اسنپدراگون 6s نسل 3

اسنپدراگون 6s نسل 3 معرفی شد؛ مغز متفکر گوشی‌های جدید اقتصادی

شرکت کوالکام از تراشه اسنپدراگون 6s نسل 3 پرده‌برداری کرد. پردازنده Snapdragon 6s Gen 3 می‌تواند قدرت پردازشی مناسبی را برای گوشی های اقتصادی و میان‌رده به‌ ارمغان بیاورد.

سال‌ها است که کاربران گوشی‌های موبایل با چیپست‌های کوالکام آشنایی دارند. کوالکام حضور بسیار پررنگی در بهترین گوشی های پرچمدار بازار دارد. هرچند این شرکت آمریکایی می‌خواهد بازار گوشی های میان‌رده و اقتصادی را نیز در اختیار بگیرد. به‌همین‌خاطر شاهد رونمایی از تراشه اسنپدراگون 6s نسل 3 هستیم. تراشه جدید کوالکام بر پایه نود ۶ نانومتری ساخته شده است و از ۲ کلاستر (ترکیب ۲+۶ هسته) بهره می‌برد.

مشخصات و ویژگی‌های تراشه اسنپدراگون 6s نسل 3

غول آمریکایی در مورد هسته‌های استفاده شده در این تراشه سکوت کرده است؛ اما به‌باور کارشناسان هسته‌های اصلی کورتکس A78 با کلاک ۲.۳ گیگاهرتز و هسته‌های بهیته کورتکس A55 با کلاک ۲ گیگاهرتز هستند. همچنین در لیست مشخصات رسمی اسنپدراگون 6s نسل 3 اشاره‌ای به پردازشگر گرافیکی نشده است. هرچند که با توجه به اطلاعات بنچمارک می‌توان روی آدرنو 619 مشکوک بود. این GPU پیشتر در تراشه اسنپدراگون 695 استفاده شده بود.

اسنپدراگون 6s نسل 3

تراشه جدید کوالکام از رزولوشون ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ پیکسل (+FHD) با نرخ رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. در بخش دوربین نیز شرکت‌ها می‌توانند از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی برای گوشی‌های مجهز به این تراشه استفاده کنند. البته امکان پشتیبانی از سیستم دوربین دوتایی ۲۵ و ۱۳ مگاپیکسلی و یا سه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

به گفته کوالکام گوشی‌های مجهز به Snapdragon 6s Gen 3 می‌توانند فیلمبرداری 1080p با نرخ ۶۰ فریم و یا 720p با نرخ ۱۲۰ فریم را به کاربران ارائه دهند. این مشخصات برای سال ۲۰۲۴ نه‌تنها چندان جذاب نیست، بلکه ناامیدکننده است. عضو تازه‌نفس خانواده اسنپدراگون برای پردازش تصویر به Qualcomm Spectra Triple ISP مجهز شده است که پیشتر آن را در اسنپدراگون 6 نسل 1 دیده بودیم.

در ادامه مشخصات چیپست جدید کوالکام می‌توان به پشتیبانی از صدای Hi-fi تا ۳۸۴ کیلوهرتز هستیم. ویژگی‌هایی مثل حذف اکو و حذف نویز مبتنی بر هوش مصنوعی نیز به کیفیت نهایی صدا کمک خواهد کرد. تراشه اسنپدراگون 6s نسل 3 از وای‌فای ۵ و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند و با سیستم Fastconnect 6200 کوالکام همراه شده است. همچنین شاهد حضور فناوری TrueWireless اختصاصی کوالکام هستیم که تجربه بهتری را هنگام استفاده از ایربادها به‌ارمغان می‌آورد.

اسنپدراگون 6s نسل 3

از دیگر مشخصات این تراشه اقتصادی باید به پشتیبانی از رم LPDDR4x، حافظه UFS 2.2 و فناوری شارژ سریع Quick Charge +4 اشاره کرد. اگر از علاقه‌مندان به اخبار تکنولوژی باشید، حتما تراشه اسنپدراگون 6s نسل 3 کمی برای شما آشنا به‌نظر می‌رسد. این تراشه در دو نسخه 4G (با شماره مدل SM-6370) و 5G (با شماره مدل SM-6375-AC) عرضه خواهد شد. همین نیز ما را در رسیدن به مدل اصلی هدایت می‌کند.

مدل SM6375 در واقع همان چیپست اسنپدراگون 695 است که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. تراشه‌ای که کمی بعدتر در همان سال با نام اسنپدراگون 4 نسل 1 روانه بازار گشت. تنها تفاوت اسنپدراگون 6s نسل 3 نسبت به مدل‌های اشاره شده را در کلاک هسته‌ها دانست. با معرفی این تراشه می‌توان گفت که فاصله زیادی با عرضه گوشی‌های مجهز به آن نداریم. اولین گوشی نیز ظاهرا موتورولا G85 خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نتایج بنچمارک را به خاک و خون کشید پردازنده‌ پرادعا جدید اسنپدراگون قیمت گوشی های پرچمدار را گران می‌کند سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت با پردازنده‌های جدید اسنپدراگون از راه رسید مقایسه دایمنسیتی ۷۰۵۰ و اسنپدراگون ۶ نسل ۱؛ نبرد میان رده‌های قدر اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ اینجاست؛ هوش مصنوعی برای گوشی‌های ارزان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*