اندروید 15 شارژدهی گوشی

اندروید 15 شارژدهی گوشی شما را سه ساعت افزایش خواهد داد!

بهینه‌سازی نرم افزاری فوق‌العاده اندروید 15 باعث افزایش شارژدهی گوشی های اندرویدی تا سقف حداکثر سه ساعت خواهد شد. این اتفاق چطور ممکن است؟

مدت زمان زیادی از رویداد Google I/O 2024 نمی‌گذرد؛ جاییکه در آن گوگل تمام تمرکز خود را روی قابلیت‌های هوش مصنوعی گذاشت و از برخی کاربردهای جذاب هوش مصنوعی در اندروید 15 خبر داد. علاوه بر این، طی هفته گذشته خبرهایی بسیاری در خصوص ویژگی‌های جدید نسل آتی سیستم عامل گوگل منتشر شده که هریک بخش‌هایی از قابلیت‌های جدید و جذاب آن را به تصویر می‌کشند.

در عین حال، یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اندروید 15 که تا کنون صحبت زیادی در خصوص آن نشده افزایش چشمگیر شارژدهی باتری است که می‌تواند تاثیر گسترده‌ای در عملکرد این سیستم عامل داشته باشد. بر اساس این اطلاعات جدید، اندروید 15 قادر خواهد بود تا حداکثر سه ساعت شارژدهی بیشتر را برای گوشی‌های اندرویدی به ارمغان بیاورد. در ادامه به بررسی بیشتر این قابلیت جدید اندروید 15 خواهیم پرداخت.

سه ساعت افزایش شارژدهی؛ هدیه اندروید 15 به کاربران!

اطلاعات جدید پیرامون Android 15 توسط میشال رحمان، مجری پادکست مطرح Android Faithful منتشر شده است. او در جدیدترین برنامه از سری پادکست خود میزبان دیوید برک، معاون بخش مهندسی پلتفرم اندروید و سمیت سامات، مسئول اکوسیستم اندروید در گوگل بود و سوالاتی در خصوص ویژگی‌های جدید اندروید که کمتر به آن‌ها پرداخته شده را مطرح کرد.

اندروید 15 شارژدهی گوشی

بر اساس اطلاعات این پادکست، بهبودهای زیربنایی سیستم عامل Android 15 به کاربران این سیستم عامل اجازه خواهد داد که پنجاه درصد سریعتر از اندروید 14 وارد مد بهینه‌سازی مصرف انرژی شبکه شده و از این طریق شارژدهی باتری دستگاه خود را به‌طور تاثیرگذاری افزایش دهند. بد نیست بدانید که مد بهینه‌سازی مصرف انرژی شبکه که با نام Doze Mode هم در اندروید شناخته می‌شود، فعالیت‌های پس‌زمینه ارتباطی دستگاه مثل سرویس‌های مکان‌یابی، وای فای یا همسان‌سازی داده‌ها را محدودتر کرده و از این طریق مصرف شارژ دستگاه را پایین‌تر می‌آورد. عمده تاثیرات این مد در شرایط استندبای و در فعالیت‌های پس‌زمینه اعمال خواهد شد.

گوشی اندرویدی

معاون بخش طراحی اندروید در ادامه اعلام کرد که تست‌ها و بررسی‌های کنونی گوگل حاکی از ارتقای تا سقف سه ساعته شارژدهی باتری گوشی‌های اندرویدی مجهز به Android 15 بوده است. به این ترتیب اگر در استفاده کنونی خود از گوشی اندرویدی‌تان باتری دستگاه بعد از ظهر خالی می‌شود، می‌توانید انتظار داشته باشید پس از اندروید 15، یک روز کامل شارژدهی باتری در انتظارتان باشد!

شارژدهی سه ساعته قطعی نیست!

البته همان‌طور که می‌توان پیش‌بینی کرد تضمینی نیست که به محض نصب اندروید 15 روی گوشی‌تان بتوانید روی پیکسل 8 یا گلکسی اس 24 خود سه ساعت شارژدهی بیشتر را تجربه کنید! با این وجود همین رویکرد گوگل در قبال افزایش شارژدهی محصولات اندرویدی از طریق بهینه‌سازی‌های نرم افزاری می‌تواند نویدبخش آینده‌ای درخشان برای دستگاه‌های مختلف اندرویدی باشد. در همین زمینه لازم است توجه کنیم که جدیدترین پرچمدار گوگل، پیکسل 8 پرو در تست‌های بررسی شارژدهی پرچمداران سال 2023 ا اختلاف فراوانی پشت سر سایر رقبا قرار گرفته و عملکردی ناامیدکننده ارائه کرده است. بنابراین افزایش شارژدهی گوشی های موبایل از طریق بهینه‌سازی‌های نرم افزاری اندروید 15 می‌تواند بیش از همه برای خود گوگل مفید باشد!

سیستم عامل Android 15

نسخه نهایی اندروید 14، سال گذشته در ماه اکتبر منتشر شد. بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که نسل جدید سیستم عامل این کمپانی نیز روندی مشابه را در سال 2024 دنبال کرده و حوالی همین ماه منتشر شود. به همراه رونمایی رسمی Android 15 احتمالا مثل هر سال پرچمداران جدید گوگل پیکسل 9 نیز به‌عنوان نخستین دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل از سوی گوگل معرفی خواهند شد.

علاوه بر این، گوگل همچنین تا کنون برخی قابلیت‌های جدید اندروید 15 را نیز معرفی کرده و جزئیاتی را در خصوص هریک ارائه نموده است. یکی از این قابلیت‌ها بخش جدید Private Space است که بخشی از اطلاعات شما را جدا از سایر داده‌ها و در ناحیه‌ای محافظت‌شده نگهداری می‌کند. همچنین برخی دیگر از این قابلیت‌های اندروید 15 مانند ارتباط ماهواره‌ای نیز پیش‌تر در کدهای مربوط به آن یافت شده‌اند؛ اما گوگل به‌طور رسمی معرفی‌شان نکرده است.

از طرف دیگر، قابلیت‌های فوق‌العاده مبتنی بر هوش مصنوعی جمینای که قابلیت‌هایی مثل تشخیص کلاهبرداری، جستجوی پیشرفته در تصاویر، ادغام گسترده AI با اپلیکیشن‌های اندرویدی و بسیاری موارد دیگر را در اختیار کاربران این سیستم عامل قرار داد نیز از جمله هیجان‌انگیزترین ویژگی‌هایی هستند که کاربران گوشی‌های اندرویدی باید در Android 15 انتظارشان را داشته باشند.

هوش مصنوعی Android

تاریخچه خبر:
این 5 قابلیت هوش مصنوعی اندروید 15 زنگ خطری برای iOS 18 به شمار می‌روند

حدود یک هفته پیش، دومین بتای اندروید 15 (Android 15 Beta 2) در اختیار داوطلبان آزمایش نسخه تست این سیستم عامل قرار گرفت. مهم‌ترین ویژگی‌های جدید این نسخه بتا را باید مالتی تسکینگ صفحه بزرگ، فضای خصوصی و پیشرفت‌های در زمینه داده‌های مرتبط با سلامتی دانست.

علاوه بر اندروید 15 و قابلیت افزایش شارژدهی این سیستم عامل، مسئولین گوگل همچنین در مورد سیستم عامل Wear OS 5 نیز اطلاعاتی در اختیارمان قرار دادند. بر اساس این اطلاعات، نسل جدید سیستم عامل‌های پوشیدنی گوگل نیز امکان ارتقای شارژدهی ساعت‌های هوشمند به اندازه 20 درصد را فراهم خواهد کرد.

بر این اساس به نظر می‌رسد گوگل در سال 2024 تمرکز ویژه‌ای را معطوف افزایش شارژدهی محصولات خود کرده است. با این وجود باید منتظر رونمایی از سیستم عامل‌های این کمپانی ماند تا تاثیر این بهینه‌سازی‌ها را در عمل مشاهده کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
لیست گوشی های سامسونگ که آپدیت اندروید 15 و بروزرسانی ONE UI 7 را دریافت می‌کنند این قابلیت، علاقمندان به فیلمبرداری را شیفته اندروید ۱۵ خواهد کرد اندروید ۱۵ این ۹ تغییر مهم را در گوشی شما ایجاد خواهد کرد قابلیت های جدید اندروید ۱۵: از فضای خصوصی تا پایان کلاهبرداری و سرقت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*