان پیام‌هایتان را ویرایش کرده و خطاهایی که مرتکب شده‌اید را برطرف نمایید. همانند سایر پلتفرم‌های مانند iMessage یا واتساپ برای ویرایش متون در این پیام‌رسان‌ها لازم است که پیام مربوطه را با انگشت خود فشار داده و نگه دارید تا صفحه مربوط به اصلاح خطاها نمایش داده شود.

جابجا شدن بین دستگاه‌ها در تماس‌های Google Meet

بسیاری مواقع حین تماس با Google Meet کاربران نیاز به جابجا شدن به یک دستگاه دیگر و ادامه تماس از طریق آن دستگاه جدید را دارند. این مساله می‌تواند به دلیل نیاز به صفحه نمایش بزرگ‌تر، اشتراک‌گذاری داده‌ها بین چندین دستگاه یا هر دلیل دیگری باشد.

قابلیت کاربردی اندروید 15

در این شرایط به‌زودی شما قادر خواهد بود به جای آن که از دستگاه جدید به تماس متصل شده و عملا مجددا با مخاطبین خود تماس بگیرید، از قابلیت انتقال تماس (Cast) که به‌زودی در Google Meet تعبیه خواهد شد، استفاده کنید.

برای این مساله تنها کاری که باید انجام دهید فشردن کلید Cast است؛ چراکه پس از آن قادر خواهید بود به‌سادگی هرچه تمام‌تر بین دستگاه‌های مختلف خود جابجا شوید. دستگاه‌های سازگار با این قابلیت نیز شامل گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و دستگاه‌هایی که از طریق مرورگر به Google Meet متصلند خواهد بود.

اشتراک‌گذاری سریع هات‌اسپات

دیگر قابلیت فوق‌العاده کاربردی که اندروید 15 به کاربران گوشی‌های اندرویدی ارائه خواهد داد، امکان اشتراک‌گذاری سریع هات اسپات است؛ به‌طوری که می‌توانید تبلت‌های اندرویدی و کروم بوک‌های خود را با فشردن تنها یک کلید به هات اسپات گوشی موبایلتان وصل کنید!

اشتراک گذاری هات اسپات

برای انجام این کار نیازی به وارد کردن پسورد هات اسپات نخواهد بود و اتصال، بسیار سریع‌تر از قبل انجام خواهد شد. این مساله می‌تواند استفاده از اینترنت همراه در مناطقی که قابلیت اتصال به وای فای وجود ندارد را بسیار ساده‌تر کند.

ترکیب کردن اموجی‌ها با Emoji Kitchen

اپلیکیشن کیبورد Gboard مدتی‌ست که از قابلیت جدیدی بهره برده و امکان ترکیب اموجی‌های مختلف با یکدیگر و تولید یک اموجی جدید و خلاقانه را به کاربران می‌دهد. این کیبوردها به‌تازگی بروزرسانی جدیدی دریافت کرده و امکان ترکیب برخی اموجی‌های متعدد اعم از دیسکو یا هدفون را به کاربران داده و تجربه جدیدی را پیش روی آن‌ها قرار خواهد داد.

در گجت نیوز بخوانید:
اپلیکیشن Gboard یا Grammerly ؛ بهترین کیبورد اندرویدی کدام است؟

کنترل دستگاه‌های Google Home از مکان‌های بیشتر

سرویس گوگل هوم در گوشی‌های اندرویدی قرار است از یک هاب جدید علاقمندی‌ها (Favorites) بهره‌مند شود که امکان مدیریت و کنترل بهتر و گسترده‌تر دستگاه‌های متصل به اکوسیستم گوگل را فراهم خواهد کرد. این قابلیت جذاب و کاربردی اندروید 15 اکنون در فاز پیش‌نمایش عمومی قرار دارد.

دستگاه های Google Home

از سوی دیگر، کاربران پوشیدنی‌های هوشمند Wear OS نیز به‌زودی از یک کاشی جدید علاقمندی‌ها بهره‌مند خواهند شد که از طریق آن می‌توانند ساده‌تر از قبل مدیریت دستگاه‌های منزلشان را از طریق ساعتشان به دست بگیرند.

دسترسی به سرویس مالی PayPal در دستگاه‌های مجهز به Wear OS

سرویس‌های پرداخت و اپلیکیشن‌های بین‌المللی بانکی حضور چندان پررنگی در ساعت‌های هوشمند کشورمان ندارند. در عین حال این دسته ویژگی‌ها از مهم‌ترین قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند به شمار می‌روند. در بسیاری نقاط دنیا، سرویس Google Wallet گزینه اول اکثر کاربران برای انجام تراکنش‌ها و پرداخت‌های مالی است. با این وجود افرادی که به اندکی امنیت بیشتر در تراکنش‌های خود نیاز دارند می‌توانند از اپلیکیشن Wear OS پی پال نیز استفاده کنند. این سرویس هم‌اکنون در آمریکا و آلمان در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

قابلیت کاربردی اندروید 15

برای استفاده از سرویس مالی PayPal البته لازم است که ابتدا کارت اعتباری آن را در حساب گوگل والت خود داشته باشید. با این وجود در صورتی که اوضاع پرداخت و تراکنش مالی شما مطابق انتظارتان پیش نرود با استفاده از پی‌پال می‌توانید راحت‌تر پولتان را پس بگیرید!

ارائه سوییچ دیجیتال برای خودروهای بیشتر

سوییچ‌های دیجیتالی اندروید برای خودروها بر خلاف اپل چندان پرطرفدار نیستند. با این وجود به نظر می‌رسد اندروید 15 قصد دارد این قابلیت کاربردی و فوق‌العاده را گسترش داده و برندهای جدیدی را به زیرمجموعه این سرویس اضافه کند. در همین راستا دو خودروساز سرشناس اروپا، مرسدس و پولستار نیز پشتیبانی از کلیدهای دیجیتالی اندرویدی را به خودروهایشان اضافه کرده‌اند تا در کنار Mini ناوگان خودرویی گوگل در بخش کلیدهای دیجیتال را تشکیل دهند.

سوییچ دیجیتال خودرو

از طریق این سوییچ دیجیتال، کاربران گوشی‌های اندرویدی قادر خواهند بود خودروی خود را از طریق گوشی موبایلشان قفل کرده، قفل آن را باز کرده و یا حتی روشن و خاموش کنند. علاوه بر این، صاحبان خودروهای پشتیبانی‌کننده از این قابلیت همچنین می‌توانند با قرض دادن کلیدهای دیجیتالی خود به دوستانشان، در حقیقت خودروشان را به آن‌ها قرض دهند!

طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که هیچ‌یک از خودروهای کشورمان قادر به استفاده از این ویژگی فوق‌العاده اندروید 15 باشند. با این وجود صرف اضافه شدن این قابلیت به اکوسیستم اندروید می‌تواند حاکی از تصمیم گوگل برای فراگیری هرچه بیشتر اندروید در دستگاه‌های مختلف باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
اندروید ۱۵ شارژدهی گوشی شما را سه ساعت افزایش خواهد داد! این قابلیت، علاقمندان به فیلمبرداری را شیفته اندروید ۱۵ خواهد کرد 7 قابلیت iOS که اندروید 15 به‌شدت به آن‌ها نیاز دارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*