سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵

سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵ با طراحی خاص و مشخصات ارتقا یافته معرفی شد

سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵ یکی دیگر از محصولات اقتصادی این شرکت ژاپنی است که احتمال واردات آن به کشورمان نیز وجود دارد.

اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی، شرکت سوزوکی در جریان نمایشگاه خودرو ژاپن از نسل چهارم سوئیفت (SWIFT) رونمایی کرد. این خودرو که از نظر ابعاد و کابین، شباهت زیادی به سوزوکی بالنو وارداتی نیز دارد، با قیمت اقتصادی، طراحی خاص و امکاناتی ارتقا یافته، یکی از گزینه‌های آینده واردات به بازار ایران نیز تلقی می‌شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این خودرو هاچ بک می‌پردازیم.

معرفی سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵؛ اقتصادی و کم استهلاک

نمای جلو سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵

نسل جدید سوئیفت روی پلتفرم «HEARTECT» سوزوکی طراحی و ساخته شده و شباهت‌های زیادی به دیگر محصولات ساب‌کامپکت این برند دارد. این خودرو که به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین محصول سوزوکی در جهان قلمداد می‌شود، بسیار شبیه به مدل قبلی است و در طراحی آن، چراغ‌های جلو و عقب هماهنگ، جلوپنجره بزرگ و ستون‌های رنگی شده به سیاه به‌کار برده شده است. همچنین این خودرو که به‌تازگی برای بازار مکزیک نیز رونمایی شده، از رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچ دو رنگ و شش گزینه رنگ برای بدنه، شامل آبی متالیک، خاکستری فولادی، نقره‌ای سیلیسی، سفید پاپ یا قرمز وانادیوم بهره می‌برد.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب برابر با ۳۸۶۰، ۱۷۳۵ و ۱۴۹۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۴۵۰ میلی‌متر است. ابعاد این خودرو هاچ بک دقیقا ما را به یاد سوزوکی بالنو راسا موتور می‌اندازد.

مشخصات فنی SUZUKI SWIFT 2025

سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵ از یک پیشرانه هیبرید ملایم بهره می‌برد و دیگر خبری از توربوشارژ و بوستر جت نیست. نسخه 2025 این خودرو متشکل از یک موتور سه سیلندر 1.2 لیتری جدید MHEV به‌همراه یک ژنراتور 12 ولت 3 اسب بخاری می‌باشد. حداکثر توان خروجی این خودرو 82 اسب بخار و گشتاور آن کمی بالاتر 112 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه است. مجموع توان سوئیفت جدید از طریق گیربکس دستی 5 سرعته یا CVT خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نمای عقب سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵

زمان شتاب تا 100 کیلومتر بر ساعت برای مدل دستی به 12.5 ثانیه و برای نسخه CVT به 11.9 ثانیه بهبود یافته است. در شرایط آزمایشگاهی، سوزوکی سوئیفت 2025 پیمایش تا 24.6 کیلومتر با هر لیتر سوخت در جاده‌های شهری را نوید می‌دهد. همچنین این خودرو کمتر از یک تن وزن دارد. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو مک فرسون و در محور عقب تورشن بیم (محور پیچشی نیمه مستقل) است.

امکانات رفاهی و ایمنی هاچ بک سوزوکی SWIFT جدید

نمای داخل سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵

سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵ از نظر آپشن در دو نسخه GLS و GLX در دسترس مشتریان است. از مهم‌ترین امکانات این خودرو می‌توان به کروز کنترل، 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز ABS + EBD، سیستم کنترل پایداری، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، نمایشگر مولتی‌مدیا لمسی ۹ اینچی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، سنسور باران، دی‌لایت و اتولایت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی برقی راننده و سرنشین، بلوتوث و USB، چراغ‌های تمام LED، سنسور پایش باد تایرها، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، فرمان دی‌کات، نمایشگر هدآپ دیسپلی (HUD)، آینه وسط الکتروکرومیک و دریچه‌ تهویه مطبوع برای سرنشین‌های ردیف عقب اشاره کرد.

در انتها از شما دعوت می‌کنیم مطالب اختصاصی معرفی دو خودرو وارداتی سوزوکی به بازار ایران با نام‌های سوزوکی فرانکس و سوزوکی گرند ویتارا هیبرید را در گجت نیوز مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:
سوزوکی ویتارا جدید با طراحی متفاوت و امکانات متنوع معرفی شد قیمت عجیب سوزوکی بالنو در بازار؛ وقتی دلال‌ها به جان مردم ‌می‌افتند شاسی بلند مارس C300 آرشام موتور در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی می‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*