بهترین گجت‌های معرفی شده در نمایشگاه Computex 2024

بهترین گجت‌های معرفی شده در نمایشگاه Computex 2024

امسال هم در نمایشگاه Computex 2024 محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متنوعی معرفی شدند که در ادامه 10 مورد از بهترین این گجت‌ها را معرفی می‌کنیم.

در نمایشگاه Computex 2024 نشان داده شد که عملا برای دنیای تکنولوژی، گام‌های کلیدی در سه حوزه مهم برداشته است: هوش مصنوعی، سخت‌افزار رایانه‌های شخصی و بخش گیمینگ. امسال در این نمایشگاه حدودد 200 قطعه فناوری‌محور جدید معرفی شد که هر کدام می‌توانند در آینده منجربه یک انقلاب تکنولوژی بزرگ شوند.

از پردازنده‌های قدرتمند نسل بعدی کامپیوترها تا یک مانیتور بازی مجهز به هوش مصنوعی از جمله جذاب‌ترین گجت‌های معرفی شده در این مراسم بودند که در جدیدترین اخبار تکنولوژی هم به‌صورت‌های مختلف بررسی شده‌اند. در این مطلب قصد داریم تا 10 مورد از بهترین‌ها را معرفی کنیم.

فهرست مطالب

بهترین گجت‌ها و محصولات معرفی شده در نمایشگاه Computex 2024

نمایشگاه کامپیوتکس که هر ساله در کشور تایوان برگزار می‌شود، شرکت‌های بزرگ حوزه سخت‌افزار مانند انویدیا، اینتل و ای‌ام‌دی جدیدترین محصولات خود را در آن معرفی می‌کنند که امسال هم این سه شرکت و البته به‌همراه کوالکام دست پر آمده بودند.

بهترین برای نمایش؛ پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام – QUALCOMM SNAPDRAGON X ELITE

ممکن است فکر کنید که امسال هم مانند سال‌های گذشته، اینتل و ای‌ام‌دی باز هم سردمداران مراسم بودند و پردازنده‌های جدید آنها، بهترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه خواهند بود؛ اما این‌طور نیست.

امسال رقیبی خطرناک به‌نام کوالکام وارد میدان شده تا با پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت جدید خود، ضربه نهایی را بر پیکر جان معماری X-86 وارد کند. X-86 بیش از 30 سال است که در رایانه‌های شخصی ویندوز استفاده می‌شود که با بهره‌گیری از قابلیتی به نام CISC، از تمامی قسمت‌های کامپیوتر به یک میزان کار می‌کشد. برنامه‌های زیادی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند اما یکی از اصلی‌ترین علل مشکلات عمر باتری لپ‌تاپ‌های ویندوزی، دقیقا در همین مورد است.

پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام معرفی شده در نمایشگاه Computex 2024

پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام

معماری ARM است که در اینجا با اسنپدراگون ایکس الیت وارد صحنه شده تا با تقسیم کردن وظایف پیچیده به دستورالعمل‌های مختلف، مشکل عمر باتری لپ‌تاپ‌های ویندوزی را برای همیشه حل کند.

امسال دو غول بزرگ فناوری یعنی کوالکام و مایکروسافت دست دوستی دادند تا کوالکام پردازنده‌های ویندوزی طراحی شده بر پایه معماری ARM را بسازد و مایکروسافت هم نرم‌افزارها و البته خود ویندوز را برای این تراشه بهینه کند. در ادامه شرکا تجاری مایکروسافت هم مانند دل، ایسر و لنوو به این جمع ملحق شدند تا برای اولین بار شاهد حضور پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت در مجموعه لپ‌تاپ‌های Copilot+ PC باشیم.

طبق گزارشات، پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت به‌راحتی توانسته تراشه M1 اپل را در مک‌بوک ایر شکست دهد و این یعنی احتمالا شاهد تغییر جایگاه‌هایی در دنیای فناوری خواهیم بود.

بهترین لپ‌تاپ معرفی شده؛ ایسوس TUF GAMING A14

این لپ‌تاپ به‌شدت نازک و البته به‌شدت قدرتمند از برند ایسوس آمده تا دنیای گیمینگ را متحول کند. پردازنده گرافیکی RTX 4060 و تراشه کاملاً جدید AMD Ryzen AI 9 HX 370 در کنار قدرت 314 تریلیون عملیات در ثانیه (TOP) برای پردازش‌های عصبی توانسته این غول ابرقدرت را به‌وجود بیاورد.

لپ‌تاپ ایسوس TUF GAMING A14 در نمایشگاه Computex 2024

لپ‌تاپ ایسوس TUF GAMING A14

فن‌های نازک دوگانه 0.1 میلی‌متری، دریچه‌های فراوان، و صفحه‌کلید بازطراحی برای تایپ کردن بهتر و جریان هوای آزادتر هم جزو سیستم خنک‌کنندگی این لپ‌تاپ جدید است تا بتواند این پردازنده‌های قدرتمند را همیشه در بالاترین عملکرد نگه دارد.

یک پنل QHD پلاس با فناوری IPS و البته نرخ نوسازی 165 هرتز در کنار بدنه آلومینیومی باعث شده تا این لپ‌تاپ یک رقیب همه‌فن حریف برای باقی برندها باشد.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ؛ ام‌اس‌آی STEALTH A16 AI+

لپ‌تاپ گیمنیگ جدید ام‌اس‌آی از لحاظ پردازنده اصلی مشابه محصول جدید ایسوس است که در بخش قبلی معرفی کردیم و همان پردازنده AMD Ryzen AI 9 HX 370 را دارد. اما پردازنده گرافیکی ارتقا یافته RTX 4070 در کنار 32 گیگابایت رم DDR5 باعث می‌شود تا این لپ‌تاپ یک سروگردن از ایسوس TUF GAMING A14 بالاتر باشد.

لپ‌تاپ ام‌اس‌آی STEALTH A16 AI پلاس در نمایشگاه Computex 2024

لپ‌تاپ ام‌اس‌آی STEALTH A16 AI پلاس

صفحه نمایش QHD 16 اینچی با نسبت تصویر 16 در 10 و نرخ نوسازی 240 هرتز نیز از دیگر مشخصات لپ‌تاپ ام‌اس‌آی STEALTH A16 AI+ هستند. وزن 4.6 پوندی این لپ‌تاپ در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های گیمینگ کمی سنگین است اما با در نظر گرفتن پردازنده‌های قدرتمند که باید خنک شوند، این مورد منطقی به‌نظر می‌رسد.

همچنین پشتیبانی از وای‌فای 7 و صفحه‌نمایش لمسی از دیگر مشخصات جذاب این لپ‌تاپ هستند که می‌توانند عامل خرید آن باشند.

بهترین لوازم جانبی معرفی شده؛ COOLER MASTER THRONE X

صندلی موسیقی شاید بهترین اسمی باشد که می‌توان برای این گجت جذاب معرفی شده در نمایشگاه Computex 2024 در نظر گرفت. مجموعه‌های الکترونیکی قرار گرفته در صندلی برای القا حس هبتیک بودن و غوطه‌وری بالا در هنگام گوش دادن به موسیقی می‌تواند جذاب باشد.گجت COOLER MASTER THRONE X در نمایشگاه Computex 2024

تجربه غنی بدون حجم و سروصدای اضافی می‌تواند در اجرای درام‌های سنتی بهترین باشد. نوازندگان آلات مختلف موسیقی و حتی علاقه‌مندان به موزیک‌‌های مختلف می‌توانند با استفاده از این صندلی، بالاترین احساس را از موزیک پخش شده دریافت کنند.

بهترین مانیتور؛ MEG 321URX QD-OLED ام‌اس‌آی

مانیتور MEG 321URX از برند ام‌اس‌آی با نمایشگر 31 اینچی QD اولد و طراحی فوق‌العاده نازک و البته زیبا، به‌تنهایی منظره قابل توجهی است که تجهیزات قرار گرفته در درونش را برجسته می‌کند. MEG 321URX اولین مانیتور گیمینگ هوش مصنوعی در جهان بوده و مجهز به تکنولوژی جدیدی است که ام‌اس‌آی آن را AI Skysight می‌نامد.

این مانیتور از موتور هوش مصنوعی داخلی برای اسکن نقشه کوچک بازی برای دشمنان و سایر تهدیدها استفاده کرده و سپس مکان آنها بر روی HUD مانیتور مشخص می‌کند. این قابلیت می‌تواند به گیمرها قدرت ناعادله‌ای را بدهد تا سریع‌تر بتوانند مکان دشمنان را شناسایی کند. با این حال می‌تواند برای کاربران دارای مشکل بینایی بسیار موثر باشد.

مانیتور MEG 321URX ام‌اس‌آی در نمایشگاه Computex 2024

مانیتور MEG 321URX ام‌اس‌آی

نوار نور قرار گرفته در پایه این مانیتور یکی از جذاب‌ترین مواردی است که در مورد MEG 321URX می‌توان اشاره کرد. این نوار نوری با حالت‌های مختلف قابل تطابق است، می‌تواند به کاربر در کنترل موثر بازی کمک بسیاری کند.

مانیتور MEG 321URX ام‌اس‌آی تمامی پورت‌هایی را که برای اتصای به یک کامپیوتر گیمینگ پیشرفته و یا حتی یک پلی استیشن 5 پرو یا ایکس‌باکس که می‌خواهید از نرخ نوسازی 240 هرتز آن استفاده کنید را ارائه می‌دهد. دو پورت HDMI 2.1، یک پورت DisplayPort 2.1، یک پورت USB-C با توان 98 وات، سه پورت USB-A و یک جک هدفون مجموعه ورودی‌های آن را تشکیل می‌دهند.

مانیتور MEG 321URX مطمئنا با قیمت 1700 دلاری بهترین گزینه‌ای است که در حال حاضر یک گیمر می‌تواند داشته باشد و ویژگی‌های فوق‌العاده آن در کنار طراحی جذاب باعث شده تا در نمایشگاه Computex 2024 همچون الماس بدرخشد.

بهترین دسته بازی معرفی شده؛ ZOTAC ZONE

دسته بازی Zotac Zota دارای پردازنده AMD Ryzen 7 8840U با گرافیک داخلی AMD Radeon 780M است. این دسته بازی دارای 16 گیگابایت رم LPDDR5، باتری 48.5 واتی، 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، صفحه‌نمایش فول‌ اچ‌دی AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 800 نیت خواهد بود.

دسته بازی ZOTAC ZONE در نمایشگاه Computex 2024

دسته بازی ZOTAC ZONE

یک اسلات کارت microSD و یک پورت USB در بالا و پایین، دوربین در قسمت جلو برای پخش زنده جلسات در هنگام بازی و دو دکمه پشتی قابل جابه‌جایی از دیگر امکانات این دسته جذاب هستند که در واقع تمامی نیازهای یک گیمر حرفه‌ای در آن جمع شده است. بازی‌های سنگینی مانند Horizon Forbidden West در این دسته به‌راحتی اجرا می‌شدند و این نشان دهنده عملکرد بالای سخت‎‌افزار قدرتمند این دسته بازی است.

بهترین روتر؛ ROG RAPTURE GT-BE19000 ایسوس

تکنولوژی قدرتمند وای‌فای 7 در کنار طراحی براق و جذاب ترکیبی است که روتر ROG RAPTURE GT-BE19000 ایسوس را شکل داده است.

این روتر گیمینگ سه بانده در دو رنگ سیاه و قرمز یا سفید و مشکی عرضه می‌شود و دارای هشت آنتن خارجی است که می‌توان برای تنظیم دقیق پوشش شبکه خانگی خود، موقعیت را تغییر دهید. با این حال، یک ترفند منحصربه‌فرد نیز در آستین خود دارد که می‌تواند در دریافت سرعت بیشتری با برد بیشتر موثر باشد.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که اغلب حتی در بهترین روترهای وای‌فای 6E و 7 دیده می‌شود، این است که محدوده باند 6 گیگاهرتزی به اندازه باند 5 گیگاهرتزی نیست و برای بهره‌مندی از آن باید کنار روتر نشسته باشید. اما برای حل این مشکل، ایسوس از فناوری AFC یا هماهنگی فرکانس خودکار برای افزایش قدرت باند 6 گیگاهرتز استفاده می‌کند که تا حد زیادی موثر است.

روتر ROG RAPTURE GT-BE19000 ایسوس در نمایشگاه Computex 2024

روتر ROG RAPTURE GT-BE19000 ایسوس

مورد جذاب دیگری که در این روتر دریافت می‌کنید، پورت‌های تکمیل آن بوده که یک پورت 10 گیگابیت بر ثانیه یا یک 2.5 گیگابیت بر ثانیه است که به مودم کابلی شما به همراه پورت اترنت 10 گیگابیت در ثانیه و سه درگاه 2.5 گیگابیت بر ثانیه برای اتصال به مودم کابلی شما در دسترس خواهند بود. در کنار این همه پورت، دو ورودی USB-A نیز برای به اشتراک گذاری داده ها از درایو فلش یا هارد اکسترنال در سراسر شبکه برایتان در نظر گرفته شده است.

ایسوس همچنین تکنولوژی‌هایی جدیدی مانند هوش مصنوعی و شتاب‌دهنده بازی را برای این روتر در نظر گرفته تا در هنگام بازی، پوشش اینترنت را بدون تاخیر و البته ایمن برایتان فراهم کند.

بهترین نوآوری هوش مصنوعی؛ پروژه G-ASSIST انویدیا

محصول جدید انویدیا یک دستیار هوش مصنوعی برای بازی‌های شماست که می‌تواند روی داده‌های مربوط به بازی تنظیم شود. در نسخه دمو این دستیار، دیده می‌شود که توانایی پاسخ به سوالات را داشته و در مورد چگونگی پیشرفت بازی توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد.پروژه G-ASSIST انویدیا در نمایشگاه Computex 2024

علاوه‌برآن بهینه‌سازی عملکرد کامپیوتر را نیز انجام داده و درخواست‌های شما را هم در مورد افزایش یا کاهش قدرت پردازنده و دیگر موارد انجام خواهد داد. بنابراین با عمومی شدن این دستیار هوش مصنوعی، احتمالا نوع بازی کردن با قبل متفاوت خواهد شد و این دستیار می‌تواند تنظیم بسیاری از موارد را برای دریافت بالاترین عملکرد انجام دهد.

جالب‌ترین ایده؛ پروژه دالی ایسوس

وقتی می‌خواهید ظاهر لپ‌تاپتان را شخصی‌سازی کنید، تنها دو گزینه در دسترس دارید: یک قاب بخرید و یا پشت آن را برچست بزنید. هر دو مورد می‌تواند استفاده از لپ‌تاپ را سخت‌تر کرده و در آینده هم جای چسب‌ها مطمئنا می‌تواند ظاهر لپ‌تاپ را کثیف نشان دهد.

به‌همین خاطر ایسوس از پروژه جدیدی در نمایشگاه Computex 2024 رونمایی کرد که با پروژه دالی ایسوس می‌توانید ظاهر لپ‌تاپ خود را به لطف صفحه‌نمایش 12 اینچی رنگی جوهر الکترونیکی روی قاب آن کاملاً شخصی‌سازی کنید.پروژه دالی ایسوس در نمایشگاه Computex 2024

تنها با زدن یک دکمه می‌توانید تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی یا حتی از تصاویر خود را برای نمایش در پشت قاب لپ‌تاپ انتخاب کنید تا لپ‌تاپتان ظاهر منحصر‌به‌فردی داشته باشد. بهترین قابلیت پروژه دالی ایسوس در این است که از جوهر الکترونیکی برای نمایش استفاده می‌کند و این یعنی هیچ استفاده‌ای از باتری لپ‌تاپ نخواهد داشت.

بهترین گجت سلامت‌محور در نمایشگاه Computex 2024؛ ویو واچ 6 ایسوس

ساعت هوشمند Asus VivoWatch 6 با ثبت اطلاعات فیزیولوژیکی به روشی کاملاً جدید، شاخص‌های سلامتی را در دسترس شما قرار می‌دهد. با بهره‌گیری از سنسور جانبی اختصاصی، این اولین ساعت هوشمند جهان است که از نوک انگشت به‌جای مچ، معیارهای سلامتی را اندازه می‌گیرد. از آنجایی که انگشتان شما دارای تراکم رگ‌های خونی بیشتری هستند، با لمس سبک‌تر، نتیجه سریع‌تر و دقیق‌تری را ایجاد می‌کند.

ویو واچ 6 ایسوس در نمایشگاه Computex 2024

ویو واچ 6 ایسوس

با باتری 290 میلی‌آمپر ساعتی این واچ هوشمند می‌توانید با یک بار شارژ کردن تا 2 هفته در حالت صرفه‌جویی انرژی و 9 روز به‌طور منظم استفاده کنید. ایسوس همچنین از الگوریتم HealthAI 5.0 و برنامه HealthConnect خود استفاده می‌کند تا با جمع‌آوری داده‌ها، نمودارهایی با درک و مقایسه راحت‌تر را در اختیار کاربر قرار دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
چیپست جدید اسنپدراگون X Elite کوالکام، پردازنده قدرتمندترین مک بوک‌ها را هم شکست می‌دهد گرافیک یکپارچه جدید AMD می‌تواند کارت‌های گرافیک انویدیا را هم شکست دهد ظهور هوش مصنوعی در لپ تاپ Acer Swift 14 AI با پردازنده‌های کوالکام

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*